Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babrak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 14:13
Beste zuiderburen,

Over een maand verhuis ik voor een lange tijd (1 jaar) naar Brussel. Het wordt tijd om een goede telefoon abonnement te zoeken, dat ik niet te veel betaal.

Ik ben een gemiddelde gebruiker: 250minuten per maand, 20-30 sms'jes, en 20mb aan mobiele data. Vooral kwaliteit van het netwerk is voor mij van belang (customer service geef ik weinig aan, los liever zelf met behulp van tweakers/Google mijn problemen).
In Nederland heb ik simyo en betaal 20 euro per maand. Ik weet niet hoe de kosten zijn in België, maar wil min of meer hetzelfde uitgeven in België (liefst minder, gezien ik nog geen baan heb).

Kan iemand mij hiermee helpen? Forum doorzocht maar vond alleen iets van 2 jaar terug. Google geprobeerd, maar kom bij Nederlandse sites... ik ben waarschijnlijk te moe, dus probeer het zo. Ik weet dat dit misschien te veel gevraagd is, het is immers tot een zekere mate persoonlijk, maar door versheidene berichten kan ik me beter 'oriënteren'.

Alvast bedankt,

PS Ik zoek ook een internet abonnement (dus bundels - tv, vaste lijn, etc. - zijn ook welkom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Waarom ga je niet gewoon de websites van Base (KPN), Proximus (Belgacom) en Mobistar (France Telecom) af? :)

[ Voor 18% gewijzigd door MensionXL op 20-12-2011 17:19 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-10 20:45
Op de website aanbieders.be vind je een mooi overzicht van alle telecomaanbieders in België. Alsook televisie en internet ;)

Vertrouw wel niet teveel op de tool om het best passende gsm-abonnement (post- en/of prepaid) te bepalen. Bijvoorbeeld als je mobiel internetverbruik 10-50MB per maand kiest, kan het best zijn dat een tarief dat goedkoper is niet wordt opgenomen omdat het limiet veel hoger is (bv 500MB). Dat is in ieder geval mijn persoonlijke ervaring in het verleden.

Let ook op dat er veel promoties waar het 1ste jaar maar aan halve prijs is. Maar dat zit je wel vast aan een twee-jarig contract, wat in jouw situatie zeker niet interessant is ;)

Voor digitale tv heb je in Brussel de keuze voor o.a.Let wel op bij de kabelaanbieders (Numéricable, Voo en Telenet). Hun prijzen staan meestal vermeld exclusief kabelkosten die je wel sowieso moet betalen!

Zo, dit moet je wel op weg helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 20:05
Aansluitend op deze vraag, ik ga voor een weekje vakantie naar Belgie, maar wil daar 's avonds nog wel het één en ander aan werk doen. Nu heb ik een laptop met ingebouwde UMTS modem, dus deze wilde ik hiervoor gebruiken.

Ik zie online dat Mobile Vikings een mooie aanbieding heeft (2 Gb voor € 15,-), kan ik deze ook ergens in een winkel kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohsoog
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 18:24
@SkyFlyer: ik heb nog nooit gehoord dat je een Mobile Vikings simkaart in een winkel kan kopen. Het model is juist opgebouwd om die kosten te beperken. Online bestellen dus.

@OP: proximus heeft net Generation Connect gelanceerd. Voor 20 euro heb je al heel wat: http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/
En indien je echt krap bij kas zit en je telefoon kan tetheren, kan je dus voor 20 euro ook tijdelijk internet thuis hebben zonder extra abonnement. Ik heb dit tijdelijk (vanwege verhuis) ook gedaan met MV en dat ging best goed voor normaal surfen. Het netwerk van Proximus zou normaal een stuk beter moeten zijn, zeker in Brussel, dus dat lijkt me geen probleem (zolang je niet wil downloaden of HD streamen).

[ Voor 39% gewijzigd door Yohsoog op 21-12-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babrak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 14:13
Bedankt allemaal, zeker een stuk duidelijker. Generation Connect is inderdaad heel antrekkelijk, ik bel alleen veel meer dan 80 minuten (moet dus mijn vriendin overhalen om Viber of iets dergelijks te gebruiken). Maar goed, zal nog even kijken.
Nogmaals bedankt!
Pagina: 1