Windows XP start niet zonder usb, na installatie met usb

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbqburger
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-02-2024
Hey, ik heb op me mini laptop Windows XP geinstalleerd. Het probleem is nu dat hij niet opstart als ik mijn usb er niet in heb zitten. Ik heb mijn probleem al geprobeerd te googelen en heb mijn boot.ini geprobeerd aan te passen, maar tevergeefs. Kan iemand me helpen met mijn probleem? Ik zou het zeer op prijs stellen.Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/r/nxmhd/5
Dit is overigens de foutmelding die ik krijg als ik mijn laptop zonder usb opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Probeer in de BIOS bij de boot prioriteit de USB drive als eerste te zetten, dus voor je hadeschijf, dan leest hij als het goed is automatisch de USB drive.

Incompl te

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbqburger
Ja, dat wil ik juist niet...ik wil het zonder mijn usb kunnen opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootte kans dat de boot bestanden op de usb terecht zijn gekomen tijdens de installatie.
Dan kan je de boot.ini wel aanpassen zodat XP moet starten van de HD, maar als daar de boot bestanden niet staan.. ;)

Wat je kan proberen is om de boot.ini zo te maken dat XP inderdaad denkt dat het van de HD moet starten (dat heb je al gedaan), dan booten vanaf de XP install usb en de bootsector herstellen (naar de HD) vanuit de herstel console die in de XP setup zit.

Punt 4 en 6 op deze site.
http://www.techrepublic.c...dows-xp-wont-boot/6031733

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbqburger
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 08:49:
Grootte kans dat de boot bestanden op de usb terecht zijn gekomen tijdens de installatie.
Dan kan je de boot.ini wel aanpassen zodat XP moet starten van de HD, maar als daar de boot bestanden niet staan.. ;)

Wat je kan proberen is om de boot.ini zo te maken dat XP inderdaad denkt dat het van de HD moet starten (dat heb je al gedaan), dan booten vanaf de XP install usb en de bootsector herstellen (naar de HD) vanuit de herstel console die in de XP setup zit.

Punt 4 en 6 op deze site.
http://www.techrepublic.c...dows-xp-wont-boot/6031733
De boot bestanden staan op mijn c schijf waar ik Windows ook op heb geïnstalleerd. Het herstellen heeft ook niks uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 20:36

Quad

Doof

In repair mode even /fixmbr uitvoeren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juist, je MBR is niet op je HDD/SSD maar USB stick gezet. Nou is het mogelijk dat een fixboot of fixmbr dat niet oplost, dus dat het niet op je HDD/SSD wordt gezet. Voor zoiets zou ik de schijf uit de laptop halen en in een computer en dan met alleen die schijf en CD opstarten naar repair mode. Niet proberen om Windows te starten, dat zal niet lukken. Schijf weer terugplaatsen en fingers crossed.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1