Bootmgr ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 11:48
Hoi allemaal,

Een week geleden heb ik een nieuwe SSD gekocht en ingebouwd, hierop heb ik Windows geïnstalleerd via mijn huidige Windows installatie. (Windows installatie openen via Windows op huidige schijf, en installeren op nieuwe.)
Nu wil ik mijn oude SSD uit m'n PC halen maar zodra deze ontbreekt krijg ik de melding "Bootmgr ontbreek" bij het opstarten. Het lijkt alsof hij niet kan booten vanaf mijn nieuwe SSD.
Tevens is het niet mogelijk de oude SSD te formatteren via schijfbeheer of via rechtermuisklik op de schijf in Computer.
Boot sequence heb ik verschillende malen op verschillende mogelijkheden geprobeerd maar maakt geen verschil.

Iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Leetness op 17-12-2011 13:32 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je bootmanager staat nog op de SSD. Haal de ssd uit je pc, duw de installatiedvd erin en start daarmee op. Klik een keer op volgende en dan linksonder op: Opstartherstel of Repareer opstartproblemen of iets dergelijks.

Open dan de commandprompt en kijk even welke driveletter je dvd-drive is.
Meestal E:\ of D:\, voer dan in: copy bootmgr C:\. Dan wordt de bootmanager van de cd naar de harddisk gekopieëerd en als het goed is kun je dan opstarten.

Edit: in diezelfde commandprompt wil het volgende ook weleens proberen:
E:\ ga naar de map boot (cd boot) en vul dan in: bootsect.exe /nt60 sys (als je geen toegang hebt vul je achter sys nog /force in)

[ Voor 18% gewijzigd door Bartjezz op 17-12-2011 16:27 ]

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-01 13:41
Je bootmgr staat inderdaad nog op de oude SSD. Wat gegarandeerd werkt:

Start je pc op de oude SSD. Download EasyBCD (http://neosmart.net/EasyBCD/)

Druk op " BCD Backup/Repair" en druk op " Change Boot Drive". Kies hier de NIEUWE SSD. Dit wordt je nieuwe bootschijf. Sluit nu je pc af, haal je oude SSD eruit en kijk of het werkt.

Werkt het niet? Dan via BCD Deployment: Install BCD op je nieuwe SSD, daarna Write MBR. Bij Edit Boot Menu moet je opstartvolgorde staan. Staat ie er niet, dan kun je die bij Add New Entry simpel zelf aanmaken.