Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoppie426
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-12-2023
Hallo,

Ik heb een reeks foto's van de opbouw van een gebouw. Die zijn telkens van (ongeveer) hetzelfde standpunt genomen. Graag had ik nu een filmpje gemaakt waarop de evolutie te zien is.
De foto's zouden dus na elkaar moeten gezet worden, maar ook zo (in/uit)gezoomd en verplaatst zodat de basis van het gebouw telkens op dezelfde plaats blijft staan.

Is er iemand die weet heeft van een techniek of software die me hierbij kan helpen?
Of enige tips om dit te realiseren...

Ik heb weinig kennis van foto of video-bewerking.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je zoekt op "picture to video" dan zul je genoeg vinden. Alleen dat voorbewerken kan wel eens lastig zjn. Om hoeveel foto's gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

moviemaker kan van een foto stream een filmpje maken, compleet met blend effects en vertragingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou beginnen met de foto's allemaal in eigen layers in PhotoShop te mikken en daarna met auto-align de foto's te laten corrigeren qua hoek/rotatie etc. Heeft auto-align z'n werk gedaan dan crop je het geheel. Daarna opslaan als losse images en dan importeer je de "image sequence" in een willekeurige videomontage tool.

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 17-12-2011 13:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Denk ook even aan de term 'stop motion'. Dat is denk ik het effect dat je wil bereiken.

En gezien dat het foto's zijn, moet je het niet oplossen door er een animated gif van te maken ;) maar maak er een filmpje van, opdat de kwaliteit en grootte van de foto's behouden blijft. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

RobIII schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:19:
Ik zou beginnen met de foto's allemaal in eigen layers in PhotoShop te mikken en daarna met auto-align de foto's te laten corrigeren qua hoek/rotatie etc. Heeft auto-align z'n werk gedaan dan crop je het geheel. Daarna opslaan als losse images en dan importeer je de "image sequence" in een willekeurige videomontage tool.
Dit is precies de manier waarop ik het zou doen, alleen kun je het importeren ook nog automatiseren geloof ik. De volgende manier heb ik in mijn eerste jaar hbo gebruikt, ze hebben hem nu wat aangepast maar het zou afdoende moeten zijn. :P

http://vakgroep.cmd.hro.nl/vid/tag.php?id=1662

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

En wanneer je monteert, alle 'stills' dezelfde tijdsduur geven, en de eerste en de laatste een veelvoud daarvan, en de overgang met een 'crossfade'.

Het kan in vrijwel elk video editing-pakket.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1