Toon posts:

[Win7] Geen ww op xbmc maar wel via RDP?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen?

Ik wil dit heel graag hebben maar krijg het niet voor elkaar:

Ik heb een pc met Win 7 ultimate, deze gebruik ik als mediacenter.
Deze pc is ook mijn server, en ik moet hier op kunnen inloggen via extern bureablad.

Nu zit hier een wachtwoord op, en dat wil ik graag houden voor de extern bureablad.
Maar als ik de xbmc wil gebruiken heb ik geen toetsenbord tot mijn beschikking, en zou graag zonder wachtwoord in Win 7 willen komen.
Ook wil ik dat bijv mijn vrouw de xbmc gebruikt en dat ik tegelijkertijd gebruik kan maken van extern bureablad zonder dat ze daar last van heeft.

Dus iets van: Multi user accounts, als de pc opstart zit hij gewoon in windows zodat de xbmc gebruikt kan worden en dan als ik via extern bureablad wil inloggen moet het met wachtwoord.

Wie o wie kan me a.u.b. helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Twee accounts maken dus

De eerste zonder Externe bureaublad rechten, waarbij automatisch XBMC start. De tweede lid van de groep Externe bureaublad gebruikers, met een wachtwoord op de account.

Ervan uitgaande dat je het huidige account gaat gebruiken voor XBMC:

Open de gebruikersaccounts en maak een tweede account. Zet daar een wachtwoord op.

Rechtsklik op Computer > Eigenschappen > Externe toegang > Voeg je nieuwe account toe door onderin op 'Voeg gebruikers toe' te klikken en zorg dat Externe toegang aanstaat (Verbindingen toestaan vanaf elke versie)

Je hebt nu een account met wachtwoord, waarmee je via RDP toegang kan krijgen.

Om te zorgen dat het andere account automatisch start (mag alsnog een wachtwoord op zitten) volg je de instructies hier:
http://www.windows7news.c...tic-logon-into-windows-7/

Je kan natuurlijk ook gewoon met één account werken welke automatisch inlogt maar ook via RDP benaderbaar is. Nadeel daarvan is natuurlijk dat XBMC steeds automatisch start of actief is als je via RDP inlogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is gelukt.
Nu moet ik ze nog tegelijk kunnen gebruiken.

Dus mijn vrouw kijkt film, en ik kan extern inloggen zonder last van elkaar te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019