• Norwayr
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
Hey mensen,

Ik wil dus graag een mediaplayer of HTPC zodat ik centraal mijn films en audio kan opslaan en afspelen. Een aantal punten die ik graag zou willen, niet noodzakelijk maar wel gewenst, als het maar fijn werkt in totaal.
Aansturing en evt. streaming met android op S. Galaxy S2 (voor alleen audio dan hoeft mijn tv niet meer aan toch?)
Met wifi aansluiten op netwerk, en eventueel andere tv's met DLNA kunnen streamen hiervan af?
.Intern geheugen niet noodzakelijk, heb 2 flinke externe schijven liggen.
Standby mogelijk? Zodat men niet naar mijn kamer hoeft om eerst dat ding aan te zetten?
Ik had zelf de Logitech Squeezebox op het oog, maar die is alleen voor audio. Alleen een video functie erbij en het zou ideaal zijn. Verder had ik de Boxee op het oog met XBMC software wat handig is voor de android functionaliteit. Verder las ik dat android/google met een apparaat kwam, zou ik misschien daarop moeten wachten?

Ik heb zelf een samsung le40c630 (met DLNA maar dat werkt traag dus ik zoek iets anders) en dus een SGalaxy S 2 een reciever die ik het liefst met audio optische verbinding aanstuur.

Alvast bedankt

[ Voor 87% gewijzigd door Norwayr op 20-12-2011 18:23 ]

All-electric | LWWP Panasonic Mono 7 kW J-serie | WPB LG WH20S 200L | Zon PV 3,24 kW + 2,4kW Postcoderoos | LLWP MHI 6,4kW | Tado AC+WP

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:49
Norwayr schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:33:
• Audio kan afspelen, ( het liefst zonder de tv aan te kunnen zetten? systemen als logitech maar die kunnen weer geen video..)
Dit is een punt waar veel spelers zullen afvallen. Ga kijken naar een speler die via Android en/of Apple bediend kan worden. Ik ga er voor het gemak maar even van uit dat een van de 2 apparaten in je bezit is. Rechtstreeks op het apparaat met alleen de afstandbediening is zoals je zelf al zegt voor behouden aan apparaten als de Squeezebox

Wat betreft de andere punten. Je wilt dus een speler met ingebouwde HDD en niet te duur. Er is keuze genoeg en de verschillen zijn niet te groot. Het afspelen van audio zal het kaf van het koren scheiden in jouw geval

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Norwayr schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:33:
Hey mensen,

Ik zie door de bomen het bos niet meer en dat wil ik oplossen. Ik heb 2 pc's, tv (dlna), ps3, versterker en harddisk(s). Nu wil ik graag alles kunnen combineren, ofja zoveel mogelijk.

Het liefst 1 systeem/mediaplayer wat:
  • In het netwerk herkend en uitgelezen wordt door pc's en op dit systeem de films/audio opgeslagen kunnen worden.
  • Audio kan afspelen, ( het liefst zonder de tv aan te kunnen zetten? systemen als logitech maar die kunnen weer geen video..)
  • liefst niet te duur <150, ik heb dat lg systeem (DP1B)gezien voor 70 euro, op zich lijkt mij dat wel wat, alleen een aantal negatieve en positieve reviews dus weet niet wat ik ermee moet.
  • goede HD kwaliteit (mkv files..) en het liefst als hij op het netwerk zit dat andere tv's eventueel via dlna hem kunnen uitlezen?
Alvast bedankt
Welkom op GoT, Norwayr! :)

Voordat je actief topics gaat openen willen we je eerst even vragen de Quickstart in Het algemeen beleid een rustig door te lezen. Het is namelijk niet de bedoeling, dat je de vraag simpel dropt in een topic, maar enig vooronderzoek verricht. Dat ontbreekt nu, waardoor ik deze op slot zet.

Nogmaals. Neem de Quickstart door en probeer het dan nog eens. Succes! :)

edit: weer open in overleg met TS. Een en ander wordt aangevuld. Succes ermee! ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Michael Knight op 19-12-2011 23:43 . Reden: overleg met TS ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Norwayr
Ah hij is weer geopend mijn dank. Ik zag niet dat er een reply was op mijn bericht. maargoed.

Antwoord op SpitFire en de diverse mods. van vorig topic. Ik vind het niet heel eenvoudig overal antwoord op te vinden. Er zijn namelijk ca. 20+ topics over verschillende type mediaplayers met soms wel 50 pagina's die ga ik dus niet allemaal door akkeren. Ik heb al veel gelezen, maar ze lijken allemaal zo op elkaar, en ik heb niet de behoefte expert te worden in mediaplayers. Of ik snap niet waar dit forum voor is, maar het is toch voor hulp bij het doorhakken van de knoop?

