Corsair Carbide 500R Black cooling

Pagina: 1
Acties:

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-01 20:33

Grudgie

PSN: Grudgie7

Topicstarter
Ik heb nu een aantal weken deze kast en wil nog een paar fan's aansluiten zodat ik nog een wat betere airflow heb in de kast.

Nu is het zo dat de kast standaard al fan's heeft met witte LED's.
Aan de zijkant van de kast 1 grote 200mm.
Aan de voorkant 2 120mm en dan nog aan de achterkant 1 120mm.

Nu heb ik in de kast nog ruimte om fan's aan te sluiten.
2 120mm- of zelfs 2 140mm-ventilators bovenin.
1 120mm onderin en dan nog 2 120mm in de kast tegen de hdd's aan.

Nu is mijn vraag, waar kan ik ze het beste monteren?
Want ik heb op mijn moederbord nog maar 2 aansluitingen over.
En zou graag ook wel zelfde soort fan's willen met witte LED's.

Edit: Ik zat ook aan te denken om mijn huidige processor koeler te vervangen door een waterkoel setje van corsair. Zat te denken aan een H80 of aan een H100. Ik heb nu een Cooler Master Hyper 212 Plus.

Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door Grudgie op 17-12-2011 15:30 ]

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
op je vraag over je fan's kan ik je geen antwoord geven maar wat betreft je koeler zou "ik" een corsair h80 aanschaffen want hij neemt niet zoveel ruimte in en het verschil met de h100 is te verwaarlozen,
hoop dat je eruit komt met je fans.
succes he:P

Verwijderd

Ik heb geen witte led fans maar wel dit nog.
pricewatch: NZXT 24x White LED Sleeve - 2m
dm me maar als je intresse hebt.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

ik heb de 400r, en alleen het zijpaneel is anders.
ik heb zelf het zijpaneel en de bovenkant vol gegooit met de pricewatch: Nexus Silent 120mm Fan White LED, 120mm en ik ben alleen maar positief :)
het houd het stille effect van de kast, en de witte leds zijn nagenoeg hetzelfde.
alleen de r serie heeft bij de witte voor ledfans een stoffilter zitten die het kleur een beetje zilver maakt.

de plekken waar je ze in ieder geval wilt hebben is bovenaan, daarna zijpaneel, dan onderop en als laatste aan de hdd rek.
het verschil met de ventilatoren op het zijpaneel en bovenkant scheelde bij mij al gauw 7 graden ;)

icm een pricewatch: Spire TherMax Eclipse II is ook een goeie koeler, alleen wat luidruchtig. je kunt ze ook op 5 volt aansluiten en dan worden beide fans enorm stil ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Fordox op 17-12-2011 19:22 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Fordox schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:21:
ik heb de 400r, en alleen het zijpaneel is anders.
ik heb zelf het zijpaneel en de bovenkant vol gegooit met de pricewatch: Nexus Silent 120mm Fan White LED, 120mm en ik ben alleen maar positief :)
het houd het stille effect van de kast, en de witte leds zijn nagenoeg hetzelfde.
alleen de r serie heeft bij de witte voor ledfans een stoffilter zitten die het kleur een beetje zilver maakt.

de plekken waar je ze in ieder geval wilt hebben is bovenaan, daarna zijpaneel, dan onderop en als laatste aan de hdd rek.
het verschil met de ventilatoren op het zijpaneel en bovenkant scheelde bij mij al gauw 7 graden ;)

icm een pricewatch: Spire TherMax Eclipse II is ook een goeie koeler, alleen wat luidruchtig. je kunt ze ook op 5 volt aansluiten en dan worden beide fans enorm stil ;)
Ah oke bedankt! Dan neem ik die fans. :)

Zit toch aan te denken om die H80 te kopen, kan ik boven in die 2 fans doen. :)

• Fordox

Fordox

00101010

ik vind een goeie mooie luchtkoeler wel fijner voor deze kast dan een 120mm rad waterkoeler.
deze kast is gemaakt voor een h100, die heeft een 240 rad en die past mooi bovenin.
zelf vind ik een goeie luchtkoeler mooier omdat het er anders uitziet dat je een redelijkgrote ruimte hebt bij de cpu en je ergens aan de rad van de case een dikke rad hebt zitten.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ja oke, maar ik wil mijn 10550T goed overklokken. En mijn huidige koeler als die 100% staat is het echt luidruchtig :S. En in veel reviews die ik van de kast had gezien zag ik deze CPU koeler en die vind ik er ook wel mooi uitzien en moet ook heel goed koelen. :)

• Fordox

Fordox

00101010

Grudgie schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:43:
Ja oke, maar ik wil mijn 10550T goed overklokken. En mijn huidige koeler als die 100% staat is het echt luidruchtig :S. En in veel reviews die ik van de kast had gezien zag ik deze CPU koeler en die vind ik er ook wel mooi uitzien en moet ook heel goed koelen. :)
welke is je huidige koeler?
de h80 is zo goed in koelen omdat je er ook voor betaald ;) kijk eens naar een pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro C1 of een pricewatch: Zalman CNPS12X of pricewatch: Cooler Master V8 of een pricewatch: Prolimatech Mega Shadow of iets in die richting.
en waterkoeling is niet in per definitie gelijk stiller dan een luchtkoeler. is het maar net welke je pakt.
ik raad je de dark rock heel erg aan als je voor stilte en goede koelprestaties kiest :) kleine benchmark: http://nl.hardware.info/r...koelprestaties-high-speed

@hieronder de 212 is niet bepaald een dure koeler. dus valt moeilijk te vergelijken met de 80 euro koelers.

