• alliems
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07-2023
Hallo,

Mijn oude tv van 10 jaar oud heeft het nog niet begeven maar hij staat op het punt om te overlijden.
dus ik ben aan vernieuwing toe.

• full hd is een must
• een grote van 32 inch
• onder een budget van 650 euro.
• 3d is vet maar handig??

mijn oog is gevallen op de Samsung UE32D6200
deze staat in de pricewatch voor 529. een prima prijs.
nou ben ik zelf al jaren fan van sony maar die prijzen zijn een stuk duurder

nu komen mijn vragen.

is 3d nou echt leuk?
gebruiken jullie de 3d vaak?
als ik een tv van dezelfde prijsklasse koop is de beeldkwaliteit beter omdat die geen 3d heeft?

graag hoor ik jullie ervaringen en meningen.

met vriendelijke groet,

Allard

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02 11:39

mr.paaJ

generatie cmd+z

3d krijg je er nu van de fabrikant 'gratis' bij, zodat je de brillen en een nieuwe BR speler gaat aanschaffen. Het is nooit zo dat 3D de enige meerwaarde van een TV is, dat is eigenlijk altijd gekoppeld aan beter beeld en extra functies.
Alternatieven zonder 3D zijn de Sharp LE630, Panasonic E30 en Philips PFL6606. Allemaal redelijk vergelijkbaar geprijsd.

In MM Utrecht staat die D6200 trouwens voor €498 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door mr.paaJ op 17-12-2011 13:09 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Persoonlijk zou ik wachten met 3D. Techniek staat nog aardig in de kinderschoenen. Door de besparing van het weglaten van 3D hou je geld over voor betere opties zoals scherm, geluid, etc.

3D optie is mischien over 5-10jaar goed ontwikkeld met tevens meer programma's en films/series hiervoor.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-02 19:57
@SuperRat, het punt is dat wanneer je een TV koopt die qualitatief een stuk beter is dan gemiddeld, je daar eigenlijk dus "gratis" 3D bij krijgt ;). Op duurdere TV's zit tegenwoordig eigenlijk altijd gewoon 3D.

gewoon nee.

Verwijderd

Misschien een Sony EX500? zeer scherp geprijsd en een super kwaliteits tv, wel een beetje een verouderd model

als je echt voor 3d wilt gaan is een Sony Bravia KDL-32EX720 ook een optie natuurlijk

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 13:21 ]

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Vergelijkbare modellen zonder 3D zijn misschien €50 goedkoper in deze maat, dan is 3D voor dat kleine verschil gewoon een leuke optie om te hebben voor als het wel echt wat wordt.

@lucasio:
erg mooi, maar dikker (jammer als het aan de muur moet). Vergelijkbaar is ook de Samsung C650, ook nog steeds een erg mooi toestel.

• alliems
hartstikke bedankt voor de reacties.

ik vond 3d niet heel erg noodzakelijk.
dus als ik voor het zelfde geld geen 3d neem dan heb ik eigenlijk betere kwaliteit beeld?
dan doe ik dat.

als ik de sony EX500 en de samsung D6200 vergelijk:

sony:
betere kwaliteit beeld
580 euro
verouderd model.

samsung:
3d
500 euro (als ik hem haal bij mm utrecht)
minder beeld kwaliteit.

daar zit een verschil van 80 euro. dan ga ik liever voor de samsung.

mee eens?

Verwijderd

Nagenoeg alle nieuwe TV's hebben 3d. De modellen die dat niet hebben zijn de budget modellen in een reeks.
Soms is dat genoeg maar eigenlijk altijd is het zo dat die modellen zonder 3d ook andere features missen die je wel vind op de duurdere/3d/ uitgebreidere modellen. Of die features voor jou van toepassing zijn moet je zelf uitmaken.

Ik zie regelmatig dat mensen een nieuwe TV willen kopen bang zijn dat ze een te groot scherm kopen.
De praktijk wijst uit dat je niet snel een te grote scherm zult hebben, eerder te klein. Mensen die bijv een 50 inch kopen met het idee zou het niet te groot zijn? Zien na 1 maand gebruik dat dat niet zo is en vaak komen ze tot de conclusie dat het nog wel groter had gemogen.

Ik weet niet in wat voor omgeving jouw nieuwe TV komt te staan maar 32 inch is maar 82 cm diagonaal. Dat is een kleine TV. Voor een moderne TV beleving veel te klein IMO. Ofschoon dat natuurlijk persoonlijk is en misschien staat de TV in een erg kleine ruimte, ik zou adviseren daar toch nog maar eens goed je gedachten over te laten gaan.

