Bestaat er een TV-out naar een videobestand?

Pagina: 1
Acties:

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06-2025
Ik zat me bij de setup van m'n homecinemaset af te vragen: Bestaat er zoiets als een wireless TV-out die je DVI of HDMI kabel kan vervangen?

Via:
1. TV's of homecinema sets die ipv HDMI in een video signaal op je home network kunnen oppikken.

Of wat helemaal interessant zou zijn:
2. Dat je je videokaart output laat geven aan een .divx of .mkv bestand (live streaming) en dat bestand via je wi-fi op je TV of home cinema set live afspeelt. Zeg maar een digitale versie van iPod naar casette.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt werken met draadloze HDMI, of als je TV overweg kan met WiFi, gewoon ergens een NAS neerzetten (of een mediashare of wat dan ook) en dat oppikken.

Op diezelfde manier kun je een videobestand streamen (bijv met VLC) via unicast en dat openen op je TV via WiFi.

Maar iets concreter zijn is misschien wel makkelijk, welke hardware heb je staan en waar kan deze mee overweg.

[ Voor 17% gewijzigd door TERW_DAN op 17-12-2011 11:57 ]

• Stpan
Ik heb een LG HX751 HomeCinemaSet.

En ik vroeg me af of er een mogelijkheid zou zijn om mijn PC een TV-out stream naar bijv. TVOUT.mkv te streamen. En deze stream dan te openen op de homecinema.

Nog los of de LG dat trekt, vroeg ik me af of zoiets uberhaupt bestaat.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom zou je naar een bestand willen streamen? Dat kan niet. Je kunt gewoon een stream opzetten met VLC en die proberen te openen op je TV (HTTP of UDP streaming wordt door veel apparaten wel ondersteund, geen idee of je TV dat ook snapt).

• Stpan
Om zo m'n desktop te kunnen streamen, en zonder gebruik van een kabel niet alleen videobestanden, maar ook desktop & games via m'n homecinemaset naar m'n TV te kunnen streamen.

Draadloze VGA verlengers zijn me iets te prijzig. En als ik een .mkv van 12 GB kan streamen, waarom niet wat pixels?

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:28
Waarom trek je niet gewoon een kabel van je pc naar je tv? Of begrijp ik je probleem niet helemaal?

http://www.dealextreme.co...e-purple-10m-length-81396

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Stpan schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:26:
Om zo m'n desktop te kunnen streamen, en zonder gebruik van een kabel niet alleen videobestanden, maar ook desktop & games via m'n homecinemaset naar m'n TV te kunnen streamen.

Draadloze VGA verlengers zijn me iets te prijzig. En als ik een .mkv van 12 GB kan streamen, waarom niet wat pixels?
Dat kan je prima streamen, maar dan moet je eerst een manier vinden om je desktop om te zetten naar een videostream. En die stream vervolgens door te sturen. Gewoon een kabeltje trekken is een stuk makkelijker iig (en je zit niet met latency, wat je waarschijnlijk wel gaat hebben als je je desktop omzet naar een videobeeld).

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Bij streamen komen ook buffers kijken. De vraag is of je iets interactiefs als games wil streamen waar je een buffer hebt. Want als je visueel 10 seconden achter loopt op realtime, is gamen eigenlijk onmogelijk.

Het streamen van een videobestand wordt het bestand gebuffert op de ontvanger, en heb je geen last van de buffering.

Denk dat je streaming dus eigenlijk wel kan vergeten, daar er een hele andere methode en techniek gebruikt wordt om het mogelijk te maken, en dus niet realtime is.

Maar wireless HDMI kan gewoon, maar is wel vrij prijzig

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1