Denon AVR-3803

Pagina: 1
Acties:

• Rolla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 25-01 15:24
Mijn broer heeft van een collega een Denon AVR-3803 overgenomen. Nu wil hij voorlopig het apparaat gebruiken i.c.m. 2 luidsprekers. Nergens in de handleiding kan ik vinden hoe je slechts 2 luidsprekers aan kunt sluiten voor sterero geluid.

Nu heb ik de indruk dat je het apparaat moet aansluiten op een tv om bepaalde instellingen te wijzigen.

We hebben al 2 luidsprekers geprobeerd aan te sluiten ,maar dan moet de volumeknop vol open om enigzins een acceptabel geluid te krijgen met gevolg dat het apparaat in de beveiling springt en zichzelf uitschakelt.

De gebruikte luidsprekers zijn overigens een paar JVC luidsprekers die bij een stereoset horen.

Ik heb zelf een Pioneer receiver en daar staat prima in de handleiding uitgelegd welke aansluitingen je moet gebruiken om 2 luidsprekers aan te sluiten voor stereogeluid.

Iemand die mij hier verder kan helpen?

Bijvoorbaat dank.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 11:49
Kijk eerst eens of je hem op pure direct kunt instellen of in ieder geval alles want met geluidsbewerking te maken heeft uit.
Verder weet je wel zeker dat de uitgangen wel 100% in orde waren tijdens de koop (dus hebt je dat beluisterd)
Daarnaast heb je een a en b front kanaal en die zou ook nog eens verkeerd kunnen staan.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27

FeaR

In GoT we trust

Rolla schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:28:
Nu heb ik de indruk dat je het apparaat moet aansluiten op een tv om bepaalde instellingen te wijzigen.
S-Video of Composiet kabel aansluiten op de Monitor Out aansluiting en dan naar de TV, dan heb je een OSD waar je enkele dingen kan wijzigen. Al zou je voor simpel 2.0 werk niets in hoeven moeten stellen. Wellicht kan een harde reset van het apparaat ook geen kwaad. Begin je met een schone lei.
Ik heb zelf een Pioneer receiver en daar staat prima in de handleiding uitgelegd welke aansluitingen je moet gebruiken om 2 luidsprekers aan te sluiten voor stereogeluid.
Dat zal bij elke receiver indentiek zijn, de Front Left en Front Right. In het geval van de Denon de twee aansluitingen links (als je recht tegen de achterkant kijkt).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Rolla
Ik heb mijn eigen luidsprekers aangesloten op de front aansluitingen. De volumeknop begint bij -80 en als ik hem naar de -40 draai heb ik een acceptabel volume. Draai ik hem vervolgens verder naar -20 dan is het geluid redelijk hard te noemen.

Misschien een rare vraag maar is dit normaal of moet het volume nog harder kunnen?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

De mijne (Pioneer in dit geval) begint ook ergens bij -70 / -80 en meestal luister ik stereo op -40 en films (surround) op -30. Sommige zachte (surround) dingen op -20. Als je bij -10 zit is het -erg- hard. Hij gaat tot +15 ofzo, maar daar kom ik dus never nooit niet.

Aannames zijn fataal.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27

FeaR

In GoT we trust

Rolla schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:45:
Ik heb mijn eigen luidsprekers aangesloten op de front aansluitingen. De volumeknop begint bij -80 en als ik hem naar de -40 draai heb ik een acceptabel volume. Draai ik hem vervolgens verder naar -20 dan is het geluid redelijk hard te noemen.
Als de receiver tot -80 gaat wil het niet zeggen dat hij op -40 ook 50% van het vermogen gebruikt. Alles tot en met de -1 dB qua schaal is nog steeds hoe het signaal wordt verzwakt voordat het de eindtrappen in gaat. Referentieniveau ligt dan veelal ook op 0.0 dB. Dus richting -20.0 is zeker geen vreemde waarde. Heeft deels natuurlijk ook te maken met de speakers die je er aan hangt. Je gebruikt JVC speakers van een miniset, dat zijn over het algemeen wel speakers die geen hoog rendement hebben en dus wat meer vermogen lusten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Rolla
In mijn reactie van zaterdag 17 december 2011 15:45 bedoelde ik met eigen luidsprekers, Jamo boekenplankluidsprekers i.p.v. de JVC's.

Met deze luidsprekers heb ik een acceptabel volume. Heb mijn broer daarom ook geadviseerd om naar andere luidsprekers te kijken.
Pagina: 1