Hoe Amino A140 draadloos aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436958

Topicstarter
Hoi,

Sinds kort heb ik van concepts-ict de settopbox Amino A140 gekregen voor digitale tv. Nu wil ik deze graag draadloos verbinden met het glasvezelmodem. Het modem staat in de meterkast, dus een draad trekken wordt heel lelijk. In de meterkast heb ik een Airport Extreme als draadloze router staan. Die doet het prima. Vandaar dat ik dacht dat het met de aanschaf van een Airport Express en een draad vanuit de Express naar de Amino zou moeten lukken om de Amino aan de praat te krijgen, maar ik krijg steeds een foutmelding.

Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? Ik heb me suf gegoogled, maar kan nergens een oplossing vinden.

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:44
Kan inprincipe niet. Wireless en multicast is lastig. Daarnaast is het een gescheiden netwerk.

Met een goede netwerkkennis is het wel mogelijk, je kan met bv udpxy multicast laten unicasten op je eigen netwerk. Linux kennis, netwerkkennis enz is dan wel noodzakelijk. Daarnaast moet je wel in een WGDO gebied zitten, anders zit je ook nog met verimatrix encryptie op je streams.

Makkelijkste oplossing is een powerline setje, KPN gebruikt dat ook voor hun IPTV. Als er niet teveel stoorfactoren zitten en je geen krachstroom in huis hebt werkt dat in principe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je reactie. Jammer dat het niet kan, had de airport express er speciaal voor gekocht. Ik ben niet echt een netwerkexpert. Dat wordt dus of een draad trekken, of een powerline setje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb hier in mijn appartement de knutseloplossing gebruikt: gewoon langs de 230V bedrading af een netwerkkabel trekken en die onder een stopcontactje uit laten komen. Nu komt iedereen met zijn beklag over storingen en misschien wel kortsluiting: dat risico loop ik dan maar... Maar die bedrading beweegt nooit meer in de buis en kan dus ook nooit meer verder schuren. Tevens heb ik geen ingrijpende veranderingen moeten toepassen hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:40
netwerk kabel in dezelfde buis als UPC coax kabel is dan beter idee... Dat heb ik gedaan - geen kans op kortsluiting en niet storingsgevoelig (dat is powerline wel - zet maar 's een lamp aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:44
Bartjezz schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:50:
Ik heb hier in mijn appartement de knutseloplossing gebruikt: gewoon langs de 230V bedrading af een netwerkkabel trekken en die onder een stopcontactje uit laten komen. Nu komt iedereen met zijn beklag over storingen en misschien wel kortsluiting: dat risico loop ik dan maar... Maar die bedrading beweegt nooit meer in de buis en kan dus ook nooit meer verder schuren. Tevens heb ik geen ingrijpende veranderingen moeten toepassen hier in huis.
Zou ik niet aanraden. Netwerk en stroom mogen niet samen door 1 buis (wetgeving) en als bv een verzekering dat ziet en je hebt brand oid gehad kan dat een hoop ellende veroorzaken.

Via een loze leiding of naast coax/telefoon oid is beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, thx voor de tips. ik ga denk ik de telefoonlijn er uithalen en daar een netwerkkabel door trekken. wie heeft er nou nog een telefoonlijn nodig tegenwoordig? Ik niet in ieder geval. Hopen dat de kabel niet halverwege breekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
oud topic maar de vraag is nog relevant.

Is het wel mogelijk met de Amino 540? (glashart regio Weert (Concepts))

Hoe trek ik naast de coax een nieuwe utp? Het is een metertje of 15 (en niet helemaal recht). Ik moet het huis ook weer in originele staat kunnen opleveren. Ik zit in een nieuwbouw huurhuis.

[ Voor 13% gewijzigd door le dj op 07-01-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:40
gebruik een trekveer, bij iedere bouwmarkt te koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le dj
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-06 19:05
ik wist dat het simpel was, maar niet zo simpel. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Daarom gebruiken hele volksstammen powerline adapters.
Je bent niet de enige met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

UTP naast coax is HEEL moeilijk. Probeer eerst powerline adapters. Als dat niet goed is, breng je ze terug naar de winkel (of je stuurt ze terug op naar de webwinkel...

Als het werkt: Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prorene
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-12-2019
idd met een plug and play powerline setje werrkt het perfect
geen kabels of andere zooi tis gewoon mogelijk heb het zelf al 2 jaar zo nooit problemen gekent
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvv
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik lees dat powerline goed werkt met een Animo settop box. Maar heeft iemand ook een tweede Settopbox zo aangesloten? Bij mij gaat de boel dan op tilt, alsof het signaal wordt weggetrokken op het stroomnet.
De tweede settop bedraad via een switch werkt prima, maar powerlan dus niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvv
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-01-2023
Opgelost: geen switch gebruiken maar drie powerline adapters. Meteen vanuit de moden naar een powerline, en dan de twee settop boxen ook allebei aan een powerline adapter. Werkt prima!
Pagina: 1