bh6, cel 333A oc vraagjes...

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• obme_ief
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

Topicstarter
ik ben er ook maar eens aan begonnen, net me 40 gig en me brander al naar de filestijnen geholpen dus wat valt er te verliezen? :)

ik heb em in het bios dus op 5x100 gezet, voltage op 2.2
eerst liep in niet erg stabiel maar nu ik het in-burnen heb toegepast (vergeten me koelvin aan te sluiten, groot suc6 :))
lijkt ie nu wel ok te lopen, hoewel ik nog geen langdurige tests heb gedaan...

alleen nu vraag ik me het volgende af, mb monitor geeft 48 graden c. aan en een core voltage van 2,42 Volt, sandra zegt over de core spanning hetzelfde, me bios dus niet, klopt dat een beetje?
en dan die temperatuur, is die normaal zo?
moet eigenlijk nog even testen wat ie aangeeft als ik em op 333 mHz zet maar de koeling is niet eens lauw dus de temp lijkt mij geen probleem...(standaard koelertje)

verders, mocht ik er achter komen dat ie nog niet helemaal stabiel loopt, is het dan verandwoord om de core spanning nog hoger te zetten?

bedankt alvast: ief

tijd voor verandering.

• Milmoor
  • Laatst online: 08-09 16:00

Milmoor

Footsteps and pictures.

Mijn celeron heeft een tijd op 2,4 gedraaid, maar ik gebruik nu gewoon een sneller exemplaar. Dat getal zuig ik uit mijn duim, maar het is 0,1 hoger dan standaard instelbaar (kan met truukje, raad ik echter af).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik heb een Celeron333@416 gewoon door de FSB op 83 te zetten (damn mobo kan niet hoger) en daar draait hij perfect op, stabiel alles.
en als ik Q3 speel word hij max 44,7Graden

39

Verwijderd

Over het maximale voltage hoor je allerlei verhalen. Een Celeron loopt normaal op 2.0 Volt dus als jij hem op 2.4 Volt hebt lopen is dat 20% extra. Sommige mensen zeggen dat 2.4 veel te veel is, terwijl ik ook wel eens mensen ben tegengekomen die (met waterkoeling) 2.8 Volt gebruikten. Ik heb ff de gegevens van jou CPU opgezocht:
Celeron 333 op 2.0 Volt: 20 Watt
Celeron 333 op 2.4 Volt: 29 Watt
Celeron 333@500 op 2.4 Volt: 43 Watt

Zoals je ziet geeft de laatste instelling (jouw huidige instelling) een dikke verdubbeling tov de default-setting
Het hangt dus voor een groot deel van je koeling af of het kan. Mijn Celeron 300A@527 geeft nu ook 42 Watt, maar dankzij mijn waterkoeling loopt ie 100% stabiel. Voltageverhoging verkort ook de levensduur van je processor maar daar zou ik me maar niet al te veel zorgen over maken.
Groeten, Frits

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
allemaal bedankt zover, punt is echter dat ie in me bios op 2.2 volt staat en volgen mmonitor op 2.42 en volgens sandra ook op 2.42...wat is nu de goeie waarde?

o, ja, heb em nu weer even op 333 lopen en nu is de temp volgens mmonitor 53 graden???
ik snap het niet meer.. :)

tijd voor verandering.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik die 2.42 aanhouden. De temperatuur is afhankelijk van tig dingen. oa:
1 waar meet je?
2 waarmee meet je?
3 welke programma`s draaien als je meet?
4 wat is de omgevingstemperatuur?

Als je geen vastlopers hebt en de boel stabiel is kun je er vanuit gaan dat je temperatuur niet te hoog is.

• obme_ief

obme_ief

Topicstarter
bedankt...

waarme ik meet weet ik niet, ik vermoed een sensor die in de celeron of het mobo zit...

maar het is toch maf dat ie op 500 koeler draait als op 333 toch?

ik ga nog wel ff pielen...iig bedankt zover :)

tijd voor verandering.

Pagina: 1