Toon posts:

Problemen bij lezen EXT3-schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb laatst een popcorn hour a 110 aangeschaft en ik wil deze graag via USB-slave op mijn laptop (windows 7) aansluiten, dus heb ik deze guide gevolgd: http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/USB_Slave
Het begin lukt wel, ik kan de harde schijf gewoon een letter geven, maar vervolgens zie ik 'm niet tussen mijn mappen staan. Ik zie 'm wel bij de apparaten staan in het configuratiescherm, maar daar heb ik niks aan.
Iemand een idee wat ik fout heb gedaan en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-01 18:37
Komt deze ''schijf'' toevallig uit een Raid array vandaan? Anders zul je namelijk eerst Diskpart moeten uitvoeren op de schijf via een pc.

Command prompt>diskpart>list disk, nu worden de schijven getoont die in je systeem zijn aangesloten.
Stel: de betreffende schijf word aangeduid met 0, tik dan het volgende commando: select disk 0 en druk op ENTER. en geef als laatste het commando: clean. hierna kun je het commandprompt afsluiten en kun je naar schijfbeheer toe gaan om de betreffende schijf een station letter aan te wijzen en eenmalig te formattteren, hierna kun je de schijf terug plaatsen in de popcornhour en is de schijf weer zichtbaar.

Uitleg hierboven geldt alleen indien de schijf uit een Raid array komt en als ext3 is ingedeeld. :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Geeft de fabrikant specifieke instructies voor het aansluiten van de PCH aan je Windows-computer als slave device?

Ext{2,3,4} worden in ieder geval niet native ondersteund onder Windows. Je hebt daar third party drivers voor nodig; tenzij de fabrikant daar een truucje voor gevonden heeft.

Lijkt erop van wel :P. Zijn er stappen die foutmeldingen geven? Misschien dat de logboeken nakijken duidelijkheid schept?

Als je de Disk Manager oproept, zien de schijven er dan OK uit?

Shortcut: compmgmt.msc in de launcher aanroepen

[ Voor 31% gewijzigd door Borromini op 17-12-2011 12:35 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt! Bedankt voor jullie reacties :D

Geen idee waarom het nu wel lukte. Heb het voor de zoveelste de keer geprobeerd alleen stond de schijf nu als RAW ipv EXT3 in het programma. Heb toen disk manager er bij gehaald, alles zag er wel oké uit. Vervolgens heb ik ze in dat programma een letter gegeven net als de vorige keren, maar nu kon ik ze wel in windows verkenner bekijken. Beetje vaag allemaal.
Dit topic kan dus weg.

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-01 18:37
Nou goed om te horen :), succes er mee.