Een koptelefoon <80 euro met goede bass?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 11:41
Hallo Tweakers,

Ik vind dat ik toe ben aan een nieuwe koptelefoon, maar ik raak een beetje in de war van het aanbod van koptelefoons tegenwoordig. Nu heb ik de Steelseries Siberia V2, is een headset,maar daarbij vind ik het geluid wat tegenvallen .Ik heb al veel goede dingen gehoord over Sennheiser, maar zelfs van alleen dit merk is de aanbod al gigantisch. Mijn eisen zijn koptelefoons met een overtuigende bass (ik luister dubstep, DnB en af en toe hardstyle). Mijn budget is 80 euro, en heb al wat onderzoek gedaan:

Sennheiser HD212
Wordt niet meer gemaakt/verkocht maar had een goede bass

Sennheiser HD215
De opvolger van de HD212 maar wordt door dit topic onderuit gehaald.

Sennheiser HD429
Ziet er goed uit, leuke prijs maar ik kan er geen reviews over vinden

Sennheiser HD428
Leuke prijs, ziet er ook goed uit maar schijnt een zwakke bass te hebben. (Bron)

Sennheiser 448
Ziet er IMO een beetje goedkoop uit maar de bass schijnt goed te zijn (Bron), maar deze review kraakt hem weer helemaal af.

Dus Tweakers, misschien kunnen jullie me wat wijzer maken op dit gebied.

Bij voorbaat dank,
Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 14:24
Ga eens naar de winkel en probeer ze zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je ook naar andere merken dan Sennheiser gekeken? Maar je kan het beste in de winkel de koptelefoons beluisteren. Bij de Fame Music in Amsterdam kan dat bijvoorbeeld en ik dacht ook bij de MediaMarkt, maar dat weet ik niet zeker.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:40
WitchHunter schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:04:
Sennheiser HD215
In dat topic is er slechts één persoon die niet tevreden is (de topicstarter) terwijl meerdere mensen aangeven zeer tevreden te zijn over de koptelefoon - als je dat een probleem vindt zijn er waarschijnlijk maar weinig produkten in de wereld die je met een gerust hart kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 10:58

Sennheiser HD215
Ik heb deze koptelefoon toevallig gisteren nog kunnen beluisteren en kunnen vergelijken met mijn Ultrasone HFI-780 en ik vond hem niet verkeerd klinken, de bass is goed ik miste alleen wat hoog vergeleken met mijn eigen koptelefoon maar er zit natuurlijk ook een gigantisch prijsverschil tussen deze 2.

Voor het geld is het in ieder geval zeker geen miskoop, ik heb toevallig óók nog een siberia V2 hier liggen (:P) en de Sennheiser klinkt zeker een heel stuk beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Oke ik denk dat ik maar eens bij de Mediamarkt in Eindhoven langsga om wat koptelefoons te proberen. Met name de HD215 spreekt me nu aan, hopelijk hebben ze die daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:34
Wat dacht je van de AKG K121? Kost ongeveer 80-85 euro. Sennheisers bouwen druk op op je oren, AKG's doen dit niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Wat bedoel je met goede bas? Want persoonlijk vind ik de bas voor drum and bass compleet anders moeten dan die voor hardstyle. Bij hardstyle wil je vooral hard en heel erg op de voorgrond i.p.v. goed en bij drum and bass moet het juist goed gemixt worden en wil je hem wat mooier.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:02

Roytoch

Nietes

Mediamarkt heeft inderdaad een stel koptelefoons hangen, op die manier heb ik uiteindelijk een philips gekocht... (shp 8900). De pluggen hangen zelfs binnen bereik zodat je met eigen bron kan luisteren (in Groningen althans).

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Siempie schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:51:
Wat bedoel je met goede bas? Want persoonlijk vind ik de bas voor drum and bass compleet anders moeten dan die voor hardstyle. Bij hardstyle wil je vooral hard en heel erg op de voorgrond i.p.v. goed en bij drum and bass moet het juist goed gemixt worden en wil je hem wat mooier.
Ehm, aangezien ik nu vooral hardstyle luister ga ik toch maar daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
WitchHunter schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:54:
[...]

