Voeding schommelt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammieman1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:57
Hallo,

Mijn Pc geeft soms een screen of death. Dus ik ben hem helemaal gaan uitzoeken wat het kan zijn. De code is die hij geeft: Stop: 0x00000101 op google.nl gekeken en het heeft te maken met mijn CPU. Alleen ik ging stressen en mijn CPU word niet warmer dan 50 graden. en de overige componenten worden helemaal niet warm. Alleen toen ik bij Everest keek sloeg mijn voltages heletijd over. Na ongeveer 10 minuten ging de 12 volt voltage naar 0.86 en weer naar 7.96 volt en en ook mijn andere voltages dalen en stijgen heletijd. Weet iemand wat er aan de hand is?

Spec:
Voeding: Be Quit Pure Power L7 300watt
Processor: i3 2100 niet overgeclocked
Koeler: Scythe Shuriken Rev.B
Moederbord: Intel DH67BL
Geheugen Kingston ValueRam 4gb 1333MHz
Hardeschrijf: WB Greenpower 1 tb
Optische Drive Lite=on IHOS104

De bluescreen of death komt ook voor op het moment dat hij niks doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Brak exemplaar van de overigens best goede voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Met een andere programma uitlezen van de voltages.

Of met multimeter de 12 volt meten.

Andere voeding erin zetten(van iemand lenen), dan kontroleren wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammieman1
Hier een plaatje Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/view.php?filename=190Knipsel.png van de schommeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammieman1
jan99999 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:05:
Met een andere programma uitlezen van de voltages.

Of met multimeter de 12 volt meten.

Andere voeding erin zetten(van iemand lenen), dan kontroleren wat er gebeurd.
Wat is een goed programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17

Nemesizz

Untouchable

a ongeveer 10 minuten ging de 12 volt voltage naar 0.86 en weer naar 7.96 volt en en ook mijn andere voltages dalen en stijgen heletijd
Als je zulke waardes te zien krijgt, weet je gewoon dat het programma het niet goed uitleest.
Met voltages van 0.86V of 7.96V op je 12V lijn zou je PC niet eens meer werken (laat staan dat je dan iets kan aflezen).

Voltages uitlezen gaat met de meeste software niet goed. Goed uitlezen moet er vaak een multimeter aan te pas komen (of in de BIOS kijken, maar dan gaat stressen wat lastig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Offtopic:
Voeding schommeld = beter vastzetten...

Ff serieus, als je op je scherm kunt uitlezen dat je 12V lijn naar 0.86 of 7.98V zou schieten, zou je pc allang zijn uitgevallen... (Nemesizz is me voor met uitleg...)

En inderdaad, voltages meet je met een multimeter, net zoals je liters meet met een litermaat.
In de bios worden ook niet altijd de juiste voltages weergegeven... Net zoals temperaturen van onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Je moederbord heeft software erbij geleverd die dit kan.
Wel altijd maar 1 software gebruiken die de waardes uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

3e persoon enkelvoud is in het Nederlands stam+t. Persoonsvormen eindigen alleen op d als de stam ermee eindigt, en dan nog nooit in 3e persoon.

Titelfix "schommeld" -> "schommelt"

Als buitenlander die zich continu in bochten moet wringen om alle onregelmatigheden en uitzonderingen eigen te maken verbaas ik me steeds over hoe moeilijk het voor inboorlingen blijkt om een van de weinige simpele, consequente regels toe te passen...

Verder worden voedingen in Overige Hardaware besproken. Move PMG -> OH

Zoals aangegeven, je PC zou niet blijven draaien als de waardes die je meet kloppen. Zit je niet toevallig naar de -12V te kijken ipv de +12V? -12V wordt al enige tijd niet meer geleverd door moderne voedingen en als je het toch probeert te meten krijg je onzin. Dit staat als het goed is in de handleiding van het tooltje wat je gebruikt.

In geval van twijfel: multimeter erbij en meten.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1