Toon posts:

Een nieuwe telefoon of sim only? (een paar vragen)

Pagina: 1
Acties:
  • 335 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Beste mensen,

Het zit hem zo, ik heb nu een oude nokia uit 2004. Ik wil hier graag van af. Maar zo makkelijk lijkt het niet, de telefoon winkels vind ik erg duur. Zo betaal je meer als 30 euro, voor een degelijke telefoon. Ik begin haast te denken dat prepaid goedkoper is!

Dit is echter niet het feit, verder weet ik ook niet wat ik moet met betrekking tot Windows vs android. Een windows telefoon lijk me stoer maar is weer duur, de providers zijn vaag, alhoewel je bij hi nu 250 mb gratis internet erbij krijgt wat normaal 5 euro extra kost. Een Samsung Galaxy ace zou het goedkoopste zijn, een jaar kost iets van 380 euro bij Hi.

Maar toch had ik graag nog wat verder gekeken dan mijn neus lang is. Ik ben ook wel bereid meer te betalen, maar het gaat me voornamelijk erom dat ik een leuk toestel heb, dat iets kan. En later stap ik dan wel over op een sim only met sms bundel of iets dergelijks. Maar als prepaid kopen beter is dan doe ik dat zeer zeker!

Ik had graag wat advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is heel simpel: Sim-only nemen + los toestel = goedkoper. Zelfde als iets nu kopen, ipv op afbetaling.

Een abo + toestel is dure belminuten, zeker als je over je bundel heengaat, omdat het toestelprijs in de belminuten berekend zit.

Sim-only + los toestel = eenmalig een hogere uitgave, maar verdien je wel terug.

Het addertje onder het gras voor een abo + toestel is, dat niet iedereen na verloop van het abo een nieuwe neemt, en dus alleen maar bezig is met spekken van de Telco.

Ik heb nu een sim-only abo: 300 minuten + 100 SMS, voor 11,95. Abo loopt 2 jaar, en als ik binnen de bundel blijf, ben ik 24x 12 euro kwijt. Afgerond naar boven: 290 euro in 2 jaar tijd. Pak daar een los toestel bij, en tel dat daarbij op.

Kijk dan naar een combinatie abo + toestel voor 300 minuten + 100 sms, en je zal zien dat je na 2 jaar gewoon duurder uit bent. Maar de kosten heb je dan wel kunnen spreiden over 24 maanden.

Een 1jarig contract + gratis toestel, tik je al vrij snel het dubbele af per maand, en ook zijn de belminuten duurder, zeker al je lage belminuten hebt, en er snel overheen gaat.

PrePaid is leuk, voor als je niet voor verrassingen wil staan. Ik heb dus 5 uur bellen voor 12 euro/maand. Als ik kijk naar vrienden, die niet voor verrassingen willen staan, en het zelfde belgedrag hebben, ze wel 3x per maand een tientje beltegoed halen, met als argument: Je koopt een tientje, en je krijgt 20 euro belminuten (waarbij prepaid tarief gewoon veel hoger is per minuut).

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:53:
Het is heel simpel: Sim-only nemen + los toestel = goedkoper. Zelfde als iets nu kopen, ipv op afbetaling.

Een abo + toestel is dure belminuten, zeker als je over je bundel heengaat, omdat het toestelprijs in de belminuten berekend zit.

Sim-only + los toestel = eenmalig een hogere uitgave, maar verdien je wel terug.

Het addertje onder het gras voor een abo + toestel is, dat niet iedereen na verloop van het abo een nieuwe neemt, en dus alleen maar bezig is met spekken van de Telco.

Ik heb nu een sim-only abo: 300 minuten + 100 SMS, voor 11,95. Abo loopt 2 jaar, en als ik binnen de bundel blijf, ben ik 24x 12 euro kwijt. Afgerond naar boven: 290 euro in 2 jaar tijd. Pak daar een los toestel bij, en tel dat daarbij op.

Kijk dan naar een combinatie abo + toestel voor 300 minuten + 100 sms, en je zal zien dat je na 2 jaar gewoon duurder uit bent. Maar de kosten heb je dan wel kunnen spreiden over 24 maanden.

Een 1jarig contract + gratis toestel, tik je al vrij snel het dubbele af per maand, en ook zijn de belminuten duurder, zeker al je lage belminuten hebt, en er snel overheen gaat.