Antwoorden op vragen als bedienen zonder dat de tv aanstaat, Uitgelezen kan worden door DNLA. vind ik namelijk gewoon niet goed terug.

Ik heb gewoon het vermoeden dat er meerdere zijn die dit systeem willen en al hebben, alleen ik weet niet welke. Daarom dat ik hier het topic plaatste :)

[ Voor 80% gewijzigd door Norwayr op 20-12-2011 18:31 ]

All-electric | LWWP Panasonic Mono 7 kW J-serie | WPB LG WH20S 200L | Zon PV 3,24 kW + 2,4kW Postcoderoos | LLWP MHI 6,4kW | Tado AC+WP

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Alleen Apple heeft een apparaat dat je met de iPhone kunt bedienen zonder je tv aan te doen. Bij de rest wel.
Ik las vandaag ook een topic over de PopcornHour C-300. Deze heeft een 2,5 inch kleurendisplay. Wellicht is dat wat voor je.

Gadgets FTW!

• Norwayr
Thanks for the reply, maar die heb ik ook al gezien, maar bijna 400 euro toch erg prijzig. Maximaal 150 ongeveer wil ik wel uitgeven, maar dan moet het wel echt gewoon alles doen wat ik wil, niet zodat ik over een jaar toch weer iets anders koop. :)

Ideaalst zou zijn, een mediaplayer die als een soort NAS staat opgesteld, die gewoon met mijn sgs2 bediend kan worden, die de mediaplayer uit leest en zo mijn liedjes etc kan selecteren. Ik hoef dan ook geen display op de mediaplayer zelf. En als ik de tv aanzet gewoon films kan afspelen. Dit kan toch niet te duur en moeilijk zijn, en dus moet er toch gewoon zijn?

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-01 17:38

Ursamajor

Astrofotograaf

Als dat er was, had je het allang geweten. Het is er niet, want anders had ik het ook al gehad voor die prijs.
Dus nog maar even doorsparen dan he...

Gadgets FTW!

• Athome
Ik zou gewoon videospeler naast je Squeezebox gaan gebruiken. De Squeezebox is veel sterker in afspelen van muziek dan een Mediaspeler

• Norwayr
Oke.. hmm dan moet ik maar eens gaan doorsparen. Bedankt voor de reacties. Blijkbaar valt op dit gebied nog veel te innoveren/combineren.

Groet Frank

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-02 09:34
Hallo,

Ik ben zelf op zoek naar een goede media player i.c.m. met mijn nieuwe Samsung D8000 televisie.

Ik heb zelf al een aantal uur gezocht naar een kant-en-klare payer die aan mijn wensen voldoet, maar zie eerijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Waar de player aan moet voldoen:

- Alle mogelijke formats kunnen afspelen
- Full HD 3D films kunnen afspelen icm met de Samsung D8000
- Liefst met de mogelijkheid om een HDD tot 1- of 2 TB toe te voegen
- Gebruiksvriendelijke interface (ooit eens een oudere Xtreamer gehad, vond daarbij de afwerking in de menu's en gebruiksvriendelijkheid flink tegenvallen...alsof het van de rommelmarkt kwam)
- USB ingangen om films via USB-stick toe te voegen aan HDD
- Netwerk mogelijkheden om films via Router van de laptop naar de mediaspeler door te voegen.

Zoals gezegd heb ik zelf al rond gekeken en wat reviews gelezen. Ik krijg echter geen duidelijkheid per model of:

- Full HD 3D films zonder stotteren kunnen worden afgespeeld
- Full HD 3D films uberhaupt worden ondersteund (naar welke specs moet ik hiervoor kijken, ook op Tweakers zie ik dit in de spec lijsten vaak niet staan).

Ik denk dat de volgende modellen in de buurt komen van wat ik wil:

- AC Ryan PlayOn HD2
- Boxee Box (alhoewel deze geen HDD support heeft meen ik, maar de rest wel goed ondersteund)
- Dune HD smart (versie met HDD tray)
- AC Ryan Fluxx

Kan iemand me helpen aan te geven hoe het zit met de Full HD 3D ondersteuning, want ik ben vooral bang dat ik op dit punt de verkeerde keuze ga maken.

Dank.

• Athome
Er is maar 1 speler op dit moment die Full-HD 3D kan afspelen en dat is de Xtreamer Prodigy maar ja, Xtreamer viel voor jou al af in het verleden. Dat betekent dus dat je Full-HD 3D moet laten varen.

Andere spelers op de markt kunnen alleen overweg SBS 3D

Je noemt verder 4 andere spelers op waarvan er 1 nooit bestaan heeft en ook niet meer zal komen.

