Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:04
Hallo Tweakers,
Ik weet dat dit een zeer specifiek probleem is, maar ik weet echt niet waar ik anders terecht moet.

Ik heb voor mijn 2,5 jaar oude Tomtom One 31 serie een kaartupdate gekocht. En dan wel met een abonnement voor een heel jaar. Nadat ik de nieuwe kaart op de TomTom heb gezet is die echter zeer traag. Het scherm reageert soms echt minuten later op wat ik doe. Meestal werkt het echter wel goed.
Wat echter nooit goed werkt (en dat is een groot probleem), is dat ik geen straatnaam kan invoeren. Bij de eerste letter van de straat die ik invoer loopt de Tomtom vast en start die na een tijdje opnieuw op.

Voor de kaartupdate werkte de Tomtom wel goed.

Alvast bedankt!

(Ik heb trouwens wel een back-up van voor de update, maar ik wil niet 60 euro weggegooid hebben)

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-11 18:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

-Edwin- schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:20:
Hallo Tweakers,
Ik weet dat dit een zeer specifiek probleem is, maar ik weet echt niet waar ik anders terecht moet.

(Ik heb trouwens wel een back-up van voor de update, maar ik wil niet 60 euro weggegooid hebben)
Voor €60 zou de eerste met wie ik contact zou zoeken tomtom zelf zijn.

Je zou natuurlijk ook even ieders grote vriend 'google' kunnen gebruiken om te zien of er meer mensen zijn met problemen.

Maar om even wat concreter op je probleem in te gaan lijkt het erop dat je of een verkeerde kaart voor je toestel hebt geïnstalleerd, of dat de kaart niet helemaal goed samen gaat met de navcore (het besturings-systeem van je tomtom zeg maar). Ik zou dus contact opnemen met tomtom en nagaan of alles wel met elkaar samengaat. Succes

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• -Edwin-
rockhopper schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 13:53:
[...]

Voor €60 zou de eerste met wie ik contact zou zoeken tomtom zelf zijn.

Je zou natuurlijk ook even ieders grote vriend 'google' kunnen gebruiken om te zien of er meer mensen zijn met problemen.

Maar om even wat concreter op je probleem in te gaan lijkt het erop dat je of een verkeerde kaart voor je toestel hebt geïnstalleerd, of dat de kaart niet helemaal goed samen gaat met de navcore (het besturings-systeem van je tomtom zeg maar). Ik zou dus contact opnemen met tomtom en nagaan of alles wel met elkaar samengaat. Succes
Op Google heb ik al gekeken. Daar kon ik geen oplossingen vinden. Ik had de POIs uitgezet, maar ik bedenk me net dat de instellingen waren gereset. Misschien stonden die dus allemaal weer aan, uit ervaring weet ik dat dat de Tomtom zeer traag maakt. Straks zet ik weer de nieuwe kaart erop en kijk ik of het iets helpt. Anders bel ik maandag inderdaad wel naar Tomtom. Hopelijk hebben ze een redelijke klantenservice :|

• -Edwin-
Kijk eens. Het formatteren van de Tomtom vanuit Windows heeft geholpen :D