[ Voor 18% gewijzigd door Fordox op 17-12-2011 19:57 ]

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Cooler Master Hyper 212 Plus is mijn huidige koeler.

• royalt123
  • Laatst online: 14:49
ik zou witte fans van voorkant weggooien en uiteraard vervangen, ik heb zelf ook corsair 500r en voorkant fans is prul,amper airflow, puur om verlichting, ik heb zelf fans persoonlijk getest buiten behuizing en bij intake is belang om goede fans te hebben om luchtstroming te creëren met uiteraard outake bovenkant,achterkant. en corsair h100 past prima bij behuizing en koelt goed, is ook ervoor gemaakt zoals fordox zei.

[ Voor 2% gewijzigd door royalt123 op 18-12-2011 21:01 . Reden: voorkantfans vervanging bijgezet ]

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
welke fans heb jij dan genomen voor de voorkant fans?

Verwijderd

Een paar weken terug heb ik ook een H80 in me kast gemaakt, dit was nog wel even wat meer werk als dat ik had verwacht. :(
Het eerste setje was defect, gelukkig kon ik deze direct omruilen.
Het 2e setje zat naar mijn idee goed vast maar helaas dachten de temps er anders over.
Op het Corsair forum stond dat bij sommige moederborden wat (niet bijgeleverde) spacers nodig zijn om het koelblok beter aan te laten sluiten.
Na het plaatsen van ringetjes aan de achterkant bij de bracket zaten de steuntjes inderdaad een stuk steviger vast.
Helaas bleven toen de temps nog te hoog, het bleek dus dat het koelblok dankzij de grootte net een condensator raakte naast me cpu socket, het koelblok draaien wist dit te verhelpen.
Gelukkig zit er in mijn kast een gat aan de achterkant van het moederbord, dit was wel erg makkelijk omdat je ook een plaat moet monteren aan de achterkant van je moederbord(en in mijn geval dus een aantal maal ;))

Als kers op de taart heb ik de stock fans vervangen door Vortex PWM CF-V12HP.

Er is nu een behoorlijke temp daling zichtbaar in vergelijking met me Artic Freezer pro 7.
Nu alleen nog even de levering van de controller die op het waterblok/management past afwachten op de laagste stand is mijn idle namelijk 33graden maar dit mag van mij nog wel iets stiller & warmer.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2011 21:45 ]

Verwijderd

ik zelf heb 2x nog een 120mm fan aan de bovenkant ingebouwd om de airflow te verbeteren, en met deze 2 fans erbij lukt het makkelijk, mijn systeem blijft koeler. Though mn CPU koeler moet ik nog wel vervangen want de stock koeler die werkt niet echt bij aan een stil systeem.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ik krijg morgen mijn H100 binnen en die komt bovenin :P dus moet ik nog even zien waar ik nog extra fans zal plaatsen.

• Fordox

Fordox

00101010

Grudgie schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:20:
Ik krijg morgen mijn H100 binnen en die komt bovenin :P dus moet ik nog even zien waar ik nog extra fans zal plaatsen.
zijpaneel en onder. tegen het hdd rek is niet nodig.
ik weet zelf niet of 2 140mm/120mm fans beter zijn dan 1 200mm fan.
ik heb er iig 2 120mm hangen (maar ik heb ook een 400r)

• royalt123
Grudgie : ik heb voorkant Scythe Slip Stream 120mm 1600rpm geplaatst (en ook achter hdd omdat gewoon kan :9) en ik zou niet zijkant fans plaatsen omdat dat zou luchtstroming in behuizing verpesten volgens mij,corrigeer mij als ik mis hebt. en ik wens je veel plezier met nieuwe H100 :)

ps: ik zou je temps willen weten als je hebt met H100 om te vergelijke met mij en eventueel anderen

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Neem aan dat als ik de voorkant fans vervang dat ik nog steeds LED's aan/uit kan doen en snelheid kan aanpassen? Want zit te denken om ook pricewatch: Gelid Solutions WING 12 PL (blue), 120mm deze aan de voorkant te doen dan. Of kan ik beter andere fans vooraan doen.
Fordox schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 20:27:
[...]

zijpaneel en onder. tegen het hdd rek is niet nodig.
ik weet zelf niet of 2 140mm/120mm fans beter zijn dan 1 200mm fan.
ik heb er iig 2 120mm hangen (maar ik heb ook een 400r)
Ik laat denk ik gewoon die 200mm fan. Maar had volgens mij in een review gelezen dat 2 120mm fans beter koelen dan 1 200mm fan. Kan die miss ook wel vervangen door pricewatch: Gelid Solutions WING 12 PL (blue), 120mm

