Kleine 16 poorts switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:24
In de meterkast heb ik een mini patchkastje hangen, met bijna 20 cm ruimte in de breedte. Daarin ligt op het moment een 8 poorts switch te snorren. Dat zijn er helaas net 2 te weinig, waardoor ik steeds kabels aan het wisselen ben. Eigenlijk ben ik heel tevreden met de patch kast, dus dat wil ik zo houden. Dan heb ik twee opties:

- een tweede switch erbij in de patchkast (is nog wel ruimte)
- een 16 poorts switch (Gbit) vinden die past

De eerste optie heeft niet mijn voorkeur, ivm stroomgebruik. De tweede optie krijg ik niet ingevuld, omdat ik geen switch van kleiner dan 20 cm breedte kan vinden. Zijn die er niet?

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:38
Je hebt denk ik een 10" patchkast?

Ik gebruik zelf deze HP switch in een 10" patchkast. Het enige "mindere" aan deze switch is dat hij unmanaged is, maar is voor mij niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, fout.

[ Voor 89% gewijzigd door CyBeR op 17-12-2011 12:04 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Niet in een 16 poort versie die in een 10" patchkast past.

[ Voor 5% gewijzigd door GioStyle op 17-12-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
GioStyle schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:02:
Je hebt denk ik een 10" patchkast?

Ik gebruik zelf deze HP switch in een 10" patchkast. Het enige "mindere" aan deze switch is dat hij unmanaged is, maar is voor mij niet echt een probleem.
Ik moest er even naar zoeken, maar inderdaad een 10" patchkast, van Digitus. Broertje heeft het ding geinstalleerd, vandaar dat ik er even naar moest kijken. Ziet er goed uit, ik heb hem direct besteld. Unmanaged is voor mij een voordeel overigens. Ik heb geen zin om lang in mijn switch bezig te zijn. Plug en play is voor mij perfect. Ik zag wat reviews op internet die zonder uitzondering positief waren over de performance. Wat ik ook zag is een verbruik van 14 watt. En dat is ook prima, mijn 8 poorts switch doet ongeveer hetzelfde. Ik heb 2 van die rails in mijn patchkastje. Weet jij of ik met de meegeleverde materialen de switch daaraan kan bevestigen?

[ Voor 6% gewijzigd door Hans C op 17-12-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
De patchkast die ik heb is ook van Digitus. Het verbruik ligt nog iets lager dacht ik. Ik had het gemeten met een el cheapo energiemetertje en toen kwam ik uit op een watt of 10, 11. Ik ben inderdaad ook erg tevreden over de switch; mooi subtiele switch met 16 poorten. Standaard krijg je houders bijgeleverd voor een 19" rack, dus je zou nog bij Digitus zelf een 10" houder moeten kopen. Ik heb bijvoorbeeld deze houder en hier past ie met een beetje duwen er net in. Tussenruimte is 21cm en de switch is 21,9cm breed. Sindskort verkopen ze ook een andere houder Deze houder is 0,5 cm breder waardoor de switch "los" kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
Wederom bedankt. De huidige switch staat op de bodem van het kastje. Vastmaken, zo lijkt het me bij nader inzien, voegt met deze houders dan niet heel veel toe. Wel een goede tip voor als ik nog iets in mijn kastje kwijt wil, dus gelijk even gebookmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
Als je maar 1 hebt dan is het niet zo noodzakelijk. Ik heb er zelf een Ubee-modem ingezet, de HP switch, 2 patchpanels en een stekkerblok. Bovenop de patchkast nog een router. Dan hou ik eigenlijk nog ruimte over voor 1U, maar heb de rest zo verdeeld dat ie vol is. :)

You're welcome.
Pagina: 1