De HD215 die ik heb beluisterd laatst is van een vriend van me die vooral hardstyle/dubstep luistert en hij is er tevreden mee. ;)
ed73 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:45:
Wat dacht je van de AKG K121? Kost ongeveer 80-85 euro. Sennheisers bouwen druk op op je oren, AKG's doen dit niet.....
Weet niet echt wat je met druk opbouwen bedoelt?
De AKG's die ik overigens beluisterd heb hadden niet zo'n heel fijne bass voor electronische muziek.

@TS je zou ook nog kunnen kijken naar de pricewatch: Ultrasone HFI-450 (Zwart), ik heb over deze koptelefoon alleen nog maar positieve dingen gelezen, met name ook over de bass en ik ben erg tevreden met mijn eigen Ultrasone. :)
En hij zit nog precies €1,- onder je maximale budget (gratis bezorging bij bax-shop.nl) :+

[ Voor 9% gewijzigd door Redblader op 17-12-2011 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296131

Grado SR60. Wordt al jarenlang steeds weer uitgeroepen tot beste hoofdtelefoon in zijn klasse. Funky looks en praktisch onverwoestbaar. Waanzinnig goed geluid, vooral voor het wat steviger werk. De wat duurdere SR80 heb ik zelf, die heeft nog meer bas. Zie eens: http://www.whathifi.com/review/grado-sr60i

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 17-12-2011 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:04:
Grado SR60. Wordt al jarenlang steeds weer uitgeroepen tot beste hoofdtelefoon in zijn klasse. Funky looks en praktisch onverwoestbaar. Waanzinnig goed geluid, vooral voor het wat steviger werk. De wat duurdere SR80 heb ik zelf, die heeft nog meer bas. Zie eens: http://www.whathifi.com/review/grado-sr60i
As long as you're not looking for ultra-deep bass, these will satisfy your every musical desire. :'(
En sowieso is ie over mn budget.

[ Voor 3% gewijzigd door WitchHunter op 17-12-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WitchHunter schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:06:
[...]

As long as you're not looking for ultra-deep bass, these will satisfy your every musical desire. :'(
En sowieso is ie over mn budget.
Goed lezen:
Returning to the bass: some may crave a little more bottom-end extension, but the SR60is will go deep enough for the vast majority of people, and have low frequencies that are supremely tight and expressive.
And if you still want more bass, you could just got for the SR80is, which are, amazingly, even better.

Je kunt lang zoeken, beter kun je gewoon niet krijgen rond die prijs. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 17-12-2011 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
Anoniem: 296131 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:09:
[...]

Goed lezen:
Returning to the bass: some may crave a little more bottom-end extension, but the SR60is will go deep enough for the vast majority of people, and have low frequencies that are supremely tight and expressive.
And if you still want more bass, you could just got for the SR80is, which are, amazingly, even better.

Je kunt lang zoeken, beter kun je gewoon niet krijgen rond die prijs. :9
Hier ben ik het niet mee eens eigenlijk, Grado's zijn mooi voor rock muziek maar voor hardstyle zijn er betere te vinden.
Voor elektronische muziek wil je gewoon wat meer bass hebben dan de SR60i's kunnen leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door Redblader op 17-12-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:14

Mavamaarten

Omdat het kan!

Creative Fatal1ty Professional Series Mk2, die heb ik zelf en Dubstep & Dnb (luister ik zelf ook constant) klinken echt subliem. Bij diepe bas voel je zelfs heel subtiel de koptelefoon (eigenlijk headset, maar je hebt een detachable mic) trillen op je hoofd.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-05 00:26
Ik heb hier twee Sennheisers liggen. Een HD215 Pro en een HD480.

De HD215 Pro heeft een heel neutraal klankbeeld en de bass is erg strak en dus niet zwaar aanwezig. Met wat EQ kan je er wel wat moois van maken voor harde muziek. Standaard klinkt hij best aardig als bijna net een entry level monitor.

De HD480 geeft gekleurd geluid. Alles is lekker warm en klinkt erg leuk. Opzich klinkt alles wel direct prima over deze koptelefoon.

