Eerder had ik drie EVGA GTX 260 SC's draaien in triple SLI. Na een tijdje single card te hebben gedraaid heb ik, om Serious Sam 3 fatsoenlijk te kunnen spelen, een van de GTX 260's er weer ingeprikt. Draai nu dus SLI.
Waar ik eerder met drie kaarten prima kon draaien, gaat met twee kaarten het systeem onderuit in SS3, crysis 2 en andere games. Bij de ene game na twee minuten en bij de andere game na 5 of 10 minuten. In de tijd voor de crash draait het spel niet zo lekker. Na een paar keer knipperend scherm krijg ik de melding "explorer.exe has stopped responding"
Wat ik heb ontdekt is dat, als ik uit het spel alt-tab en dan via taskmanager explorer.exe kill, ik het spel daarna prima kan spelen en geen problemen meer heb.
In de event viewer zie ik alleen maar "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered."
Wat heb ik geprobeerd:
- Andere driver (290.x beta)
- Schone driver installatie inclusief driver sweeper voorafgaand daaraan.
- Andere SLI brug
- Voedingskabels omgeprikt zodat de tweede kaart op een andere rail zit (corsair HX1000)
- Systeem teruggeklokt naar default
- Her en der op internet gezocht, maar kan niets vinden over deze problemen.
Wie oh wie herkent dit??
Zie profiel voor systeemspecs.
Waar ik eerder met drie kaarten prima kon draaien, gaat met twee kaarten het systeem onderuit in SS3, crysis 2 en andere games. Bij de ene game na twee minuten en bij de andere game na 5 of 10 minuten. In de tijd voor de crash draait het spel niet zo lekker. Na een paar keer knipperend scherm krijg ik de melding "explorer.exe has stopped responding"
Wat ik heb ontdekt is dat, als ik uit het spel alt-tab en dan via taskmanager explorer.exe kill, ik het spel daarna prima kan spelen en geen problemen meer heb.
In de event viewer zie ik alleen maar "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered."
Wat heb ik geprobeerd:
- Andere driver (290.x beta)
- Schone driver installatie inclusief driver sweeper voorafgaand daaraan.
- Andere SLI brug
- Voedingskabels omgeprikt zodat de tweede kaart op een andere rail zit (corsair HX1000)
- Systeem teruggeklokt naar default
- Her en der op internet gezocht, maar kan niets vinden over deze problemen.
Wie oh wie herkent dit??
Zie profiel voor systeemspecs.