Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-04 17:10
Ik heb onlangs de Sennheiser CX 300-II Precision gekocht. Nu heb ik meerdere malen gelezen over een zogenaamde burn-in periode. Ik wil dat ook doen. Moet je dat met gewone muziek doen, of met ruis. En hoe lang. En waar kan je witte ruis, roze ruis en blauwe ruis vinden. Gewoon een mp3'tje. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:14
Het maakt niet zoveel uit waarmee je de koptelefoon laat inspelen. Mensen roepen "pink noise" omdat je dan alle stukken uit het frequentiespectrum evenveel laat horen. Ik heb mijn koptelefoons met gewone muziek laten inspelen (ongeveer 50 uur per koptelefoon), en nu doen ze het uitstekend. Je kunt duidelijk een grote verbetering horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 11:23
Ik denk dat dit topic beter tot zn recht komt in audio & hifi

maar OT: Ik geloof eerlijk gezegd niet zo in "inspelen". Als het echt zo'n enorm verschil zou zijn gebeurt het vast wel in de fabriek. Ruis kan je wel vinden door te googlen op "Noise generator"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
Ik heb dit gevonden, dan ga ik het op mijn mobiel doen. Werkt dit?

https://market.android.co...0b3IuU2ltcGx5Tm9pc2UiXQ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
roland83 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:25:
Ik heb mijn koptelefoons met gewone muziek laten inspelen (ongeveer 50 uur per koptelefoon), en nu doen ze het uitstekend. Je kunt duidelijk een grote verbetering horen.
Eigenlijk zeg je hiermee dat door gewoon muziek te luisteren jij je oordopjes het ingespeeld en dat het nu nog beter klinkt en dat je verschil kan horen... Maar daar zijn oordopjes toch voor bedoeld, muziek luisteren. ;-)

Nee, ik geloof niet zo in het inspelen van oordopjes. Gewoon in je oren stoppen en luisteren. Het gaat er echt niet anders van klinken als je 20 uur 'ruis' gaat draaien.
Ja, voor de ontwikkelaar wel. Die verdient weer een paar centen.

[ Voor 22% gewijzigd door Lumics op 17-12-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
tja, ik probeer het gewoon. Als het geluid er beter van gaat klinken, dan is dat mooi. Als het niet lukt, pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkjuweel
ik heb nog wat beters gevonden. http://www.jlabaudio.com/burn.php. voor op de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:50
pronkjuweel schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:49:
tja, ik probeer het gewoon. Als het geluid er beter van gaat klinken, dan is dat mooi. Als het niet lukt, pech gehad.
Je zou misschien nog even op zoek kunnen gaan naar een wetenschappelijk onderlegd artikel waarin wordt aangetoond dat muziek 'beter' gaat klinken. Je doet het nu omdat je de roddel hebt gehoord.

Ik ben ook best benieuwd wat je denkt dat er gaat veranderen? Meer laag, strakker laag, gedetailleerd hoog, breder frequentie bereik?

Als je nu ruis gaat draaien zonder de situatie ervoor uitvoerig te hebben geanalyseerd, kan je niet vergelijken dus. Eigenlijk moet je dus nu een extra setje kopen waarop je muziek gaat luisteren en op je huidige setje ga je inspelen met ruis. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Ten slotte zijn de oordopjes slechts de weergevers. Slechte MP3'tjes gaan er niet beter door klinken. Daarnaast is een mobiel een alles in één apparaat waarbij focus van elektronische onderdelen niet ligt op de muziekweergave.

Bespaar je de tijd en die euro voor de app, en ga lekker muziek luisteren. Ik heb 5 jaar geleden een setje sennheisertje gekocht en ze werken nog steeds. In weer en wind en zonder kabelbreuk. Die € 45 euro had je slechter kunnen besteden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:18

FeaR

In GoT we trust

Ik weet niet wie dit topic naar Audio en HiFi heeft gezet, maar oordopjes voor onderweg (zoals deze Sennheisers) mogen in Accessoires & Navigatie.

Verder is inspelen redelijk niet nodig bij dit soort dopjes. Het enige waar inspelen echt voor dient is om de woofers in een speaker los te maken. Dit omdat deze producten soms maanden op de plank liggen en rubber kan dan uitdrogen. Maar dit is dus eigenlijk alleen van toepassing op speakers en bepaalde hoofdtelefoons. Op een CX300 zou ik me er geen zorgen over maken. En dit losspelen is overigens binnen een paar uur gedaan, als je na 20 uur nog steeds verschillen hoort zit dit puur tussen je oren. Idem met speakers, dat inspelen wordt over het algemeen alleen als excuus gebruikt om je oren te laten wennen aan de speakers aangezien ze thuis anders klinken dan in de winkel. Excuus is dan vaak dat ze nog in moeten spelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
ik heb m'n oordoppen nooit op een speciale manier "ingespeeld" oid, dus weet niet of er verschil in zit of niet, geloof er persoonlijk zelf niet zo in, maar daar zijn en blijven de meningen uiteraard over verdeeld.

blauwe ruis heb ik in ieder geval voor je:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bULAU67GpLE] ;)
Pagina: 1