Echter ben ik nog van plan om wat veel beters in huis te halen. Ik heb al een Sony MDR-EX1000 en dan hoor je ineens een wereld van verschil in geluidskwaliteit. Dingen die je eerst niet of niet goed kon horen zijn nu heel mooi te horen. Zoiets zou ik ook wel als koptelefoon willen hebben dus zat ik aan de MDR-Z1000 te denken maar die schijnt niet zo goed te zijn als de MDR-EX1000. Dus ik moet nog even kijken wat het gaat worden.

Mijn huidige Sennheisers zijn opzich niet slecht maar gewoon niet meer het geluid wat ik zoek. Ze waren tevens beide 100,- per stuk destijds.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Mavamaarten schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:20:
Creative Fatal1ty Professional Series Mk2, die heb ik zelf en Dubstep & Dnb (luister ik zelf ook constant) klinken echt subliem. Bij diepe bas voel je zelfs heel subtiel de koptelefoon (eigenlijk headset, maar je hebt een detachable mic) trillen op je hoofd.
Als ze deze bij de Mediamarkt hebben zal ik er zeker weten ook naar luisteren, ik kan niet verwachten dat deze beter gaat klinken dan de HD215 (helft goedkoper), maar dan heb ik ten minste een goede benchmark.
Bovendien is een mic altijd handig.
Sir_Hendro schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:27:
Ik heb hier twee Sennheisers liggen. Een HD215 Pro en een HD480.

De HD215 Pro heeft een heel neutraal klankbeeld en de bass is erg strak en dus niet zwaar aanwezig. Met wat EQ kan je er wel wat moois van maken voor harde muziek. Standaard klinkt hij best aardig als bijna net een entry level monitor.

De HD480 geeft gekleurd geluid. Alles is lekker warm en klinkt erg leuk. Opzich klinkt alles wel direct prima over deze koptelefoon.

Echter ben ik nog van plan om wat veel beters in huis te halen. Ik heb al een Sony MDR-EX1000 en dan hoor je ineens een wereld van verschil in geluidskwaliteit. Dingen die je eerst niet of niet goed kon horen zijn nu heel mooi te horen. Zoiets zou ik ook wel als koptelefoon willen hebben dus zat ik aan de MDR-Z1000 te denken maar die schijnt niet zo goed te zijn als de MDR-EX1000. Dus ik moet nog even kijken wat het gaat worden.

Mijn huidige Sennheisers zijn opzich niet slecht maar gewoon niet meer het geluid wat ik zoek. Ze waren tevens beide 100,- per stuk destijds.
Oortjes van 300 euro :o
Maar ik denk dat de Sennheiser al een wereld van verschil zal zijn t.o.v. mijn Steelseries Siberia V2 en Skullcandy 50/50 oortjes.

[ Voor 19% gewijzigd door WitchHunter op 17-12-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 11:46
de px-100 die ik heb klinkt prima, is comfortabel en klein genoeg om mee te kunnen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-09-2024

kishan4uall

kiesjan mag ook

Ik heb deze: pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart) een tijdje gehad, en voor dat geld ga je niet meer bass krijgen in een headphone.. Compact en makkelijk mee te nemen ook.

Review: http://www.head-fi.org/t/...-moda-m-80-added-11-27-11 Headphone B2 is het.
En deze eerste review lijkt met je wensen te kloppen: http://www.hoofdtelefoons...hoofdtelefoon.html?page=2

[ Voor 23% gewijzigd door kishan4uall op 17-12-2011 23:35 ]

desktop, laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183094

kishan4uall schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:27:
Ik heb deze: pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart) een tijdje gehad, en voor dat geld ga je niet meer bass krijgen in een headphone.. Compact en makkelijk mee te nemen ook.

