USB apparaten worden niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een of andere manier herkent mijn laptop niks van usb app meer. Heb al eens alles wat met usb te maken heeft verwijderd ( bij apparaatbeheer) en opnieuw laten zoeken. Zegt steeds dat er problemen met usbapp zijn...
Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een of andere manier zou het prettig zijn even de specificaties van de laptop op te geven.
Begin eens met het verwijderen van de stuurprogramma's en installeer deze even opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een acer aspire 5101. Op zich maakt dit helemaal niet uit. het heeft enkel met windows 7 te maken. ( denk ik).
Zoals je in mijn bericht kon lezen, heb ik de stuurprogramma's al een verwijderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Op een of andere manier is het gewoon handiger om alles te vermelden.
Op een of andere manier zou het ook kunnen dat je misschien kortsluiting hebt gemaakt ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op een of andere manier zou dit best kunnen. Maar ik was er me allesinds niet bewust van.

het heeft jaren gewerkt, dan sinds een week niet. Heb wa geprutst en gefoefeld en het werkte weer. De dag nadien starte ik op en het werkte niet meer. Sinsdien krijg ik het niet meer in gang.

Ik had inderdaad moeten opgeven dat het met windows7 was, specs van mijn laptop maken eigenlijk niet uit. Hij is wel al van leeftijd.

Kan ik op "een of andere manier" testen of er kortsluiting is geweest ( of dat ze totaal niet meer werken ) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattijsken
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 17:22
Haal eens de stekker en de accu uit je laptop en druk de aan/uit in voor 5 sec of zo. Dit probleem klinkt als iets wat ik ook ooit had door een slecht usb-stekkertje in te pluggen en loste zich zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nope, werkt nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-08 21:46
clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft jaren gewerkt, aan de installatie is niks veranderd , als je dat bedoeld.
Men heeft me al aangeraden een usb hub te gebruiken, met externe voeding. Om eens te testen . Maar heb geen zin er geld aan uit te geven als ik dat nadien toch niks meer mee aanvang...
En ik twijfel wat over die oplossing. Als de laptop niks meer herkent, waarom zou hij dit dan ineens wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.k.dijkstra
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 13:17
Wat je ook kan proberen is te booten van een linux live cd en kijken of usb apparaten onder linux wel werken en zo vast te stellen of het aan de windows installatie ligt of dat het een hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 05:45:
Op een of andere manier herkent mijn laptop niks van usb app meer. Heb al eens alles wat met usb te maken heeft verwijderd ( bij apparaatbeheer) en opnieuw laten zoeken. Zegt steeds dat er problemen met usbapp zijn...
Iemand enig idee ?
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:29:
Het is een acer aspire 5101. Op zich maakt dit helemaal niet uit. het heeft enkel met windows 7 te maken. ( denk ik).
Zoals je in mijn bericht kon lezen, heb ik de stuurprogramma's al een verwijderd...
Je schrijft dat je de apparaten uit apparaatbeheer hebt verwijderd, dit is niet hetzelfde als drivers verwijderen en opnieuw installeren, je zou ook eens kunnen kijken of er van de drivers nieuwe versies zijn uitgekomen (chipset) en deze downloaden en installeren.
Een driver is gewoon een stukje software, daar kan plenty mee misgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een usb hub insteek , met externe voeding dan gebeurt er helemaal niks. Vrees dat alles wat USB is, kapot is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:42

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat doet een usb keyboard in je bios ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:28
b.k.dijkstra schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 16:55:
Wat je ook kan proberen is te booten van een linux live cd en kijken of usb apparaten onder linux wel werken en zo vast te stellen of het aan de windows installatie ligt of dat het een hardware probleem is.
Probeer dit nog eens, lijkt me het snelst om uit te voeren.
En dan weet je zeker dat het aan je laptop of aan windows ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:07:
Wat doet een usb keyboard in je bios ?
Hoe bedoel je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ossi schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:17:
[...]

Probeer dit nog eens, lijkt me het snelst om uit te voeren.
En dan weet je zeker dat het aan je laptop of aan windows ligt.
Stond er een beetje weigerachtig tegenover omdat ik er niks van ken, maar misschien moet ik dat maar eens gaan doen. Als dat wel nog werkt, zal ik alles es opnieuw installeren...

Alvast bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer of een USB keyboard (zoals eerder vermeld) ook in de BIOS werkt, dan weet je of je een defecte USB controller hebt of niet. Anders van een linux Live CD/DVD/USB booten en kijken of daar USB wel normaal reageert en met het commando 'dmesg | grep usb' (excl. quotes) kijken of er rare melding verschijnen zodra je er hardware in plugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 16:25:
Controleer of een USB keyboard (zoals eerder vermeld) ook in de BIOS werkt, dan weet je of je een defecte USB controller hebt of niet. Anders van een linux Live CD/DVD/USB booten en kijken of daar USB wel normaal reageert en met het commando 'dmesg | grep usb' (excl. quotes) kijken of er rare melding verschijnen zodra je er hardware in plugt.
Heb nu een ubuntu cd geschreven. Hoe kan ik nu een commando ingeven ?
Als ik een usb app insteek, lijkt er op het eerste zicht ook niks te gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg hier wel iets in de aard van

Hub 2-0:1.0
Cannot enable port 1. Maybe the usb cable is bad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
In ubuntu de terminal starten.
Dan lsusb ingeven, dan zie je je usb apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er dus vanuit dat mijn USB om zeep is. Heb me nu een pcmcia usb kaartje besteld op 2dehands. Hopelijk lukt het hiermee wel.
Aan allen bedankt voor de tips. Topic mag gesloten worden me dunkt
Pagina: 1