Toon posts:

Extra draadloos signaal dmv Acces point gaat niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Cisco Acces Point gekocht. Type WET610N. Met daarop 1 Ethernet aansluiting.
Heb deze statisch in de zelfde range ingesteld als mijn kabelmodem(192.168.1.254 en 192.168.1.1).

Met een ethernet kabel gaat deze vanaf de switchport op de kabelmodem naar zolder. Om vervolgens een nieuw draadloos signaal uit te gaan zenden.. Heb dit dus zo ingeseld:

Afbeeldingslocatie: http://img12.imageshack.us/img12/9145/schermafbeelding2011121vb.png

Echter, wordt het netwerk niet weergegeven! Nadat ik op Apply klik krijg ik vervolgens de melding:

Link Status: Disconnected

Daar maak ik dus uit op, dat ik daar dus alleen een bestaand draadloos signaal moet opgeven die deze AP vervolgens gaat versterken. Maar dat is dus niet wat ik wil. In dat geval gaat hij een heel zwak signaal op zolder weer sterk uitzenden.. dat schiet dus niet op.

Zie ik iets over het hoofd of kan het simpelweg niet wat ik wil ?

mijn dank is groot.

David.

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-02 17:03
Zeker dat de kabel in orde is ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja.. Heb de handleiding er nog eens op nageslagen en ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit gewoon niet wordt ondersteund.. Het lijkt alsof je hem enkel kan 'bridgen' met een bestaand draadloos netwerk.

Op die ethernet aansluiting zou je vervolgens een apparaat aan kunnen sluiten die dan geen Wi-Fi heeft.

Dus puur alleen een koppeling via Wi-Fi

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Kun je ook wel gedeeltelijk uit de naam halen, Wireless Entertainment Bridge 610N. Als je een Wireless Access Point had willen hebben had je beter de WAP610N kunnen halen.

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-02 17:03
Ah inderdaad dit is een accespoint enkel te gebruiken als bridge met een andere AP...
Misschien kan je deze alsnog als AP gebruiken met een custom firmware ?

Verwijderd

Topicstarter
custom firmware.. waar haal je dat vandaan? ;o

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-02 10:10
bijvoorbeeld:

DD-WRT
FreeWRT
HyperWRT Thibor
OpenWRT
Tarifa
X-Wrt

Helaas geven ze geen van allen aan dat de WET610N ondersteund wordt. Wel ondersteunt DD-WRT onder andere de WRT610N, ik weet niet hoe groot de verschillen zijn. Als je durft zou je dat eens kunnen proberen.
Pagina: 1