Beste gaming processor voor €140

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views

• Anthony K
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-03-2025
Beste tweakers,
ik ga binnekort een nieuw syteem bouwen en nou vroeg ik me af wat nou de beste gaming processor was van rond de 135-140 euro.
De AMD FX-6100 kwam als 1 van de beste uit maar is er ook een andere intel die zo goed presteert?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

AMD is rond die prijs eigenlijk heer en meester.

Al is de FX niet super, een Phenom II is beter.

Ook heb je voor gamen eigenlijk geen hexa nodig, een quadcore is prima. En die heb je al voor 100 euro.

People as things, that’s where it starts.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Zoals VasZaitsev aangeeft presteren veel van de wat oudere Phenom II's een stuk beter als de FX processoren. Zeker de sixcores uit de PII serie doen het eeeruug goed voor hun prijs.

Vergelijk gewoon de prestaties van verschillende CPU's die je interessant lijken. Google gewoon op termen als "*processor naam* benchmarks"

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Jack77
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-10-2025
www.anandtech.com > Bench

Als het toch louter om te gamen is, zou ik voor dat bedrag eerder richting Intel Core i3 2130 (goedkope optie) of i5 2400 gaan (duurdere optie). De i3 kan zo mee met de P II X4 en FX. Loopt soms zelfs wat uit. En de i5 loopt er cirkeltjes rond heen. Let wel, da's alleen als een spel echt veel CPU kracht vraagt Anders maakt het niet gek veel uit en ben je beter af met een snellere graka.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

^^

Zie bovendstaande inderdaad.

1) "Gaming" kan erg breed zijn, verschillende game engines stellen verschillende eisen. Zoek gewoon een relevante benchmark voor de spellen die *jij* speelt.
2) Wat de "beste" is hangt ook af van je andere eisen dan alleen rauwe performance. Als je dat totaal niet met ons deelt kunnen wij totaal niets relevants roepen.
3) Een strakke budget voor alleen CPU is niet zo zinnig, neem CPU, GPU en mobo samen. Het heeft weinig zin een goedkope CPU te nemen die een duurder moederbord eist, of om een zware CPU te nemen met integrated graphics.

Hoe dan ook, er is zat wat je zelf kunt doen, om te beginnen gewoon benchmarks naast pricewatch leggen. Aangezien je zelf niets gedaan lijkt te hebben gaat dit topic dicht ivm veel te weinig eigen inzet.

Zie trouwens ook hier:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.