AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Het punt is namelijk dat ik op korte termijn een nieuwe auto heb en deze (door de -3) niet mag verzekeren bij mijn HUIDIGE verzekeraar. Een 'mutatie' is niet mogelijk zoals ze het zelf noemen. Ik wordt dus weggejaagd bij mijn huidige verzekeraar (!?)
Het gevolg hier weer van (en daarom dus de openingsvraag) is dat ik dus een nieuwe verzekering moet nemen. Los van dat diverse verzekeringen je niet accepteren bij -3, verlies ik dus mogelijk ook nog bijna een heel extra jaar aan schadevrij!
Dubbel-k#t dus...
p.s
Die ene dag verschil was even een voorbeeldje. Het gaat me er meer om wat er mogelijk is. Tot wanneer is naar boven afronden mogelijk?
[ Voor 10% gewijzigd door Undertaker2 op 17-12-2011 23:41 ]
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec
Begin je bij een nieuwe verzekeraar niet weer gewoon bij nul dan? Je moet ook zelf je schadevrije jaren aantonen, maar weten ze dan wel wanneer je schade hebt veroorzaakt?
"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)
Waarom willen ze je nieuwe auto niet verzekeren, heb je een veel snellere auto aangeschaft? Of doen ze geen enkele mutatie meer in jouw polis en is elke andere auto een reden om de polis te beeindigen?
En nee, ik ga geen veel snellere auto aanschaffen. Een eenvoudig 1.3 litertje. Gewoon een van A naar B autootje. Trouwens, de verzekering weet helemaal niet welke auto het gaat worden. Zij stellen blijkbaar op voorhand al dat elke andere auto reden is om de polis te beeindigen - puur vanwege die -3. Trouwens, als het -1 was geweest was het hetzelfde verhaal geweest.
Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time
Bij DVV (Belgische verzekeringsagent) krijg je per jaar en per wagen dat je op BM 0 staat 1 joker, die je kunt inzetten als je toch eens schade hebt en je niet in je recht bent.
En zoals eerder al aangegeven, je verzekeringsmaatschappij MOET je gegevens vrijgeven.
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
er zijn wel verzekeringsmaatschappijen die met negatief schadevrije jaren verzekeren, je betaalt wel flink meer, maar daar maak je t ook zelf naar door tegen dingen aan te rijden, blijkbaar.
dan nog de questie van dat deel-jaar, dat hangt heel erg van de verzekeringsmaatschappij af, sommigen ronden bij 7 maanden al naar boven af, anderen ronden alles naar beneden af.. alleen als ze je nu al zo behandelen, dan verwacht ik dr niet te veel van.. maargoed, bel ze eens op en leg ze het verhaal voor, dan krijg je vast een duidelijkere uitleg..
Prijzen vallen ook wel mee volgens mij.
ps, na de 19e krijg je extra 10% korting op de verzekering (tijdelijke actie)
[ Voor 12% gewijzigd door Wobcat op 18-12-2011 09:31 ]
Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.
Verzekering ga ik even achteraan... zit nu bijna op 10 maanden. Zou toch wel erg oneerlijk zijn om dat gewoon kwijt te raken!? Is daar helemaal geen richtlijn voor? Mijn huidige verzekeraar heeft er zelf toch geen baad bij om het alsnog naar beneden af te ronden, want ik ga (door hun eigen toedoen) toch bij ze weg. Begint zo een beetje op klantje pesten te lijken....
Ik had mijn scooter ook niet exact 2jaar verzekerd, en je krijgt na een bepaalde tijd in het 2e jaar als je dan je verzekering opzegt alsnog 2 schadevrije jaren.. (dat was bij mijn scooter zo..)
Dus het beste is gewoon even je verzekering te bellen.
Offtopic: lees heel goed de voorwaarden door want soms klopt het gewoon niet wat ze zeggen en zorg dat je goed verzekerd bent. Ik kon het ook niet geloven maar mijn verzekering verzekert een RNS510 met een klasse 1 alarm (schriftelijk op papier staan!).
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Die stap terug lijkt me meer te maken te hebben met de aanrijding die je hebt veroorzaakt dan met je brandstofkeuze toch? Wellicht is de premie anders bij diesel, maar je bonus/malus? En ja, zo'n beschermer beschermt je premie, niet je schadevrije jaren.itsalex schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:29:
Het is gewoon allemaal niet zo eerlijk meer. Ik heb een assurantiepersoon ertussen zitten maar denk je dat die nog wat doet voor je? Nou ik heb hem meer de les gelezen dan dat hij had gedaan. Na 1 jaar nog komen met dat ik weer een trap terug ga vanwege de overstap van benzine naar diesel en ook nog een ongeluk (eenzijdig met bonus/mauls bescherming) en dan deze trap nog er na (letterlijk) is echt fijn. Ipv even vantevoren zeggen maar nee hoor. Ik zit nu ook op trede 5 of zo dus overstappen is niet mogelijk want ik zit bij mijn huidige verzekering op trede 12 eigenlijk qua bedrag. Goede klantenbinding van ze...