Gebruikelijk is dat de grote zaken aktijd eind januari acties hebben met flinke prijsverlagingen. Je doet er goed aan daar op te wachten. Definieer nog eens goed wat je nu werkelijk wilt en maak een lijste met modellen waar je in geinteresseerd bent. Neem in je lijstje ook modellen die 100-300 euro boven je budget zitten, je hebt nl grote kans dat die volgende maand door genoemde acties wél in je budget vallen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 16:02 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou geen 32 inch 3D TV nemen... dan heb je al een stuk minder een 3D effect.

En geen Sony TV's voor minder dan 650?

2011 modellen (van goedkoop naar duur - allen binnen budget):
pricewatch: Sony Bravia KDL-32BX420
pricewatch: Sony KDL-32EX310
pricewatch: Sony Bravia KDL-37BX420
pricewatch: Sony Bravia KDL-40BX420
pricewatch: Sony Bravia KDL-40CX520
pricewatch: Sony Bravia KDL-37EX521
pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX520
pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX720 (19 euro buiten budget)

2010 modellen (van goedkoop naar duur):
pricewatch: Sony Bravia KDL-32EX402
pricewatch: Sony Bravia KDL-32BX400
pricewatch: Sony Bravia KDL-37EX402
pricewatch: Sony Bravia KDL-32EX600
pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX402
pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX501
pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX500
pricewatch: Sony Bravia KDL-32NX500
pricewatch: Sony Bravia KDL-32EX500
pricewatch: Sony Bravia KDL-40EX600

Mag ik vragen waarom je 32 inch wilt en niet groter? Je hebt zelfs nog TV's tot 51 inch (Full HD), binnen jouw budget. En als je 3D wilt heb je voor 12 euro buiten je budget 50 inch (plasma). Of 24.99 buiten je budget en een 47 inch 3D LCD.

[ Voor 94% gewijzigd door Uniciteit op 17-12-2011 16:20 ]

• alliems
ik wou een 32 inch televisie vanwege de prijs maar jullie bewijzen het tegendeel. zoals dit lijstje hierboven het zijn er zo veel dat ik niet meer wist waar ik moest kijken.

goede tip van funkyfy ik zal wachten tot eind januari en dan kijken naar een 47 inch tv.

een deze maand nog even uitzoeken met wat ik echt wil. bij een paar winkels langs om de televisies zelf te kijken.

maar dan kom ik nog steeds uit een samsung of een sony of een panasonic of een sharp enz.?
wat vinden jullie? welke hebben jullie? en wat vinden jullie ervan?

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Kijk eerst naar de juiste maat voor je kijkafstand/inrichting, dan pas naar specificaties.

• alliems
even kijken. ik heb een kamer van 3,50 x 4,90

dus ik zit er ongeveer 3,50 meter ervan af. dus dan is een 32 inch toch wel een beetje klein toch? en dan zou een 40 of 47 inch beter passen. klopt?

ik wil een ci+ kaart in de tv, klopt het dat je dan hd zenders kan ontvangen via ziggo?

Sony Bravia KDL-40EX520 komt dan redelijk in de buurt van mijn wensen. voor 580

de duurdere versie van sony de Sony Bravia KDL-40NX710 voor 889.

dan toch nog voor die Samsung UE40D6200 met 3d daar betaal je dan 200 euro meer voor.

en dan een iets duurdere voor als die actie van funkyfy komt een samsung UE40D6500 voor 790 euro

is dit lijstje iets om mee naar de mm te gaan?

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11-2025

Tarabass

Webmaster

Mja, ik zou eens bij mm gaan kijken welke ook echt mooi oogt maar zeker via internet kopen. In ieder geval eerst vergelijken, want het kan soms flink schelen :)

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Tarabass schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:41:
Mja, ik zou eens bij mm gaan kijken welke ook echt mooi oogt maar zeker via internet kopen.
Hoezo 'zeker via internet kopen' als je een winkel binnenloopt om toestellen te gaan vergelijken? Internetprijzen weten ok, kun je goed gebruiken om een mooie prijs eruit te halen, maar gun een fysieke winkel ook wat als je van hun meerwaarde gebruik maakt...

als je in de breedte zit, zit je op 3 meter en is 32" op zich ok maar aan de kleine kant. Zit zelf op 3,5m met een 42" en dat vind ik prima eigenlijk (zelfs met digitenne ;)). Groter zou op zich geen kwaad kunnen maar vond het het zelf niet waard om dan op kwaliteit in te leveren, en dat moet maar net in je inrichting passen.

[ Voor 29% gewijzigd door mr.paaJ op 17-12-2011 23:12 ]

Pagina: 1