Toon posts:

Verschil tussen deze twee moederboorden

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee moederboorden.
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 vs. Gigabyte GA-Z68AP-D3

Ik weet dat de één wat meer andere uitgangen heeft dan de andere maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Ik ben van plan een game pc aan te schaffen en daarbij mijn cpu te gaan overclocken. Is de UD3H daarbij echt een verbetering of is de D3 ook gewoon prima?

Verwijderd

Probeer Google eens en zoek wat recensies op, we zijn hier geen helpdesk.

Verwijderd

Je bent van plan te gaan overclocken, dus neem ik aan dat je weet wat dat inhoud.
Dan weet je ook waar je op moet letten bij de aanschaf van een moederbord, toch?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:25:
Je bent van plan te gaan overclocken, dus neem ik aan dat je weet wat dat inhoud.
Dan weet je ook waar je op moet letten bij de aanschaf van een moederbord, toch?
Daar zal dan wel het volgende topic van hem voor komen met de vraag hoe ie zijn pc kan OCjen :*)

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
ten eerste ze hebben beide andere BIOS revisie's.
ten tweede de blauwe(geen zin in naam over te nemen:) ) is OUD! heeft oude aansluitingen en een oude I/O interface.
en hierbij gelijk zeggen dat de zwarte nieuwer, modernere indeling heeft en sneller is in de uitbreidings aansluitingen.
als je hulp nodig hebt hierbij stuur dan even DM.
help je graag :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor reply. Had wel een review gezien dat je met beide goed kon overclocken en ik weet inderdaad nog niet hoe dat moet maar dat komt nog wel. Ik weet nu in ieder geval wat het verschil is. Zelf dacht ik dat de één wat stabieler zou zijn dan de andere en wat betere prestaties zou leveren.

Verwijderd

Waarom wil je eigenlijk een Z chipset? Anyways, ik zou de UD3 kopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:03:
Bedankt voor reply. Had wel een review gezien dat je met beide goed kon overclocken en ik weet inderdaad nog niet hoe dat moet maar dat komt nog wel. Ik weet nu in ieder geval wat het verschil is. Zelf dacht ik dat de één wat stabieler zou zijn dan de andere en wat betere prestaties zou leveren.
Als je nog niet weet hoe je moet overclocken is het toch totaal voorbarig om nu al een moederbord te kiezen? :o

Verdiep je liever eerst in wat overclocken inhoudt, wat je nodig hebt en waar je op moet letten. Als je dat gedaan hebt wordt het opeens een stuk makkelijker om borden te beoordelen op OC-mogelijkheden.

Overigens zou ik zelf aanraden om het op een oude fiets te leren: ipv nu duur nieuw spul te kopen om te leren OCen, gewoon datgene wat je nu hebt op proberen te voeren of als dat echt niet gaat cq geen uitdaging is wat oude meuk dat bijna niets kost 2e hands op de kop te tikken en daarop te oefenen. De overclocks die je met een Celeron 300A of AthlonXP 1800+ TbredB haalde zijn verhoudingsgewijs veel indrukwekkender dan wat je nu kunt presteren, en als je daarbij per ongeluk iets beschadigt... tja, dan heb je voor een paar EUR een wijze les geleerd ipv dat je opeens duur nieuw spul weg mag gooien ;)

Iig, begin dus eens met je te verdiepen in de materie, dan wordt kiezen een stuk makkelijker.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.