Toon posts:

Dedicated Memory?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Vandaag was ik mijn settings van mijn videokaart aan het bekijken, toen ik op deze tab kwam:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/frllh.jpg

Is er een mogelijkheid om mijn grafisch geheugen volledig te benutten?
Het ziet er naar uit dat ik maar 1/4de gebruik op deze moment? :s

Bedankt!

Peter.

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02 18:34
Wat heb je zelf al op gezocht?
ik zocht even op google naar jouw vraag en de eerste hit die ik kreeg ging over jou vraag.
misschien de volgende keer zelf ook even wat zoeken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door leonwin7 op 17-12-2011 13:33 . Reden: typo ]

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Hij deelt zijn videogeheugen met het RAM op je moederbord zodat hij een buffer heeft voor als ie volloopt. De 512 MB zit op je videokaart gemonteerd (en is veeeeeel sneller dan het DDR3 op je mobo), en word normaal gebruikt om grafische berekeningen mee te doen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Ik begrijp niet geheel wat je bedoelt..

Je videokaart heeft 512MB VRAM op de PCB zitten. Deze word gebruikt wanneer dit nodig is. En bij zo'n trage videokaart ga je nooit die volle 512MB benutten. + Er staat nergens hoeveel MB v an de 512 word gebruikt. Dus hoe jij op 1/4e komt..

Wat erboven staat is systeemgeheugen waar je GPU eventueel ook nog toegang tot kan nemen als het VRAM vol zit.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:49

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

D4NG3R schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:32:
Ik begrijp niet geheel wat je bedoelt..

Je videokaart heeft 512MB VRAM op de PCB zitten. Deze word gebruikt wanneer dit nodig is. En bij zo'n trage videokaart ga je nooit die volle 512MB benutten. + Er staat nergens hoeveel MB v an de 512 word gebruikt. Dus hoe jij op 1/4e komt..

Wat erboven staat is systeemgeheugen waar je GPU eventueel ook nog toegang tot kan nemen als het VRAM vol zit.
Als je nou even nadenkt, hij ziet 1790 mb aan grafisch geheugen en denkt dat dat het totale is dat op zijn kaart zit en te benutten is terwijl hij maar een 512mb kaart heeft ;) 512mb / 1790 is heel grofweg 1/4e. Opmerkingen zoals "bij zo'n trage videokaart ga je nooit die volle 512MB benutten" maak je ook geen vrienden en slaat bovendien ook nog eens nergens op. De snelheid van de GPU staat vrijwel los van de hoeveelheid geheugen dat er gebruikt gaat worden op de kaart ;)

Hier boven werd al het goede antwoord uitgelegt met betrekking tot gedeeld geheugen en écht (dedicated) video geheugen ;)

www.maartendeboer.net

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Correct. Maar op zo'n trage videokaart (kan het niet anders verwoorden, ding is gewoon traag). Zul je niet snel gaan gamen of beeldmateriaal renderen. Dus de kans dat dat ding geregeld volloopt is nihil.

Edit: En als je er wel op gaat gamen zal het echt niet met settings gaan die veel VRAM vereisen ;) .

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 17-12-2011 13:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ventieldopje schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:38:
Opmerkingen zoals "bij zo'n trage videokaart ga je nooit die volle 512MB benutten" maak je ook geen vrienden en slaat bovendien ook nog eens nergens op. De snelheid van de GPU staat vrijwel los van de hoeveelheid geheugen dat er gebruikt gaat worden op de kaart ;)
Nou, het is anders wel waar, behalve in heel specifieke toepassingen, of games waarin je de texture-settings zo hoog zet dat de videokaart het niet meer aan kan. 512MB is voor deze videokaart bijna altijd genoeg.

Ehm, ja, wat D4NG3R zegt dus. :+

[ Voor 4% gewijzigd door bwerg op 17-12-2011 13:42 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht inderdaad dat ik maar 1/4 gebruikte, en dat dit een setting was dat ik ergens anders kon verhogen.

Bedankt in ieder geval.
Pagina: 1