Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 19:44
Beste medetweakers,

Sinds een week heb ik het probleem dat mijn HTC Sensation geen verbinding meer kan maken met een gsm-netwerk. Na het aanzetten van de telefoon wordt de simkaart herkend en unlocked, het icoontje van de sim met het uitroepteken verdwijnt, maar de telefoon vindt geen signaal. De streepjes blijven grijs met een kruisje erbij.
Als ik bij draadloos en netwerken ga zoeken naar een netwerk, dan worden er wel netwerken gevonden, maar kan ik er niet mee verbinden. Meestal verschijnt er geen foutmelding, maar af en toe komt de melding dat het verbinden op het netwerk niet wordt toegestaan met de sim.
Wi-Fi en Whatsapp werken wel gewoon. Ik heb er nooit rare dingen mee gedaan zoals rooten, custom roms of illegale software geïnstalleerd.

Wat heb ik geprobeerd:

Sim in andere telefoon -> geen probleem
andere sim in deze telefoon van andere provider geeft hetzelfde probleem.
reset naar fabrieksinstellingen en sd kaart gewist bood geen oplossing.
Mijn zoektocht met Google heeft geen nuttige antwoorden opgeleverd.

Het feit dat de sim wordt herkend en werkt op een andere telefoon en andere sims van andere providers hetzelfde probleem geven op deze telefoon, lijkt mij een probleem met de sim uitgesloten. Een hardware defect lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien er wel netwerken worden gevonden. Ik vermoed dat het een software issue is, wellicht iets tussen hardware en OS wat problemen geeft.

Ik ben het spoor bijster. Ik weet niet meer wat ik nog meer kan doen, behalve HTC bellen om hem te repareren. Maar misschien dat één van de slimme koppen hier nog een goede tip of oplossing weet. Dus, wie o wie kan mij hepen?

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik denk dat jouw conclusie de enige juiste is.. snel HTC support bellen en je toestel ter reparatie aanbieden :)

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 19:44
Daar was ik al een beetje bang voor ja.. Mijn laatste hoop was een ingeving van een slimme tweaker, maar het zal dan toch echt HTC support moeten gaan worden.. Thanx voor je reactie! :)