Printer keus hulp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
Net buiten de garantieperiode begeeft epson inktjet printer, dus opzoek naar wat anders wat print, scant, adf feeder, etc. Ik ben erg geschrokken wat een inkjet printer verbruikt om zijn printkoppen schoon te houden, bij het openen kwam ik zowat een verfpot tegen. Minimaal een paar honder euro aan inkt onderin de printer, had dat liever op papier gezien. Overweeg nu sterk om naar een laserprinter te grijpen

Nu opzoek naar een
- kleurenprinter, foto kwaliteit hoeft niet.
- kleur scannen met een ADF (automatic document feeder) en graag dubbelzijdig scannen.
- kopieer mogelijkheid
- netwerk UTP (liefst WIFI)
- budget 300 euro
- overweeg sterk laser

print met het gezin ongeveer zo'n 7 pagina per dag gemiddeld, en eens in de zoveel tijd een rapport van 30 pagina's. Dus we printen niet veel, maar wel een pagina per keer en een inktjet printer wil dus iedere keer spoelen, ook als je scant, en dan is een cartridge eens in de week vervangen nodig. Orginele cartridges van epson kosten 50 euro per keer. Scannen doe ik echt belachelijk veel, alles moet hier digitaal!

Ik had een budget van 300 euro in gedachten, als ik zoek bij specificaties kan ik maar moeilijk vinden welke scanners dubbelzijdig kunnen scannen.

Danku :)

Wie heeft er tips die tot de mogelijkheid behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

op printer.com kun je prima vergelijken en direct en indicatie van jaarlijkse kosten zien (dit is natuurlijk slechts een indicatie en geen vast gegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Mooie site, THX.

Ik denk dat het de Lexmark X544N gaat worden, iemand nog op en aanmerkingen, bezwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Gamma_ed schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 00:24:
Mooie site, THX.

Ik denk dat het de Lexmark X544N gaat worden, iemand nog op en aanmerkingen, bezwaar?
Ik heb bezwaar, ik vind dat jij die printer niet mag kopen :S
Als voor jou deze printer eruit is gekomen zal het wel de beste oplossing zijn, niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 13:26
Bartjezz schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 09:18:
[...]

Ik heb bezwaar, ik vind dat jij die printer niet mag kopen :S
Als voor jou deze printer eruit is gekomen zal het wel de beste oplossing zijn, niet??
Wat een rare opmerking. Hij wilt gewoon weten of iemand eventueel slechte of juist goede ervaringen heeft om zijn aankoop te versterken of te ontkrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Vandaag een paar grote office winkels geweest, maar nergens lexmark kunnen zien. Heb dus geen idee of het deugdelijk aanvoelt. Ik zie dat ik mijn bovenste schrijven de vraag niet helemaal idioot proof heb gesteld. Maar mijn vraag was. Wie heeft er ervaring met deze printer, of kan mij iets zinnigs over vertellen of dit een goede aankoop zou zijn?

http://lexmark.printer.co...ffb0d2aeo6bnamuhht1g7dr10

Overigens vraag ik mij af waar ze deze lexmark x544DN printer hebben voor 286 incl btw. En het liefst dat ik hem nog even vast kan houden.

Ik heb nog wel even bij de HP8500 stilgestaan, deze kan ook dubbelzijdig scannen met feeder. Maar het is en blijft een inkjet printer, met loss inkttankjes en een vaste printerkop. Deze printkop laat zich ook schoonspoelen met inkt. Nou daar heb ik wel ervaring mee, meer inkt in de opvangbak dan op papier.
http://hp.printer.com/HP-...1icg3m0bd2t7dp1u7da0sdm2m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo te zien klopt die prijs niet en is die toch wel minimaal 100 euro duurder als ik er naar zoek.. :?

Hier heb je een testje van 8 all-in-ones inkjets, waaronder de Hp die je hier noemt. Dat betreft wel een artikel van 2010. Er zijn natuurlijk meer te vinden dan dat rijtje, maar je krijgt een beetje een idee.

http://nl.hardware.info/r...e-en-high-end-all-in-ones

verder kun je gewoon een merk/model in google typen en review er achter zetten, en zo vind je vanzelf commentaren.

Bij de features die je graag wil hebben zie ik ADF, heb je dat echt nodig?
Daarmee verklein je het aantal printers wat voor jou in aanmerking komt wel en ook de prijs gaat met die feauture volgens mij gelijk omhoog. Hoe vaak print je 30 page rapporten? 1x per week, per maand,per kwartaal, per 6 mnd?

Veel printers hebben al wifi maar wifi + netwerkaansluiting is meestal dan weer een hoger segment. Iets om rekening mee te houden in je zoektocht, wat heb je echt nodig?

