Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 19:01
Hallo tweakers, Sinds een dag of twee hebben we thuis een ipad 2 32GB Wifi versie, Toen ik deze uitpakte had ik moeite om hem op het wifi netwerk aan te sluiten. Toen het wel lukte merkte ik daarna dat hij met grote regelmaat uitviel en daarna weigerde om weer verbinding te maken. Een onwerkelijke situatie dus na wat google search vond ik uit dat het probleem in de router zat en dat als ik mijn WLAN op Kanaal 11 zou zetten het voorbij zou zijn. Zo gezegd zo gedaan en het werkt perfect, maar nu stuit ik op het probleem dat het internet van mijn TV/PC/Laptop/ extreem traag wordt (telefoon nog niet getest).

Is er een manier waarop ik kan zorgen dat beide snel werken? Of moet ik nu alle kanalen 1voor1 afgaan om te kijken of er eentje is die beide support? Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of een oplossing kan vinden.

Ik kan nergens vinden welk type mijn router is maar hij ziet er als volgt uit Afbeeldingslocatie: http://img830.imageshack.us/img830/6696/pict0001ws.jpg iets met Arcadyan ofzo:) Als ik meer info moet toevoegen of iets niet duidelijk is zeg het maar in de comments en ik probeer z.s.m. te reageren.

-edit 2x-

Heb trouwens vaak het gevoel dat me internet flink inzakt soms zelfs uitvalt zou dit dan ook mogelijk aan de router settings kunnen liggen.

Nog meer vage shit, als ik nu bij windows op netwerk zoeken klik vind hij er drie
SSID NAAM
SSID NAAM 2
SSID NAAM 2 3

Dit lijkt me ook niet normaal:S

[ Voor 11% gewijzigd door Extace666 op 18-12-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Heb zojuist alle kanalen uitgeprobeerd op de router... Alleen kanaal 11 laat de Ipad Stabiel op het netwerk lopen, maar zoals vermeld dan is het draadloos internet erg traag op mijn PC/Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien een reset noodzakelijk? Installeer drivers op je pc/laptop opnieuw, andere standaard dingen al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Bartjezz schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:47:
Misschien een reset noodzakelijk? Installeer drivers op je pc/laptop opnieuw, andere standaard dingen al geprobeerd?
Ik heb gister de router gereset drivers etc heb ik nog niet opnieuw gedaan kan ik straks wel even proberen. Nog een probleempje wat zich nu opeens voordoet... kan met me laptop niet draadloos verbinden terwijl mijn PC dit wel doet. Ik wordt langzamerhand wel een beetje kwaad, altijd hetzelfde gezeik en nooit kan het eens goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:16

Daniel36

vernieuwde formule

step away from the pc/laptop/modem and remain calm O-) O-) O-)

Ken het probleem, heb al meerder keren de pc/laptop bijna het raam uitgegooid.
Relax en blijft het (zo) kalm (mogelijk) proberen te fixen, uiteindelijk weet ik/jij het altijd wel op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extace666
Daniel36 schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:01:
step away from the pc/laptop/modem and remain calm O-) O-) O-)

Ken het probleem, heb al meerder keren de pc/laptop bijna het raam uitgegooid.
Relax en blijft het (zo) kalm (mogelijk) proberen te fixen, uiteindelijk weet ik/jij het altijd wel op te lossen :)
Gister de router nogmaals gereset en dit maal de SSID naam niet aangepast.... En nu werkt alles perfect, beetje raar imo maar iig is alles nu weer online.
Pagina: 1