Review: http://www.head-fi.org/t/...-moda-m-80-added-11-27-11 Headphone B2 is het.
^^
dit dus,

Heb zelf de AKG K414 P en hetzelfde verhaal. AKG staat er zelfs om bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitkatcher
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Je kan anders ook naar deze kijken:
pricewatch: Philips O'Neill De SNUG SHO8801 (Blauw)
Heb hem zelf nu ruim een jaar en moet zeggen dat de bas erg goed is.
Je hoort en voelt de bas duidelijk, maar hij is niet TE overpowered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

K0L3N schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:22:
de px-100 die ik heb klinkt prima, is comfortabel en klein genoeg om mee te kunnen nemen.
Alleen denk ik dat de topicstarter het daar niet mee eens gaat zijn want ze zijn te goedkoop. Als je goed zoekt kan je 2 halen voor zijn budget... PX100-II klinkt trouwens net iets beter dan de normale PX100 dus die kun je ook nog kijken. Voor de rest zijn het echt geweldige koptelefoons met een bizarre laagweergave. Ondanks het formaat want ze zijn erg klein zijn ze zo extreem prettig!

Die AKG K121 zijn trouwens studioheadphones. Staan dus bekend om hun zeer neutrale geluid. Wel extreem fijn geluid!

Voor DnB en Dubstep zou ik een koptelefoon aanraden die vooral heel erg diep gaat. Niet zozeer hard op het laag maar die het laag erg goed kunnen weergeven. Dat is zo enorm gaaf voor de beleving van de muziek!

Voor Hardstyle kan alles wel prima :+ Lompe compressiemuziek die op elke redelijke koptelefoon wel prima kan klinken.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvij
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-03 14:54
Ik heb zelf de Sennheiser HD202, luister er nu mee naar 'Satisfaction' van Benni Benassi en moet zeggen dat de bas heel goed klinkt. Ben er zeer tevreden mee.

[ Voor 34% gewijzigd door maxvij op 18-12-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Oke even een recap, de modellen die ik nu duidelijk naar voren vind komen:

- Sennheiser HD215 Over Ear, €70-75
- AKG K121 (Niet in pricewatch?) On ear, €80-85
- AKG K518 DJ, On ear €50-55

Als ik maandag weer in EH ben ga ik langs de mediamarkt om daar wat dingen in het echt aan te horen, ik weet alleen niet wat ze daar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mc-Maxx schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:01:
Ik heb zelf de Sennheiser HD202, luister er nu mee naar 'Satisfaction' van Benni Benassi en moet zeggen dat de bas heel goed klinkt. Ben er zeer tevreden mee.
Kan ik beamen. Heb sinds kort ook een HD202 en daar zit meer dan voldoende bas in. Ik luister vnl. psytrance, techno en eurohouse, maar ook met rock stelt dat ding me niet teleur :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcktenBaas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-04 11:16
Al gedacht aan de pricewatch: Sony MDR-XB700 (Zilver) ?
Ik heb er een keer naar geluisterd en deze geeft flink bas.
Als je hiernaar op zoek bent, zou ik deze ook eens gaan beluisteren.
Hij zit ook heel goed naar mijn mening.

Maar ja, voor een goede impressie kun je beter gewoon zelf een keer naar bijvoorbeeld Mediamarkt gaan, daar hangen veel van de eerder genoemde modellen in de winkel en kun je ze uitgebreid uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:00
Sennheiser HD428
Leuke prijs, ziet er ook goed uit maar schijnt een zwakke bass te hebben. (Bron)

Sennheiser 448
Ziet er IMO een beetje goedkoop uit maar de bass schijnt goed te zijn (Bron), maar deze review kraakt hem weer helemaal af.
Zelf 1,5 jaar terug ook een nieuwe koptelefoon gekocht, en het was voor mij in de winkel de HD448 geworden. Zit zeker bass in, maar niet overdreven veel zoals het geval was bij de HD428.
Ik maakte in de winkel de overweging tussen de HD428 en de HD448, en kan je vertellen dat de HD428 beduidend meer bass heeft dan de HD448, voor mij was het teveel van het goede.
De HD448 vond ik meer gebalanceerd klinken dan de HD428, en meer klinken als de echte geluiden in het dagelijks leven.

Het is overigens ook gewoon zo dat het persoonlijke smaak is, en als ik jou was zou ik naar een Mediamarkt of andere elektronicaketen gaan om ze te beluisteren.

Ik heb in ieder geval nooit spijt gehad van de HD448: bekijk een film met DTS of Dolby Digital Surround geluid en sluit op de receiver de hoofdtelefoon aan, en menig speaker verbleekt erbij: ontzettend goede geluidsweergave bij films.

