Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 15:27
Gegroet mede-tweakers,

Sinds laatst heb ik een nieuwe pc gebouwd. Onderdelen die relevant zijn aan dit probleem: Een Cooler Master CM690 II als behuizing en een Asrock Z68 Extreme 4 Gen 3 als moederbord. Alles werkt goed behalve dus dat ik geen geluid uit/in de front panel krijg. De microfoon en de speakers werken niet. Als er aan de voorkant headset stekkers zijn aangesloten, geeft windows dit ook niet aan. Ik heb de HD Audio kabel van de CM 690 II goed in de HD AUDIO header van het moederbord geduwd, maar nog niks lijkt te werken. Daarna ben ik de bios gaan verkennen, om te kijken of daar iets niet klopte. HD Audio was 'enabled', dus daar schoot ik ook niks mee op. Nu zoek ik naar tweakers met dezelfde ervaring die misschien wel een oplossing hebben. Heb ik iets over het hoofd gezien :? ? Reageer voor meer (relevante) informatie :).

Alvast bedankt,
Jelle Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet specifiek jouw hardware maar kijk eens naar het volgende.

Ik ga er van uit dat de achter uitgangen wél werken toch?
En dat gewoon de juiste drivers geinstalleerd zijn?

In Windows heb je audio instellingen die je bijv bereikt via de speaker icon in de systemtray maar,

Ga eens naar je configuratiescherm.

Als je de View als "catagorie" hebt ingesteld ga je naar Hardware en Geluiden. Daar vind je daar de gewone geluidsinstellingen maar je zoekt naar zoiets als: Realtek HD Audio configuratie.

(Als je de configuratiescherm view op pictogrammen hebt staan staat die gelijk in de lijst)

Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/1852/audio0.png

Als ik dat open krijg ik een scherm waar ik verschillende opties heb.

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/4369/audio1j.png

Ergens in dat window staat rechtsonderaan een kleine steeksleutel icoon (kan bij jou anders zijn)
Als ik dat open krijg ik een scherm met 2 opties nl:

- Detectie aansluiting voorpaneel uitschakelen
en
- Automatisch een dialoog tonen als apparaat wordt aangesloten

Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/114/audio2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Voor het geval dat het een hardware probleem is: op de site van coolermaster kan je voor hele schappelijke prijzen dit soort onderdelen aanschaffen. Volgens mij kost zo'n hele connector met bekabeling een eurotje of 5.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Alvast bedankt voor alle antwoorden! _/-\o_

Toch maak ik nog geen progress, aangezien ik een ander scherm heb bij Realtek HD Audio Configuratie. Dit is mijn scherm:
0
Je kan dus duidelijk zien dat mijn achterzijde speakers wel worden herkend, maar mijn voorzijde headset niet:
0
Ik heb ook nog 'Geavanceerde apparaatinstellingen' geprobeerd en nog het i'tje rechtsonder, maar dat hielp ook niet :|
Nog andere suggesties? Anders moet ik maar proberen zo'n dingetje te kopen van de cooler master website. :/

Bedankt,
Jelle Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op jouw afbeelding, rechtsboven onder geavanceerde instellingen heb je een geel icoontje. Volgens mij een map icoontje, ik denk als je dat klikt je de instellingen krijgt die ik bedoel . . .

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/support/faq/20060217-02.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Dat klopt ja, sorry. Maar dit is weer een doodlopende weg, aangezien die optie 'Detectie voorpaneel uitschakelen' niet aangevinkt was. Misschien dan toch hardware gerelateerd of heb ik toch mijn bios niet goed geconfigureerd?

EDIT: Ik kon btw niks vinden over 5 euro dingetjes voor mijn behuizing... Kan iemand mij een link daarvan sturen? Alvast bedankt...

EDIT2: Heb zo'n onderdeel gevonden. Als we tot de conclusie komen dat het hardware gerelateerd is, zal ik overwegen het te kopen.

[ Voor 38% gewijzigd door 7Jellow7 op 18-12-2011 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Heb ongeveer dezelfde config, en het werkte meteen out of the box, dus geen aanpassingen nodig.

Heb je niet een andere audio apparaat aangesloten? op de achterkant bijv?
Ik zou toch voor de zekerheid de HD AUDIO connector even er uit halen en opnieuw invoeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel je weet in ieder geval nu je settings te vinden . . . lol
Ik zou nog maar eens goed kijken of je wel daadwerkelijk geen aansluitfouten hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Hmm ik had gisteren al die HD AUDIO connector eruit gehaald en toen weer goed erin gedaan. Zou het helpen als ik de connector eruit haal, de computer aan en weer uit zet en dan weer de connector erin plug? Vergeef mijn dwaasheid... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
7Jellow7 schreef op zondag 18 december 2011 @ 19:40:
EDIT: Ik kon btw niks vinden over 5 euro dingetjes voor mijn behuizing... Kan iemand mij een link daarvan sturen? Alvast bedankt...
Link naar onderdelen voor jou kast: link.

Het onderdeel waar het om gaat: http://www.coolermaster.n...?cPath=67&products_id=127

Die link van 7Jellow7 dus :9

[ Voor 3% gewijzigd door Rupie op 18-12-2011 20:26 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Haha, nee, daar was ik dus net ook ingetrapt. Dat onderdeel is niet compatibel met een CM 690 II. Die voor de CM 690 II is: http://www.coolermaster.n...?cPath=49&products_id=549

EDIT: Ik heb nu mijn kast opengeschroefd, de connector eruit en weer erin gedaan en de kast weer dichtgeschroefd. Ik heb vervolgens nog even in de bios gekeken, maar daar werd ik ook niet veel wijzer van. Nog suggesties?

[ Voor 36% gewijzigd door 7Jellow7 op 18-12-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Oke, een deel van het probleem is opgelost. Ik heb de realtek driver geüpdatet, en nu herkent hij de voorzijde. Het probleem: alleen de rechter kant van de stereo werkt. Ook de microfoon werkt niet goed. Ligt het probleem bij de behuizing of bij het moederbord?

Thanks so far :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het beste de drivers gebruiken die bij je moederboard cd geleverd werden en even geen andere.

Windows update wil nog wel eens drivers geven die niet altijd juist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7Jellow7
Hmm toen werkte hij helemaal niet. Het lijkt mij meer dat dat panel vóór kapot is. Ik heb nagekeken welke audio codec ik heb (ALC892) en daarvoor de juiste driver geinstalleerd. Lijkt me goed toch?
Pagina: 1