[ Voor 46% gewijzigd door Grudgie op 20-12-2011 21:17 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Grudgie schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 21:14:
Neem aan dat als ik de voorkant fans vervang dat ik nog steeds LED's aan/uit kan doen en snelheid kan aanpassen? Want zit te denken om ook pricewatch: Gelid Solutions WING 12 PL (blue), 120mm deze aan de voorkant te doen dan. Of kan ik beter andere fans vooraan doen.
de fans die corsair meeleverd zijn bijna beroepsgeheim hoe ze met een externe knop op een 3 aderige kabel de verlichting aan en uit kunnen zetten.
met een andere fan werkt dit niet denk ik. (ookal kan ik het even voor je natrekken, zou ook handig zijn voor mezelf :))
snelheid aanpassen kan wel.

trouwens: de front fans zijn zo enorm slecht nog niet, ze zijn goed stil en blazen wel koude lucht naar binnen. kwantiteit maakt niet enorm veel uit, alleen bij outtake wel veel. de kwantiteit neemt trouwens ook af door de fijnstoffilter die ervoor zit. ik heb meerdere testjes gedaan, met stoffilter, zonder, zonder voorpaneel, bijna elke mogelijkheid wel en ik zag geen enkel verschil in mijn temps van zowel gpu als grafische kaart als hdd. ook niet met andere fans.
ik heb er wel een derde fan bovenop geplaatst die door de dvd/cdspeler rek heenblaast direkt naar het koelblok op mijn cpu. dit scheelde wel 2 graadjes.

[ Voor 28% gewijzigd door Fordox op 20-12-2011 21:34 ]

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Want anders laat ik de fans er wel in, doen het opzich prima :)

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ik heb de H100 geinstalleerd. Doet het prima. Heb de stockfans van de H100 vervangen voor de pricewatch: Gelid Solutions WING 12 PL (blue), 120mm.

Op de laagste snelheid hoor je ze niet.
Op de middelste wel en op de hoogste ook erg.

Ik had het wel beter verwacht. Ze koelen wel goed, dat wel.

Idle op de laagste stand is de CPU 30 graden en op full load 40. Zit met mn vorige koeler wel dik 7-8 graden verschil in.

Dusja.. zal ik nog mn fans vervangen door wat stillere?
De Gelids zien er wel leuk uit met de blauwe leds.

• royalt123
als ik u was die wenst stillere fans is wel scythe typhoons fans dat zoal door meeste aanbevolen radiator cooling wegens goede airflow voor radiator en vrijwel stil op hoogste stand, ik heb ze op mijn h100 staan en draait altijd op max en ik hoor amper tot niks en tuurlijk zijn andere fans wel luider zoal voorkant en grafische kaart.

en idle temps zijn laaste van core 20°c en load hoogste core 50 °c met 3.4 ghz OC.

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Ah ja oke. ja ik heb mijn cpu wel overgeclocked naar 3,3Ghz en dan zijn mijn temps 50 graden op full load.
Ik zal eens kijken neer die scythe typhoons.

Welke RPM versie kan ik dan beste nemen voor op de H100? Zodat ik ze wel op max. kan zetten en toch niet hoor?

[ Voor 27% gewijzigd door Grudgie op 22-12-2011 16:47 ]

• royalt123
Er is maar 1 variant : Scythe Gentle Typhoon 120mm 1850rpm en is zeer goed voor radiator.De andere is 5400 rpm dat is voor extreme mense die lawaai niet boeit ofwel record wille verbreke ofzo :p

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Het kan ook gewoon de lucht zijn die er door heen wordt geblazen.

Heb jij last van veel geluid als je je H100 op max hebt draaien?

• royalt123
zeker niet, ik hoor echter bijna niks op max bij H100 met typhoon als ik alle andere fans uitzet behalve grafische kaart maakt lawaai.
ik gerandeerd dat jij geen last zal hebben als gij typhoon op max zou zette want u wittefans voorkant is zeker luider

• Grudgie

Grudgie

Topicstarter
Mijn wittefans aan de voorkant hoor ik niet.

Zou jij filmpje kunnen maken wat het geluid is bij max. typhoon?

Want heb hier en daar wel gelezen als je de fans van de H100 op max zet dat je wel het geluid van lucht door de radiator kan horen gaan.

• royalt123
oke,Ik was verward van voorkant van fans,ik was vergete dat mijne voorkant andere was dan standaard fans :p
hier video vooral bewust op volume, met nokia 5530 gemaakt en microfoon vooraan/schuin gericht.

http://youtu.be/VVxNunMJdzY

Verwijderd

Filmpje is bar slecht,ziet en hoort er niets van, zou hem opnieuw doen.

• royalt123
het kan niet beter voor mij (vondt zelf ook slecht), ik heb niks anders om te deftig opnemen
Pagina: 1