EDIT: even een edit... ik lees zonet de reviews voor het eerst van de HD448, en ik heb zelf het idee dat deze door audiofielen weinig gewaardeerd worden; die zijn gewend aan beter blijkbaar?
Voor mij (Jan Modaal) voldoet deze in ieder geval prima.
Denk dat de mensen in de review de koptelefoon eens een uurtje of 30-50 in moeten laten spelen.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorn1986 op 18-12-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
EcktenBaas schreef op zondag 18 december 2011 @ 01:09:
Al gedacht aan de pricewatch: Sony MDR-XB700 (Zilver) ?
Ik heb er een keer naar geluisterd en deze geeft flink bas.
Is inderdaad een aanrader als je veel bas wilt. Of als het wat goedkoper moet de MDR-XB500.

Verder hebben DJ-koptelefoons over het algemeen veel bas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:37

mvz

muziek verslaafde

Creative Aurvana Live! - ben voor het geld nog niks beters tegen gekomen, heb verschillende senheissers gehad maar die vielen toch tegen. Ook is de Aurvana echt onwaarschijnlijk licht, en klemt niet te hard waardoor je vaak niet eens doorhebt dat je 'm op hebt.

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
En ligt het nou aan mij of is de HD215 (door dit topic?) flink omhoog gegaan in de populariteit? Hij staat nu nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
De Sony MDR-XB series zijn kut. Die klinken voor geen meter, Het is net als of je met 2 matige subwoofers op je kop loopt waar het midden en hoog kwalitatief bagger is. Alleen de bass is enigsinds oke maar eigenlijk een absolute afrader!

Ik ben zelf wel Sony fan qua koptelefoons / in-ears naar in hun goedkope segment zit veel rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Oke dit vind ik een beetje tegenvallen:

Bij de mediamarkt hingen er amper relevante koptelefoons (maar wel de Sennheiser 518).
Er waren wel koptelefoons als de Sennheiser HD419, de Sennheiser HD428, de AKG 514 en de AKG K142HD aanwezig, maar die zaten nog in hun verpakking en kon je dus ook niet beluisteren.
Bovendien kon je niet de koptelefoon op je eigen mobiel aansluiten waardoor je naar muziek moest luister zonder bass.

Dus veel heb ik aan mijn trip naar de MM niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Bever!

3

Was laatst bij mediamarkt en vond panasonic ook erg goed klinken, hadden veel dj modellen hangen. (technics aantal, en panasonic zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WitchHunter schreef op maandag 19 december 2011 @ 16:32:
Oke dit vind ik een beetje tegenvallen:

Bij de mediamarkt hingen er amper relevante koptelefoons (maar wel de Sennheiser 518).
Er waren wel koptelefoons als de Sennheiser HD419, de Sennheiser HD428, de AKG 514 en de AKG K142HD aanwezig, maar die zaten nog in hun verpakking en kon je dus ook niet beluisteren.
Bovendien kon je niet de koptelefoon op je eigen mobiel aansluiten waardoor je naar muziek moest luister zonder bass.

Dus veel heb ik aan mijn trip naar de MM niet gehad.
De ene MediaMarkt is de andere niet, Utrecht heeft wel een wand vol hangen die je op kunt zetten, alleen weer niet kunt beluisteren. Je kan ook eens bij een gespecialiseerde zaak gaan kijken, heb je gelijk veel meer keuze ook aan merken en vaak aanbiedingen:
http://www.hobo.nl
http://www.hifitogo.com/nl/hoofdtelefoons.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Beste koptelefoon voor een paar tientjes: de Koss Porta Pro. Design oogt misschien verouderd, en een open model is niet in alle omstandigheden ideaal, maar het geluid is onovertroffen naar mijn mening in de klasse tot 70, 80 euro. Pas voor de zekerheid twee stuk ter reserve gekocht toen ik ze online ergens voor onder de 30,- euro het stuk zag - maar mijn eerste van 3 jaar geleden doet het nog steeds feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Het hangt nogal van de winkel af. Hier bij ons in de stad hebben we een Saturn waar je gewoon de koptelefoon in je eigen media speler kunt prikken. Zelfde geldt voor de speakers die ze hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Ik heb net voor mijn zusje de AKG K81DJ besteld. Ben benieuwd.
50e inclusief verzenden. reviews zijn positief. Vooral deze gekozen omdat hij geluid goed schijnt af te sluiten.

