Ik dacht net voor de grap eens een keertje te kijken wat de verschillen tussen ZF en Symfony zijn qua architectuur.
Na Symfony gedownload en geinstalleerd te hebben op mijn lokale virtual box bleken een aantal extensions te missen, including SQLite3. Deze heb ik toen via aptitude geinstalleerd.
Vervolgens klik ik op de link "Bypass configuration and go to the Welcome page" zoals my in de quickstart aangegeven wordt.
Tegen verwachting in werkt dit niet, ik krijg:
Een google search levert google forum resultaat op zonder antwoord.
Allicht zit het probleem hem hier niet zo zeer in de Symfony installatie maar meer in de SQLite configuratie, echter heb ik geen ervaring met SQLite. En om nu een heel framework te gaan zitten debuggen vind ik net iets te veel van het goede.
Weet iemand welke file Symfony probeert te openen of hoe dit probleem te verhelpen is?
[EDIT] Voor de geinteresseerden een stacktrace:\
Na Symfony gedownload en geinstalleerd te hebben op mijn lokale virtual box bleken een aantal extensions te missen, including SQLite3. Deze heb ik toen via aptitude geinstalleerd.
Vervolgens klik ik op de link "Bypass configuration and go to the Welcome page" zoals my in de quickstart aangegeven wordt.
Tegen verwachting in werkt dit niet, ik krijg:
code:
1
| ErrorException: Warning: SQLite3::exec(): database is locked in /var/www/symfony/vendor/symfony/src/Symfony/Component/HttpKernel/Profiler/SqliteProfilerStorage.php line 44 |
Een google search levert google forum resultaat op zonder antwoord.
Allicht zit het probleem hem hier niet zo zeer in de Symfony installatie maar meer in de SQLite configuratie, echter heb ik geen ervaring met SQLite. En om nu een heel framework te gaan zitten debuggen vind ik net iets te veel van het goede.
Weet iemand welke file Symfony probeert te openen of hoe dit probleem te verhelpen is?
[EDIT] Voor de geinteresseerden een stacktrace:\
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| in /var/www/symfony/vendor/symfony/src/Symfony/Component/HttpKernel/Debug/ErrorHandler.php line 65 at ErrorHandler->handle() at SQLite3->exec() in /var/www/symfony/vendor/symfony/src/Symfony/Component/HttpKernel/Profiler/SqliteProfilerStorage.php line 44 at SqliteProfilerStorage->initDb() in /var/www/symfony/vendor/symfony/src/Symfony/Component/HttpKernel/Profiler/PdoProfilerStorage.php line 82 at PdoProfilerStorage->write() in /var/www/symfony/vendor/symfony/src/Symfony/Component/HttpKernel/Profiler/Profiler.php line 91 at Profiler->saveProfile() in /var/www/symfony/vendor/symfony/src/Symfony/Component/HttpKernel/EventListener/ProfilerListener.php line 124 at ProfilerListener->onKernelResponse() at call_user_func() in /var/www/symfony/vendor/symfony/src/Symfony/Bundle/FrameworkBundle/Debug/TraceableEventDispatcher.php line 82 at TraceableEventDispatcher->doDispatch() in /var/www/symfony/app/cache/dev/classes.php line 3702 at EventDispatcher->dispatch() in /var/www/symfony/app/cache/dev/classes.php line 4786 at ContainerAwareEventDispatcher->dispatch() in /var/www/symfony/app/cache/dev/classes.php line 3928 at HttpKernel->filterResponse() in /var/www/symfony/app/cache/dev/classes.php line 3920 at HttpKernel->handleRaw() in /var/www/symfony/app/cache/dev/classes.php line 3870 at HttpKernel->handle() in /var/www/symfony/app/cache/dev/classes.php line 4846 at HttpKernel->handle() in /var/www/symfony/app/bootstrap.php.cache line 547 at Kernel->handle() in /var/www/symfony/docroot/app_dev.php line 24 |
[ Voor 41% gewijzigd door ReenL op 17-12-2011 16:07 ]