PrePaid is leuk, voor als je niet voor verrassingen wil staan. Ik heb dus 5 uur bellen voor 12 euro/maand. Als ik kijk naar vrienden, die niet voor verrassingen willen staan, en het zelfde belgedrag hebben, ze wel 3x per maand een tientje beltegoed halen, met als argument: Je koopt een tientje, en je krijgt 20 euro belminuten (waarbij prepaid tarief gewoon veel hoger is per minuut).
Uhu bedankt dit is me nu duidelijk het enig probleem is, ik zou ook graag internet willen. Ook snap ik dat ik met simyo ofzo gewoon iedere maand kan opzeggen (wanneer ik wil.) Maar wat voorn toestel is dan goed windows vs android. En welke prijsklasse moet ik me op richten? Ik wil wel graag iets dat goed mee gaat. En waarmee ik kan faceboeken/whatsappen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
RaZ schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 17:53:
Ohja?

T-Mobile iPhone 4S 16GB iSmart 150 - 2 jarig contract:
€29,50 x 24 = €708,-
+ €259,95 1malig voor het toestel
totaal: €976.95

T-Mobile SIM Only 110 + Smart internet:
€14,95 * 24 = €358,80
+ toestel 652.00
totaal: €1010,80

Hoe precies is een sim only in dit voorbeeld goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LootBoxSurvivor schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:19:
Maar wat voorn toestel is dan goed windows vs android. En welke prijsklasse moet ik me op richten? Ik wil wel graag iets dat goed mee gaat. En waarmee ik kan faceboeken/whatsappen uiteraard.
Alle telefoons hebben goede en slechte kanten, net als alle mobiele operating systems. Ga je inlezen, dus, lees reviews over toestellen. Wat je nu doet is je handje ophouden en zeggen "kan iemand een telefoon voor me uitzoeken"? Oftewel: ga zelf aan de slag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:27:
[...]

Alle telefoons hebben goede en slechte kanten, net als alle mobiele operating systems. Ga je inlezen, dus, lees reviews over toestellen. Wat je nu doet is je handje ophouden en zeggen "kan iemand een telefoon voor me uitzoeken"? Oftewel: ga zelf aan de slag.
Ik heb gelezen en gezocht, maar ik heb vrij weinig verstand van providers. En als een abonnement niks wordt. Dan sneeuw ik onder en ik wordt er gek van. Want er zijn zoveel toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:14
thaan schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:27:
[...]

Ohja?

€29,50 x 24 = €708,-

€14,95 * 24 = €358,80
+ toestel 652.00

Je vergelijkt nu een ismart 150 abonnement met een 110 + smart internet. Laat ik het zo zeggen telefoontarieven vergelijken is een onmogelijk opgave en het is meer een persoonlijke voorkeur.

Wat je kan stellen is dat bij sim-only vooral handig is als je een toestel hebt en alleen een abonnement wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
thaan schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:27:
[...]

Ohja?

€29,50 x 24 = €708,-

€14,95 * 24 = €358,80
+ toestel 652.00

Ik reken met andere telefoons en andere providers. Ik geef toe dat echter soms de simonly en de abonnementen soms maar gering verschillen. Soms rond de 40 euro positief en soms negatief, echter is het wel zo dat we ons voor moeten houden is dat als ik een goedkope telefoon pak. Ik veel goedkoper uit ben, verder is het ook zo dat Tmobile duur is, en met een simyo ben je soms ook goedkoper uit. Het hangt er net vanaf welke acties er lopen etc, zo heeft hi nu 250 mb gratis erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
en kijk ook bv. naar verschillende abo's

de "goedkoopste" zijn soms aan het eind van de rit duurder dan het veel duurdere abo waarbij het toestel gratis is.

maar je zal er een paar uur aan moeten rekenen wil je wat besparen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
DECOY88 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:33:
en kijk ook bv. naar verschillende abo's

de "goedkoopste" zijn soms aan het eind van de rit duurder dan het veel duurdere abo waarbij het toestel gratis is.

maar je zal er een paar uur aan moeten rekenen wil je wat besparen :Y
Hoe bedoel je dit? Ik zit zelf nog te twijfelen tussen een HTC radar, lg optimus, nokia lumia. Of een Samsung Galaxy ace/samsung galaxy s plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Je geeft aan dat je onderzoek heb gedaan, maar uit je TS blijkt daar maar weinig van. Op GoT verwachten we eigen inzet. Daarnaast kan niemand je vertellen welke telefoon voor jou een goede telefoon is. Dat zal je echt zelf moeten doen. Hoe je het aan zou kunnen pakken:
  • Bepaal je minimale eisen
  • Zoek op deze eisen een x aantal toestellen en providers en vergelijk de plussen en minnen
  • Kijk vervolgens in de specifieke toesteltopics wat de ervaringen zijn
Op basis van dit korte stappenplan zou je een eind moeten kunnen komen.
Aangezien dit topic behalve voor jezelf voor niemand anders echt meerwaarde heeft gaat dit topic op slot.
Veel succes met je verdere zoektocht.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.