[ Voor 47% gewijzigd door r.brands op 20-12-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Laatst online: 21:32
Dat zal je vanzelf zien. ik vind de AKG die je als optie hebt (en vele andere types)overigens echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-05 19:34
K518DJ is het beste advies dat je in deze thread gekregen hebt, maar dat ding is wel erg oncomfortabel. Je kunt de HD25-1 II velour pads kopen en die op deze AKG monteren. Hierdoor zijn ze een stuk draagbaarder.

Maar!

Voordat je iets aanschaft, eerst even hier lezen:
http://www.head-fi.org/t/...-moda-m-80-added-11-27-11

En wat je ook doet, geen Nixon, Beats, Wesc, Urbanears of Skullcandy kopen. De Sennheiser HD2xx serie zou ik ook links laten liggen. Zelfs de duurdere HD280pro klinkt voor geen meter vergeleken met andere aanbieders in dat prijs segment. En ik heb hem zelf gehad! Helaas. :) Er is voor 80 euro veel mooi spul te krijgen. Kijk ook hier eens naar: http://www.yourbrainwavz.com/hm3.htm

En hier staan wat advertenties die je vast interessant zult vinden:
V&A aangeboden: Gloednieuwe Marshall Major
http://link.marktplaats.nl/513654760
http://link.marktplaats.nl/513015280 (gewoon eens 80 euro bieden, als je hem voor die prijs krijgt ben je de komende tijd zoet)

[ Voor 17% gewijzigd door Negakinu op 20-12-2011 16:44 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Oke, ik heb nu wat meer tips binnengekregen, maar ik weet natuurlijk niet precies wat mensen een goede bass vinden. Ik ben nu zelf gewend aan mijn oortjes (Skullcandy 50/50) en dat is de bass waar ik nu mee leef.

Misschien ben ik de enige uit dit topic die deze oortjes heb, maar alles beter dan deze oortjes vind ik een goede bass, hopelijk geeft dit een beetje meer duidelijkheid betreft mijn eisen.

• AFT0570
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:11
Wat Negakinu zegt klopt grotendeels, maar ik zou de Beats niet per sé willen afvallen. Ja, voor audiofielen is het niks, en ja, je betaalt veel voor wat je krijgt, maar hoe je het krijgt en hoe het eruit ziet maken het wel weer goed. TS had aangegeven een hoofdtelefoon met goede bass te willen hebben, dan zit je met deze headset wel goed! Het overschrijdt het gegeven budget wel, maar als je nog even door kan sparen is het zeker een goede keus, en ik denk dat je er zeer blij mee zult zijn! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maat van mij heeft verleden week de Audio Technica ATH-WS55i gekocht. Echt veel bas voor weinig.
Op het net goedkoop te vinden. http://www.whathifi.com/review/ath-ws55i

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 296131 op 23-12-2011 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou even kijken voor een Dr Dre Beats SOLO HD headset ofzo, als je ergens een headset zoekt met mega strakke bass dan zijn het de Dr Dre headsets wel :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
DennusB schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:14:
Ik zou even kijken voor een Dr Dre Beats SOLO HD headset ofzo, als je ergens een headset zoekt met mega strakke bass dan zijn het de Dr Dre headsets wel :)
Veel bass? dat zeker.
Strakke bass? dat zeker niet ;)

Beats by dre zijn gewoon erg slechte prijs/kwaliteit, je betaalt gigantisch veel voor het merk en de looks terwijl het geluid voor dat geld echt ondermaats is (ja ik heb het ook zelf beluisterd en vergeleken met mijn eigen Ultrasone HFI-780 die ongeveer even duur is maar vele malen beter klink)

Maar dit is sowieso overbodige info voor de TS want je gaat echt geen Solo HD vinden voor <80 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:49
Luister zelf op het werk naar deze http://www.teufelaudio.nl...aureol-massive-p2110.html en been zeer tevreden over (geluids) qualiteit voor het geld.
Pagina: 1