AC-Ryan HD2:
Xtreamer viel af voor jou omdat de interface van de rommelmarkt kwam. Dan valt de AC-Ryan ook af. Als je de vele probleem berichten in dat topic doorleest, komt de firmware voor de AC-Ryan ook van de Rommelmarkt. Dan eerder een Mede8er 500X2 maar ik twijfel of voor jou hier interface wel goed is.

AC-Ryan Fluxx:
Komt niet meer, valt dus af

Boxxee Box:
Zoals je al aangaf, geen interne HDD. Lijkt ook niet bugvrij genoeg te zijn. Heeft wel een fraaie interface met veel mogelijkheden.

Dune Smart:
Je kunt kiezen uit de D1 en H1. De een heeft een swappable bay en de andere moet kap er even af maar heeft wel een display (info als van een DVD speler). Het menu is sober maar wel prettig in gebruik. Vrijwel geen extra mogelijkheden. Speler heeft een paar hiaten. De audio is soms iets out-of-sync maar kan tijdens het spelen makkelijk opgelost worden en de speler kan erg slecht overweg met vobsub ondertitels in MKV bestanden. Verder is het qua afspelen een full-featured speler (Volledige Blu-ray support). Het is waarschijnlijk de meeste stabiele speler in de markt.

Tevens zou de speler in de nabij toekomst te upgraden zijn naar de dezelfde chip als in de Popcorn Hour A-300/C-300. Kosten hiervan en wanneer is nog vrijwel niets over bekend.

[ Voor 78% gewijzigd door Athome op 27-12-2011 10:11 ]

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-02 14:52
Om precies te zijn zijn er 2 spelers die full HD 3D kunnen afspelen. Het criterium is de chipset, in dit geval de Realtek 1186. Als je daar op filterd in de pricewatch krijg je dit.
Vooralsnog is dit de enige chipset die dit kan. Er wordt al enige tijd met smart gewacht op de Sigma 8910, maar ik ben bang dat dit nog wel even gaat duren. En pas als die er is zullen Dune en Popcorn Hour met een speler gaan komen die full HD 3D afspeelt. Ik ben benieuwd of dat in 2012 gaat lukken.

• Athome
Dune heeft al een speler aangekondigd met de 8910. Alleen de prijs, ongeveer 2000 euro. Voor weinigen weggelegd. Ik neem aan dat er ook goedkopere spelers komen met de 8910 chip alleen verwacht ik deze niet onder de 300 euro (misschien zelfs niet eens onder 400 euro)

• Joppiesaus2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-02 09:34
Zijn deze twee dingen wat?

De Prodigy komt me via tweakers over als een zeer gemiddeld ding: reviews: Xtreamer Prodigy: Android-mediaspeler met 3d. Wellicht wel genoeg voor mijn wensen, het speelt immers ieder bestand zoals aangegeven in de review.

Aan de IconBit XDS1003D heeft voor zo ver ik kan zien geen enkele respectabele website zijn handen nog voor vuil gemaakt, wat me doet vermoeden dat dit ook niets speciaals is. Een beetje op Youtube surfen levert geen goede review op, maar wel wat beelden van de interface. Wat me wel weer tegenvalt zijn de menu's, een beetje een gebruiksvriendelijk en afgewerkte navigatie is me ook best wat waard.

Ik neem aan dat van deze twee de voorkeur voor de meeste onder de Tweakers en gezien mijn wensen uit zal gaan naar de Prodigy, of nog even wachten op een volgende release..?

@ athome, die prijs is inderdaad buiten scope voor wat ik in gedachten had. Toch bedankt voor de info!

[ Voor 5% gewijzigd door Joppiesaus2 op 27-12-2011 11:12 ]

• Athome
Iconbit is volgens mij een Russisch merk en zou zijn licenties niet op orde hebben en daardoor officieel niet in Nederland te koop zijn. Er is ook nog een merk genaamd Datage. Ook zijn hebben een speler met de Realtek 1186 (al dan niet met Wifi). In nederland is er een website die deze voert.

Als je daar wat koopt, lees dan goed te leverings en betalingsvoorwaarden door. Het is wel betrouwbaar maar wijkt behoorlijk af op wat we gewend zijn.

Datage lijkt me vergelijkbaar met Iconbit en daardoor officieel niet in Nederland te koop.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:45

CeesKees

I rest my Kees

Lees deze anders even door....

NAS – Mediaspeler – Streamen, hoe ik het doe

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:37
volgens mij kan eea wel als je een gejailbreakte Apple TV2 met XMBC uitrust, icm een app op je telefoon als afstandsbediening. Kijk anders dit forum nog eens door. Heb zelf squeezebox voor muziek, dus heb geen hands-on ervaring

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02:37

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het topic heeft toch het karakter gekregen van een boodschappenlijstje. Voor het vinden van bepaalde antwoorden is toch echt wat meer initiatief vereist. Uiteindelijk toch een slotje.
En dat is altijd een waardevolle tip! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.