Ps3 naar Tv naar receiver

Pagina: 1
Acties:

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 20:53
Korte situatieschets:
-Ben van plan om een nieuwe tv aan te schaffen met enkel optical out voor audio.
-De ps3 heeft als audio out ook enkel optical.
-De receiver heeft enkel 1 RCA ingang(juiste benaming? rood-witte analoog tulp dingen)en niets anders wegens een oud goedkoop ding.

Nu, de bedoeling is zowel de ps3 als tv aan te sluiten op de receiver zonder switch.
Hierbij heb ik enkele vragen.

1) is het mogelijk om de ps3 via hdmi aan te sluiten op de tv, om dan de tv op zijn beurt aan te sluiten op de receiver zodat:
-Bij het spelen op de ps3 het geluid via hdmi naar de tv gaat en dan via de optical out naar de receiver, of gaat hier delay op zitten?
-Bij het kijken naar tv het geluid sowieso naar de receiver gaat.

2)Het geluid van de tv naar de receiver krijgen.
Wat er moet gebeuren is optical naar RCA, dus heb ik me ingelezen over DAC's. Echter vind ik overal dat DAC's beginnen vanaf +-60euro en de enige manier zijn om dit te verwezelijken.
Is dit niet goed genoeg?
http://www.ebay.com/itm/D...ain_0&hash=item2311979cca

Nu ik ben een leek op gebied van audio, heb wel wat opzoekwerk gedaan maar wil toch nog wat bevestiging of dit echt gaat lukken en ik niet iets over het hoofd zie...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar dat laatste kun je wel stellen idd ;)

Anyway, optical is digitaal en je RCA is een analoge ingang. Die twee snappen elkaar niet ;)
Dus je hebt of een losse DAC nodig, of een nieuwe receiver die wel met digitale signalen om kan gaan. Aangezien low budget receivers tegenwoordig ook geen drol meer kosten, zou ik daarvoor gaan.
De link die je geeft is idd een DAC. Maar een gode DAC voor 20 USD..wat denk je zelf?

Zoals je aangeeft, PS3 --> TV --> DAC --> receiver zou overigens wel gewoon moeten gaan werken :)

Mijn advies: koop die dac en probeer het gewoon. Voor 2 tientjes kun je je geen bult vallen. Overigens heb je bij de DAC uit je link wel een andere adapter nodig; deze heeft een US stekker er aan namelijk (past hier niet), en US werkt daarbij ook nog eens op 120v ipv 220. Dus ik zou even verder zoeken als ik jou was ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SdtThys
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-01 20:53
The Eagle schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:09:
De link die je geeft is idd een DAC. Maar een gode DAC voor 20 USD..wat denk je zelf?
Nuja, ik ben geen audiofiel en het materiaal dat ik heb staan is zeker ook niet top of the line.
Zolang het niet kraakt en er iets of wat degelijk geluid uitkomt ben ik al tevreden.
Overigens heb je bij de DAC uit je link wel een andere adapter nodig; deze heeft een US stekker er aan namelijk (past hier niet), en US werkt daarbij ook nog eens op 120v ipv 220. Dus ik zou even verder zoeken als ik jou was ;)
Daar was ik ook al achter ;) Was de eerste die ik op ebay tegen kwam.

PS: dank voor het snelle antwoord!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Je bent van plan een TV aan te schaffen met alleen optical audio out?

Bestáán die überhaupt of ben ik nou dom? Elke TV heeft toch wel gewoon analoog uit?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Osiris schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:48:
Bestáán die überhaupt of ben ik nou dom? Elke TV heeft toch wel gewoon analoog uit?
Nope. Er zijn wat TV's op de markt met alleen een digitale uitgang. Geloof dat er zelfs wat TV's zijn met helemaal geen dedicated audio uitgang, moet je alles via SCART Out doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
FeaR schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:57:
[...]

Nope. Er zijn wat TV's op de markt met alleen een digitale uitgang. Geloof dat er zelfs wat TV's zijn met helemaal geen dedicated audio uitgang, moet je alles via SCART Out doen.
Uitgang is een uitgang :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:57:
[...]

Sterker nog, er zijn er steeds meer die alleen maar een digital out hebben. En dan is het nog maar de vraag of ze op de SCART uberhaupt een audio out signaal hebben, want lang niet alle modellen doen dat namelijk.

Ook wel logisch btw, aangezien men steeds meer op digitale TV overstapt, signalen van DVD en BR via HDMI digitaal aangeleverd worden, en een standaard home cinema ding van 200 euro ook al digital ins aan boord heeft. Heck, ik heb nog een HT uit 2002 in een doos staan, en die had al 3 optical ins.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 09:42
PS3 kan volgens mij ook RCA-out voor het geluid. Dus dan kan eventueel ook rechtstreeks. Dan heb je geen last van delay.

PSN: djmurcielago

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Murcielago schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:36:
PS3 kan volgens mij ook RCA-out voor het geluid. Dus dan kan eventueel ook rechtstreeks. Dan heb je geen last van delay.
Dan heb je juist meer kans op delay. Beeld en geluid stuur je dan apart naar twee aparte bronnen. Geluid wordt niets mee gedaan en krijg je meteen te horen, beeld wordt eerst door de TV nog wat aangepast en daar is delay. Kan je wel onderdrukken door een Game-Mode op de TV aan te zetten, maar beeld en geluid apart versturen maakt de kans alleen maar groter. Gebruik maken van de Audio Out van de TV zorgt er juist voor dat beeld en geluid beide tegelijk gaan, dit omdat de Audio Out dikwijls is gesynched met het beeld.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1