Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
De titel is vaag, maar ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. De Netgear WNDR3700 met DDWRT heeft kuren.

Hij wil geen IP uitdelen aan mijn Nexus S telefoon... Maar zodra een ander draadloos apparaat een IP aanvraagt, krijgt de Nexus S wel een verbinding. Zet ik dat apparaat weer uit, krijgt hij niks meer...

Ik ben echt heel kwaad op mijn router, maar dat is niet heel rationeel.

De Nexus S heeft een statisch IP dat de router moet uitdelen op basis van zijn MAC adres. Dus de Nexus 'weet niet' dat hij een statisch IP heeft. Ik ben nog een en ander aan het proberen, maar ben echt een beetje het vertrouwen kwijt in de Netgear spullen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 17:36

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Wat gebeurt er als je de Nexus via DHCP een (ander) adres laat krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door Bastiaan op 17-12-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verstekbakker schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:31:
De Nexus S heeft een statisch IP dat de router moet uitdelen op basis van zijn MAC adres. Dus de Nexus 'weet niet' dat hij een statisch IP heeft. Ik ben nog een en ander aan het proberen, maar ben echt een beetje het vertrouwen kwijt in de Netgear spullen.
Je installeert zelf een alternatieve firmware op je netgear en raakt het vertrouwen kwijt in netgear spullen?
Dit lijkt me gewoon een firmware gerelateerd probleem, en netgear heeft niets met dd-wrt van doen.

In elkgeval, om je te helpen.
Heb je dit static dhcp adres al eens in dd-wrt verwijderd? Je router gereboot en opnieuw toegevoegd?
Valt het ip binnen of buiten de ip range? Verander het eens.
Heb je dd-wrt al eens gereset naar de default waarden?
Heb je wellicht een backup van de instellingen (van een moment waarop het wel goed werkte)?
Welke versie van dd-wrt heb je? (stable/beta?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Bastiaan schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:34:
Wat gebeurt er als je de Nexus via DHCP een (ander) adres laat krijgen?
Ga ik testen zodra het andere wifi apparaat niet meer gebruikt wordt.
job schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:39:
[...]
Je installeert zelf een alternatieve firmware op je netgear en raakt het vertrouwen kwijt in netgear spullen?
Dit lijkt me gewoon een firmware gerelateerd probleem, en netgear heeft niets met dd-wrt van doen.
WNDR3700 van de eerste versie heeft wifi problemen die niks met de geinstalleerde firmware van doen hebben. Maar je hebt gelijk, ik bedoelde ook eigenlijk, vertrouwen kwijt in mijn eigen Netgear router.
In elkgeval, om je te helpen.
Heb je dit static dhcp adres al eens in dd-wrt verwijderd? Je router gereboot en opnieuw toegevoegd?
Static DHCP ga ik straks doen, er is nog iemand met een ander draadloos apparaat bezig. Reboot geprobeerd, en stroom eraf geprobeerd, beide geen resultaat.
Valt het ip binnen of buiten de ip range? Verander het eens.
Static valt buiten de range van de DHCP, maar daar staan er nog 10 die buiten de range vallen en het gewoon doen. De Nexus pakt voor zichzelf op zo'n moment 192.168.123.118.
Heb je dd-wrt al eens gereset naar de default waarden?
Heb je wellicht een backup van de instellingen (van een moment waarop het wel goed werkte)?
Welke versie van dd-wrt heb je? (stable/beta?)
Dit wilde ik allemaal nog doen, maar dat kan waarschijnlijk pas als iedereen ligt te slapen. Er is nooit iets in de instellingen veranderd eigenlijk, dit gebeurt 'zomaar ineens'.

De versie is Firmware: DD-WRT v24-sp2 (09/26/10) std (build 15279). Deze wilde ik een paar weken geleden nog gaan upgraden naar iets recenters, maar op de een of andere manier kreeg ik een melding dat het niet mogelijk was. Ik heb het toen voor me uit geschoven, omdat ik geen tijd had voor een topic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verstekbakker schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:11:
[...]
Static DHCP ga ik straks doen, er is nog iemand met een ander draadloos apparaat bezig. Reboot geprobeerd, en stroom eraf geprobeerd, beide geen resultaat.
Dat snap ik niet helemaal.
Je maakt nu toch al gebruik van static dhcp? Althans dat is wat je beschrijft
De Nexus S heeft een statisch IP dat de router moet uitdelen op basis van zijn MAC adres.
Wat ik in elk geval aan zou raden is een backup maken van de huidige configuratie van dd-wrt.
De router terug naar fabrieksinstellingen, en kijken of je nexus s dan wel een ip adres krijgt.
Als dat niet het geval is, en je wilt weer terug naar hoe het was is het backup terugzetten en klaar.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 17-12-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Verstekbakker schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:31:
Ik ben echt heel kwaad op mijn router, maar dat is niet heel rationeel.
[..]
Iemand een idee?
Ik zou hem eens heel streng toespreken..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Ik heb de static lease voor het mac adres van de Nexus eruit gehaald, reboot. Dan de wifi van de Nexus even uitgeschakeld. Toen viel dus het hele internet uit en kwam het niet meer terug. Ik werd nog kwader op mijn router, maar dat is niet rationeel, dus ik word kwaad op mezelf. Dan de router maar van de stroom af halen en daar zijn we weer en daar is ook weer verbinding op de Nexus.

Mijn vermoeden is dus dat static leases op de wifi voor gezeur zorgen... Althans, dat vermoed ik nu nog, misschien dat er iets anders loos is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Ik heb ook een WNDR3700 en ik vond persoonlijk de originele firmware beter dan de alternatieve firmware.
Heb je dit probleem ook met de laatste firmware van Netgear?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
De originele firmware had de mogelijkheid niet om static leases te geven op basis van mac. Dus daar kon ik sowieso niets mee, static leases zijn echt een vereiste hier.

Edit: ik begrijp nu van iemand op het netwerk dat die aan het klooien is met een router achter de Netgear router... Misschien dat daardoor de boel aan het flippen is. En waarschijnlijk dat het daarom ook 'zo nu en dan zonder reden' gebeurt, want die router wordt alleen 'zo nu en dan' aangesloten.

Achter die 2e router (zo nu en dan erachter dus, want normaal zit op de plek van de 2e router de volgende PC) zit dus een PC die ook een static IP krijgt op MAC adress. Ik heb die static eruit gehaald en die van de Nexus terug gezet en nu werkt het wel weer. Waarschijnlijk bleef het zooitje hangen bij het uitdelen aan de pc die al een ip had van router 2?

[ Voor 75% gewijzigd door Verstekbakker op 17-12-2011 16:07 ]

Pagina: 1