Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-07 09:39
Hallo tweakers,

Ik zit met een kwestie. Ik heb rond gezocht op het forum, maar ik kon geen vergelijk vinden met mijn situatie.

Ik heb hier een pc staan met:
ASrock 870 extreme3 (ondersteunt CF x8/x8)
AMD Phenom X4 955
8 GB ram
XFX 4870 512MB

Ik heb onlangs mijn Cooler Master 520W voeding vervangen door een OCZ 700W ModXstream Pro met de gedachte de 4870 in CF te zetten. De voeding is SLI ready. Nu zitten er maar 2 pci-e 6pins connectors op deze voeding die samen 550W kunnen leveren, terwijl 2 4870's 4 6pins vragen.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wassi.nl/ocz.jpg

Ben ik nu een grote miskoop begaan of kan ik nu elke 4870 een 6pins pci connecter vanuit de voeding geven met daarbij een '4pin molex naar 6pin pci-e' kabel elk vanuit een andere 12v lijn? Er zitten 4x 5v lijnen op de voeding die samen 150W kunnen geven, waarvan 1 in gebruik voor 1x dvd brander, 1x 1TB HDD en een led buisje.

Graag uw mening. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Je hebt verloopjes voor 2 Molex naar 1 PCIe, ik heb die bij mijn videokaarten gekregen maar weet niet of dat bij jou ook zo is. Zo niet kan je deze los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
Preau schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 11:01:
Je hebt verloopjes voor 2 Molex naar 1 PCIe, ik heb die bij mijn videokaarten gekregen maar weet niet of dat bij jou ook zo is. Zo niet kan je deze los kopen.
Die heb ik nog wel liggen, maar ik vroeg me af of dat gaat werken. Mocht dit niet het geval zijn, dan koop ik de extra kaart in ieder geval niet voor niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tuurlijk gaat dat werken. 12V is 12V, zolang je de 12V lijnen maar niet overbelast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08-2024
Met die verloopjes gaat het gewoon werken. En als het niet werkt krijg je alleen een vastloper. Je hardware gaat er niet kapot van, die 700W voeding overleeft het wel (ik schat het max opgenomen vermorgen op 650W). Maar het gaat gewoon werken.

Ik heb echt een hele goeie PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bullitnl
Ok, dat is goed nieuws. Dan ga ik maar eens op zoek naar een extra kaartje! :)

Bedankt allen voor de reacties.
Pagina: 1