Laptop valt uit na slaapstand (HP)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-06-2024
Hallo,

Sinds kort valt mijn laptop steeds uit als ik die uit slaapstand haal (het is alsof de stroom gewoon wegvalt). Ik heb een hp dv7-4085eb.

Het begon ongeveer 3 maanden geleden, toen valde mijn laptop 1 keer om de 2 weken uit. Maar nu is het erger geworden, mijn laptop valt nu zeker bijna elke 2 dagen uit.

Ik vind het wel raar dat wanneer hij in één keer uitvalt hij opnieuw probeert op te starten (soms lukt dit en soms heeft het een tweede poging nodig)

Ik weet niet wat de oorzaak hier van kan zijn. Mijn batterij kan nog ongeveer één uur werken zonder kabel dus dat lijkt me niet echt het probleem. Als ik mijn laptop opstart zit ik aan een temperatuur van 44 graden dus daar kan het ook niet aan liggen. De laptop is nu een beetje meer dan één jaar in gebruik.

Iemand met een idee?

Vriendelijke groet,
Krotar

[ Voor 13% gewijzigd door Krotar op 19-12-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
Niemand? Heb op het forum wat rond gezocht maar elk geval die ik gevonden heb gebeurt random. Bij mij gebeurt het enkel als ik mijn laptop uit slaapstand haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r-vos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-04-2020
Heb je al gekeken in je eventviewer? Controleer eventueel op BSOD logs?
Je zou eventueel ook kunnen proberen om de slaapstand uit te schakelen, te rebooten en opnieuw in te schakelen. Misschien is je hiberfil.sys corrupt, of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Gebeurt dit ook als je de laptop aan de adapter hebt zitten?
Als dit niet zo is lijkt het mij toch een probleempje met de accu.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 19-12-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
Ok ik heb wat meer gekeken in het probleem en dit gebeurt zowel als mijn accu aangesloten is of als hij niet aangesloten is.

Ook is hij zojuist uitgevallen na een clean booth....

Ik weet niet of die BSOD log iets kan verhelpen want ik krijg nooit een blue screen? Het valt gewoon uit zonder waarschuwing (alsof er geen stroom is)

[ Voor 25% gewijzigd door Krotar op 19-12-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
Heb in mijn event viewer gekeken en dit is wat ik vond op het tijdstip van crashen:
"The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly."

Maar ik zit namelijk wel nog steeds op netstroom. Dit vind ik een beetje raar. Kan het een combinatie zijn van de batterij en adapter die niet meer goed werkt?

[ Voor 24% gewijzigd door Krotar op 19-12-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42

JT

VETAK y0

http://osirisdevelopment.com/BatteryBar/

Installeer die eens en vertel eens wat die zegt over je accu.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
Ok heb ik gedaan en dit is het resultaat, volgens mij is mijn batterij nog in orde.

Ik vind het wel raar dat wanneer hij in één keer uitvalt hij opnieuw probeert op te starten (soms likt dit en soms heeft het een tweede poging nodig)

http://imageshack.us/photo/my-images/815/batterij.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42

JT

VETAK y0

Accu ziet er nog goed uit ja...rare shit. Wellicht een herinstallatie proberen, ik heb ook wel eens rare problemen gehad met power management die weg waren na een herinstallatie.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
zal ik dit weekend dan eens proberen indien het probleem nog niet opgelost is.
Heeft iemand soms nog een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
Nu staat mijn laptop al 7 uren aan zonder uit te vallen. Deze ochtend was hij uitgevallen nadat ik hem uit slaapstand haalde maar na te herstarten niet meer.

Dus het heeft wel degelijk iets te maken met wanneer de laptop juist is opgestart of uit slaapstand gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
HP heeft zijn eigen software voor battery checks. Heb je het ook als de batterij er niet in zit?

offtopic:
Totdat er ander nieuws volgt ben ik door dit soort onzin gestopt met HP laptops. Coulance na een jaar viel ook tegen. Op ebay zijn goede goedkope niet-HP-original accu's te vinden.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Krotar
Na 2 dagen kan ik besluiten dat de laptop enkel uitvalt wanneer ik hem meteen op netstroom steek na het opstarten of uit slaapstand halen

Als ik hem voor de eerste 10 minuten op de batterij laat werken valt hij niet uit. Als ik daarna blijf werken op de laptop (voor meerdere uren) valt hij niet uit.

Vind ik raar maar lost wel mijn probleem blijkbaar op. Iemand een idee hoe dit zou komen?

Anoniem: 265941

Bij mijn Dell laptop zit een adapter die de netspanning stabiliseert en dus de netspanning vertraagt door geeft in geval van korte spanningsdippen.
Als die defect is zou mijn laptop ook uitvallen aangezien die dan denkt dat die nog steeds op de netstroom zit.

Bij HP weet ik niet hoe dit zit, maar ik zou het bij je adapter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krotar
Anoniem: 265941 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 17:34:
Bij mijn Dell laptop zit een adapter die de netspanning stabiliseert en dus de netspanning vertraagt door geeft in geval van korte spanningsdippen.
Als die defect is zou mijn laptop ook uitvallen aangezien die dan denkt dat die nog steeds op de netstroom zit.

Bij HP weet ik niet hoe dit zit, maar ik zou het bij je adapter zoeken.
Ik zal dit ééns proberen morgen dan, iemand in de familie heeft namelijk de zelfste laptop.

Het probleem is inmiddels ook erger geworden.

één iets ben ik zeker, ik koop NOOIT meer een HP, slechte support, slechte prestaties voor zijn prijs,

Anoniem: 445430

Krotar schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:37:
[...]Het probleem is inmiddels ook erger geworden.
Alvast mijn 'deelneming' voor je probleem. Hoe erg is het ondertussen geworden? Ik heb zelf immers ook een HP die dezelfde issues heeft - stroom die zomaar uitvalt :?. Zou het probleem kunnen verholpen worden met een nieuwe adapter?

Bedankt voor je bericht!

Anna
Pagina: 1