Als ik het zo van een afstandje bekijk zou ik gewoon een consumentenprinter kopen, een zakelijke printer wordt IMO pas interessant als je echt veel grotere aantallen moet printen.

Voor die enkele prints is snelheid ook niet zo belangrijk, misschien dan wel de snelheid van aanzetten tot gebruiksklaar. Ofschoon je geen foto;s wilt printen zou ik toch als ik jou was proberen prints zowel kleur als zwart/wit te bekijken bij laserprinters. Die vallen toch vaak tegen.

Om nog wat ideen op te doen, kijk ook eens op een website waar ze een uitgebreide sortering printers verkopen zoals http://www.printershop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
@ Funky THX

Iemand is mij voorgegaan en heeft zijn bevinding op youtube gezet betreft inktjet printers: YouTube: The Dirty Little Secret Of Inkjet Printers

Toen mijn eigen printer gevonden: epson px800fw oftwel epson artisan 800
YouTube: Ink used in an Epson head cleaning cycle. Epson 800 CIS CISS.

Als je echt wilt lachen, ik was opzoek naar printerkop repareren en kwam dit tegen:
YouTube: Tintenstrahldrucker Epson reparieren

Ook vond ik een test met multifunctionals laser printers die onder de 500 euro kosten:
http://nl.hardware.info/r...n-ones-conclusie#comments

Het vreemde is dat ik bij elke printer wel een review vind waarvan er word gezegd wat een troep, zou het nooit iemand aanbevelen. Zo kun je dus nooit een keuze maken.

Scannen is iets wat ik erg vaak doe, vaak hele pakketten, en steeds vaker is alles dubbelzijdig, nou dan erger ik mij al groen en geel. Dus een dubbelzijdige scanner lijkt mij zo fantastisch. Een losse ADF dubbelzijdige scanner los kopen zou een oplossing zijn, want dan kun je gewoon een goedkope (wegwerp) printer kopen. Alleen een losse ADF scanner zijn verschrikkelik prijzig geworden, voor het zelfde geld koop je dus een all in one laser printer voor.

Al hoop ik dat iemand mij een losse ADF scanner (die dubbelzijdig kan scannen) aan kan wijzen die een stuk voordeliger is. Maar dat is een uitdaging!

Snelheid van printen is idd niet zo belangrijk. Hoeveelheid valt ook mee, ongeveer 50 pagina id week zwart wit, en 25 kleur. Opgeteld 2600 zwart/wit per jaar en 1872 kleur per jaar. En foto's printen is goedkoper en mooier door het gewoon bij de hema te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:00
Wellicht een overweging: zwart-wit MF laser , met een simpele kleur inkjet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Gamma_ed schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:39:
Als je echt wilt lachen, ik was opzoek naar printerkop repareren en kwam dit tegen:
YouTube: Tintenstrahldrucker Epson reparieren
_/-\o_ :D
Gamma_ed schreef op zondag 18 december 2011 @ 09:39:
En foto's printen is goedkoper en mooier door het gewoon bij de hema te laten doen.
Waarom gebruik je niet een site als www.foto.com ? Veel goedkoper. Ok, de webinterface van foto.com is niet heel denderend, maar de aanlevering en verwerking is verder top.

Met jouw printaantallen moet je voor een z/w laserprinter gaan en een aparte flatbed scanner en eventueel een kleureninktjetje erbij.

Vind trouwens wel dat je veel print, 7 pagina's per dag, wij hebben er misschien 20 per maand me een gezin van 4 personen.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 18-12-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Anoniem: 32279 schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:34:
[...]

_/-\o_ :D

[...]

Waarom gebruik je niet een site als www.foto.com ? Veel goedkoper. Ok, de webinterface van foto.com is niet heel denderend, maar de aanlevering en verwerking is verder top.

Met jouw printaantallen moet je voor een z/w laserprinter gaan en een aparte flatbed scanner en eventueel een kleureninktjetje erbij.

