Macbook laat bij opstarten map met vraagteken zien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT Marty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Beste Tweakers,

mijn MacBook wil niet meer opstarten, dus ik had al even online gezocht en sommige mensen denken dat dan de hardeschijf kapot is.

Met de suggesties van Apple kwam ik niet veel verder.

Daarom hierbij de vraag; kan het nut hebben om de harde schijf er even uit te halen, of is dat vergeefse moeite? Zo ja, ik heb wel eens een HDD uit een windows laptop gehaald, maar nog niet uit een Mac. Is een HDD van een Mac moeilijker bereikbaar, of valt dat mee?

Mede-tweaker CT Marty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-10 14:25
Zie internet om je HD uit je MacBook te halen, is vrij simpel.

Daarnaast betekent dat vraagteken weinig goeds. Wat je kan doen is de HDD eruit halen in een ander systeem doen en kijken wat er mis mee is.

Ik gok toch op dat je HD stoek is.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 21:57
Nog zat te proberen toch ? Setup disk erin en kijken of je een Timemachine backup kan terugzetten etc.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Het mapje met het vraagteken betekent dat 'ie geen installatie kon vinden om van op te starten. Dat kan liggen aan een kapotte harde schijf, maar ook aan een corrupt systeem, bijvoorbeeld.

Dat laatste is tegenwoordig vrij moeilijk voor elkaar te krijgen echter, dus zonder verdere informatie ga ik van dat eerste uit. De hdd van een MacBook is vrij simpel bereikbaar.

[ Voor 1% gewijzigd door CyBeR op 17-12-2011 13:44 . Reden: mijn excuus is dat ik in de trein zat. ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Dit heeft voor mij een keer geholpen. http://support.apple.com/kb/ts1440 Wellicht biedt dit uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT Marty
Dag Tweakers,

Ik heb de installatiedisc er al in gedaan, maar wanneer hij naar de HDD vraagt herkent hij hem niet, dus daar moet t probleem liggen.

Bedankt voor alle reacties in elk geval, ik ga er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 22:10
Heb je toevallig nog applecare op deze macbook? Dan kan dit wel eens gedekt worden door de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik De Buurman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:49
Bij mij was dat laatst ook het geval... Kabeltje stuk (hoe dat kan mag Joost weten). Kosten: 130,05 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT Marty
Helaas geen Applecare, maar ik ga em denk ik maar is openmaken :|
Pagina: 1