Dat is toch goed...Offtopic: lees heel goed de voorwaarden door want soms klopt het gewoon niet wat ze zeggen en zorg dat je goed verzekerd bent. Ik kon het ook niet geloven maar mijn verzekering verzekert een RNS510 met een klasse 1 alarm (schriftelijk op papier staan!).
Lijkt me ook, misschien is het standaard voor een verzekeraar om dat systeem niet te verzekeren en werd hem dat ook mondeling verteld (na diefstal?) waarna hij ze erop gewezen heeft.
Of het alarmsysteem moet (overdreven) zwaar zijn voor een navigatiesysteem, waardoor het weer negatief wordt
Nee die 11 maanden verlies je niet. Na 180 dagen mag de verzekeraar er 1 trede erbij op tellen. Je schadevrije jaren worden centraal vastgelegd en daar kan jij en de verzekeringsmaatschappij zonder goede reden niks aan veranderen. Bovendien worden de jaren berekend op basis van een datum en niet per jaartal.Undertaker2 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:29:
Goedenavond mensen,
Laat ik de topictitel even illustreren met een voorbeeld. Stel ik heb een autoverzekering en rij 3 jaar, 11 maanden en 29 dagen schadevrij.
2 dagen later zal dit vervolgens 4 jaar schadevrij worden. Tot zover prima, maar wat als ik nu per direct overstap op een andere verzekeraar? (even los van opzegtermijnen van een maand etc.) Verlies ik dan bij die nieuwe verzekeraar zomaar een heel jaar, omdat die dan opnieuw gaan tellen uitgaande van 3 schadevrije jaren.
Kon nergens het tegendeel vinden, dus ik vrees het ergste! Gratis biertje voor diegene die mij het tegendeel kan vertellen!
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Klasse 1.... is dat niet alleen een startonderbreker?itsalex schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:29:
Ik kon het ook niet geloven maar mijn verzekering verzekert een RNS510 met een klasse 1 alarm (schriftelijk op papier staan!).
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Nemen ze de RNS mee, laten ze misschien de rest van de auto staanGunner schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:38:
[...]
Klasse 1.... is dat niet alleen een startonderbreker?
Ik heb eigenlijk alleen nog maar aanpassingen per premievervaldatum meegemaakt. Een keer werd een maand in mijn voordeel afgerond. Een andere keer, een paar jaar eerder, ben ik 3 maanden kwijtgeraakt.MrFl0ppY schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:36:
[...]
Nee die 11 maanden verlies je niet. Na 180 dagen mag de verzekeraar er 1 trede erbij op tellen. Je schadevrije jaren worden centraal vastgelegd en daar kan jij en de verzekeringsmaatschappij zonder goede reden niks aan veranderen. Bovendien worden de jaren berekend op basis van een datum en niet per jaartal.
Maarja, na verloop van tijd zijn die maanden niet zo belangrijk meer. ZIt geloof ik op trede 17 dus alweer een paar jaar op 75% bonus
Mja, dat doen alle verzekeraars. Toen ik 4 schadevrije jaren had kreeg ik een gigantische commerciele korting bij VCN, had mijn broer voor me geregeld. Toen ik schade reed stond ik op -1 en betaalde ik fors meer, maar gold de commerciele korting nog steeds. Bij andere maatschappijen krijg je geen commerciele korting voorelkaar met -1 schadevrije jaren. Inmiddels 0 schadevrije jaren, en nu zit ik bij Delta Lloyd tegen 12 euro/maand minder.itsalex schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:29:
Het is gewoon allemaal niet zo eerlijk meer. Ik heb een assurantiepersoon ertussen zitten maar denk je dat die nog wat doet voor je? Nou ik heb hem meer de les gelezen dan dat hij had gedaan. Na 1 jaar nog komen met dat ik weer een trap terug ga vanwege de overstap van benzine naar diesel en ook nog een ongeluk (eenzijdig met bonus/mauls bescherming) en dan deze trap nog er na (letterlijk) is echt fijn. Ipv even vantevoren zeggen maar nee hoor. Ik zit nu ook op trede 5 of zo dus overstappen is niet mogelijk want ik zit bij mijn huidige verzekering op trede 12 eigenlijk qua bedrag. Goede klantenbinding van ze.
Offtopic: lees heel goed de voorwaarden door want soms klopt het gewoon niet wat ze zeggen en zorg dat je goed verzekerd bent. Ik kon het ook niet geloven maar mijn verzekering verzekert een RNS510 met een klasse 1 alarm (schriftelijk op papier staan!).
Dat is ook het hele gedoe met de no-claimbeschermer: het is voor jou een verzekering dat je niet in treden zakt bij schade, maar het is voor de verzekeraar een verzekering dat je de eerst komende tig jaar niet weggaat, omdat je schadevrije jaren gelden ipv de huidige trede waarop je tarief is gebaseerd.