Toon posts:

clone harddisk van netbook zonder cd/dvd drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,

Ik wil de harddisk van mijn netbook clonen. Alleen de netbook heeft geen cd/dvd drive, waardoor ik geen live cd kan gebruiken.

Weet iemand een manier om een clone van mijn hdd te maken zonder gebruik te maken van de cd/dvd drive?

Ik dacht zelf aan een bootable usb, maar norton of acronis leveren beiden geen live usb images.

Willem

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:19
Niet, jammer van Norton en Acronis?

Het internet staat vol met tutorials hoe je dit kan doen, maar het blijft ingewikkeld als je niet weet wat je doet.

Ik weet dat Ultimate Boot disk hier iets voor heeft. http://www.ultimatebootcd.com/
De nieuwe Ubuntu ditributie biedt ook een tutorial volgens mij.

Verwijderd

Norton Ghost kan prima vanaf bootable usb draaien of je gebruikt Hirens Boot CD, daar zijn ook tutorials voor te vinden om een bootable usb van te maken.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 08:56:
Norton Ghost kan prima vanaf bootable usb draaien of je gebruikt Hirens Boot CD, daar zijn ook tutorials voor te vinden om een bootable usb van te maken.
Hirens boot CD naar usb media zetten idd..

de makkelijkste oplossing :-)

404 Signature not found

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:39

Mavamaarten

Omdat het kan!

Met Unetbootin kan je van elke .iso een opstartbare USB stick maken :
http://unetbootin.sourceforge.net/

[ Voor 29% gewijzigd door Mavamaarten op 17-12-2011 16:49 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag me suf gegoogled, maar ik heb denk ik de beste oplossing gevonden om elke HDD te clonen.

Het gebruik maken van de gratis software "clonezilla" heel erg makkelijk om te gebruiken.
Dit raad ik aan alle netbook houders aan die ook geen cd/dvd drive hebben en toch hun hdd willen clonen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:25

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:28:
Ik heb vandaag me suf gegoogled, maar ik heb denk ik de beste oplossing gevonden om elke HDD te clonen.

Het gebruik maken van de gratis software "clonezilla" heel erg makkelijk om te gebruiken.
Dit raad ik aan alle netbook houders aan die ook geen cd/dvd drive hebben en toch hun hdd willen clonen.
En hoe heb je het verder opgelost? Hoe werkt het programma?
Wat meer info daarover is wel gewenst.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze uitgebreide tutorial gevolgd van deze meneer. In plaats van de live cd heb ik de clonezilla usb live image gebruikt. Het filmpje is erg duidelijk en wijst dus voor zich ;)

YouTube: Backing Up / Imaging your Windows / Linux Hard Drive using CloneZilla
Pagina: 1