Toon posts:

Problemen met benaderen camera via browser

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik heb het volgende probleem:

Ik heb een modem aan internet hangen. Via 192.168.1.254 kan ik naar de admin. Via DHCP geeft die modem adressen uit vanaf 192.168.1.33. Op adres 192.168.1.33 heb ik vervolgens een Netgear hangen met wireless. Die Netgear geeft adressen uit in de range 10.0.0.xx en daar hangt een wireless camera aan op 10.0.0.150.

Die camera kan via de webbrowser benaderd worden. Zowel via port 80 maar je kan ook zelf een poort opgeven, ik heb 5900 gedaan. In de eerste router heb een port forwarding ingesteld voor poort 5900 naar het adres van de Netgear.

Nu lukt het me wel vanaf de PC bij de camera te komen. Zowel als de PC aan het modem hangt, maar ook als die aan de Netgear hangt.

Echter, als ik van buitenaf naar xx.xx.xx.xxL:5900 (xx.xx.xx.xx is IP adres van mijn PC) ga, kom ik niet bij de camera. Ik heb in de firewall poort 5900 open gezet en zelfs firewall even uitgezet, maar het lukt niet.

Wat zou ik nog kunnen proberen ??

vr gr matthijs

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56
Heb je port forwarding ook in de modem-router aan staan? Daar eventueel de firewall juist instellen?

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 17-12-2011 17:11 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-02 20:48
Is er een specifieke reden dat je de Netgear (ook) als router hebt ingesteld?
Indien de Netgear alleen voor wireless en evt. als switch wordt gebruikt, is het misschien makkelijker om de Netgear als AP in te zetten. Zo heb je alle apparaten in één LAN-segment zitten en zal het eenvoudiger worden om de boel bereikbaar te krijgen.

Als je de DHCP server op de Netgear uitzet, vervolgens de Netgear via een LAN (i.p.v. de WAN) poort aansluit op je modem, en deze een IP adres geeft in de 192.168.1.* range, zal je camera ook een IP uit deze range krijgen (net als de rest van de apparaten). Hoef je alleen nog te forwarden op de modem om je camera via internet bereikbaar te krijgen.

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de hulp!

@kfaessen: ik heb in modem-router in de firewall een wan->lan rule voor 5900 toegevoegd en nu werkt het!

@Meastro: ja mss moet ik nog eens anders instellen!

vr gr matthijs