Vind trouwens wel dat je veel print, 7 pagina's per dag, wij hebben er misschien 20 per maand me een gezin van 4 personen.
De goedkoopste ADF dubbelzijdige scanner vind ik van epson gt1500 voor 259 euro. pricewatch: Epson GT-1500 maar niet netwerk ondersteunend, en dat wil ik wel. 8)7

Misschien kan ik het hiermee draadloos en netwerk ondersteunend krijgen? pricewatch: TP-Link Pocket-Sized Wireless Print Server

pricewatch: Epson GT-2500 ondersteund wel netwerk, maar 537 euro, pfff :+

En dan een losse zwart wit printer pricewatch: Samsung ML-1865W 65 euro

of misschien toch een kleuren laser printer pricewatch: Samsung CLP-325W 138 euro

Een inktjet er los bij hebben gaat niet werken, want zo'n printkop koekt op zeker toch aan als je het niet gebruikt. Mijn huidige inktjet mag je niet uitzetten, en zeker niet een paar dagen want dan heb je een probleem. Dus zo;n ding blijft inkt verbruiken terwijl je niets print.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamma_ed op 18-12-2011 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet uitkijken bij printservers wat ze wel en niet ondersteunen. Vaak alleen printen en scannen niet. En/of het werkt problematisch. Een printer of all-in-one met ingebouwde netwerkmogelijkheden is veel minder problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Nog een leuk kleur laser testje http://nl.hardware.info/r...printers-review-conclusie

Ik zie alleen niet welke printer op de eerste plaats staat in deze test? iemand die het wel ziet?

[ Voor 30% gewijzigd door Gamma_ed op 18-12-2011 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een beetje onduidelijk omdat de ene printer op het ene vlak beter is dan op het andere vlak waar een ander weer beter scoort voor die bepaalde feature. Ook is er gelet op prijs/kwaliteit verhoudinen en stroomverbruik etc etc. Tis maar net welke eigenschappen voor jou doorslaggevend zijn die de winnaar maken.

Hw info geeft echter alleen een silver award aan de HP CP1515N
(zie conclusie)

Vaak zie je ook gold en bronze awards, blijkbaar vonden ze dat deze keer niet nodig . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Heeft de Dell 1250 de beste afdruk kwaliteit? of welke is dat nou eigenlijk?

HP CP1515N word ook geprezen vanwege zijn afdruk kwaliteit met een silver award.

Lexmark c540N loopt net de bronze award mis

Dell 1250C zijn ze nu mee aan het stunten, voor maar liefst 88 euro, en met haal meer uit je cardje krijg je nog eens 12,5% korting bij dell. Dus dat is wel bizar goedkoop, vreemd blijft het dat een nieuwe setje toner bij 123inkt.nl maar liefst 212 euro kost.

Moet wel bij zeggen dat je met de meegeleverde dell patronen maar 700 afdrukken kunt maken, en met die van 123 inkt maar liefst 2200 afdrukken. Vraag mij dan alleen af of je relatief gezien nog wel een leuk goedkoop printertje dan hebt? Of kun je de printer beter iedere keer vervangen bij lege patronen? Ik heb er een vreemd gevoel bij, toch maar eens berekenen wat er waar van is.

waarom kost printerinkt meer dan 2000 euro per liter?
http://www.printer.com/ne...2.000-euro-per-liter.html

Ik weet zeker dat ik ruim een halve liter onderin de printer heb aangetroffen, is dat dan 1000 euro...pfffffff

[ Voor 74% gewijzigd door Gamma_ed op 19-12-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Gamma_ed schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:07:
Dell 1250C zijn ze nu mee aan het stunten, voor maar liefst 88 euro, en met haal meer uit je cardje krijg je nog eens 12,5% korting bij dell. Dus dat is wel bizar goedkoop, vreemd blijft het dat een nieuwe setje toner bij 123inkt.nl maar liefst 212 euro kost.
Goedkope laserprinters hebben (zeer) hoge kosten per pagina en dure laserprinters hebben lage(re) kosten per pagina. De Duitse site http://www.druckerchannel.de heeft goede tests met overzichten van zelfgeteste printkosten voor verschillende printers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadVibes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02-2016
Gamma_ed schreef op zondag 18 december 2011 @ 20:07:
... Dell 1250C zijn ze nu mee aan het stunten, voor maar liefst 88 euro, en met haal meer uit je cardje krijg je nog eens 12,5% korting bij dell. Dus dat is wel bizar goedkoop, vreemd blijft het dat een nieuwe setje toner bij 123inkt.nl maar liefst 212 euro kost.
....
Ik was gisteren even bij de Gamma in Amersfoort. Daar hadden ze hem staan voor 34,95 euro. Ik heb er maar eentje mee genomen. Mochten de cardridges op zijn, dan kan ik zltijd nog besluiten een nieuwe printer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

cariba

while(alive) {breathe();}

Net iets boven je budget, maar heeft volgens mij veel van je gewenste features.

pricewatch: Samsung CLX-6220FX

(Ik ben naar iets soortgelijks opzoek (inclusief dubbelzijdig scannen), maar ik zou op flatbed wel foto's op minimaal 1200dpi willen scannen).

life would be much easier if we had the source code.

Pagina: 1