Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misshooter
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
Beste mede-tweaker,

Ik zit met een probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden dus vestig ik al mijn hoop op jullie behulpzaamheid en kennis.

Mijn systeem:

Moederbord: Asrock Z68 Extreme3 Gen 3 met nieuwste bios P1.30
CPU: Intel core I5 2500K
Videokaart: Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5

Mijn probleem:
Ik moet na elke reboot van mijn computer opnieuw de Nvidia drivers installeren. Ik gebruik op dit moment de beta drivers van Nvidia 290.36 maar het probleem doet zich ook bij oudere drivers voor. Als ik na een reboot Battlefield 3 wil starten of Anno 2070 dan krijg ik een Direct X foutmelding. Ook geeft windows aan, bij computerproblemen oplossen, dat ik de drivers voor mijn videocard moet installeren.
Als ik de drivers geïnstalleerd heb en dan 1 van die games start dan kan ik de hele dag spelen zonder stotter, of wat voor probleem dan ook.

Volgens mij zijn de problemen begonnen nadat ik voor het eerst nieuwe nvidia drivers heb geïnstalleerd. Ik heb met een driver remove programma de oude drivers verwijderd. Hierna opnieuw opgestart en toen kreeg ik een BSOD. 2x geprobeerd maar steeds een BSOD. Hierna in safe mode opgestart en Asus smartdoc verwijderd.
Hierna startte windows wel gewoon op en kon ik de nieuwe drivers installeren.
Maar sindsdien moet ik dus iedere keer opnieuw de drivers installeren en dat begin ik eigenlijk wel zat te worden maar ik heb geen idee meer waar ik het zoeken moet.

Dus ik hoop dat er iemand een suggestie voor me heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Heb je al een driver cleaner geprobeert of de driver verwijderd in de veilige modus? Instaleer ook de laaste DirX van MS: http://www.microsoft.com/...71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3 De nieuwste chipset driver kan ook nooit kwaad: http://downloadcenter.int...xe&lang=eng&Dwnldid=20019 vervolgens kan je ook CCleaner of een andere register verzorger gebruiken om mogelijke register fouten te herstellen. Zorg ook dat eventuele onboard controllers in de BIOS uit staan om conflicten te voorkomen. heb je btw tijdens de instalatie van de dirver gekozen voor 'clean install'?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 16-12-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misshooter
Ik heb het volgende gedaan:
- directx is up-to-date
- chipset drivers zijn de nieuwste
- met CCleaner register opgeruimd
- drivers verwijderd in de veilige modus
- in de bios gezocht naar instellingen van onboard video en bij de geavanceerde north-bridge instellingen deze uitgezet
- drivers geïnstalleerd (clean install)

Helaas geen enkele verbetering. Heeft er iemand nog een tip?

[ Voor 0% gewijzigd door misshooter op 16-12-2011 22:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misshooter
Nog iets raars. Als ik de probleemoplosser start van windows komt deze met het volgende:

Het stuurprogramma voor uw video card downloaden en installeren
Er ontbreekt een stuurprogramma voor uw video card.

De modelnaam van uw video card is Radeon HD 5700 Series.

Klik hier om het nieuwe stuurprogramma te downloaden van de website van AMD

Maar deze kaart zit er helemaal niet in! 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElektroNeko
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
misshooter schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 22:26:
Nog iets raars. Als ik de probleemoplosser start van windows komt deze met het volgende:

Het stuurprogramma voor uw video card downloaden en installeren
Er ontbreekt een stuurprogramma voor uw video card.

De modelnaam van uw video card is Radeon HD 5700 Series.

Klik hier om het nieuwe stuurprogramma te downloaden van de website van AMD

Maar deze kaart zit er helemaal niet in! 7(8)7
Had je voorheen een AMD Radeon erin zitten en ben je misschien vergeten de oude drivers er compleet af te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misshooter
Ik heb deze kaart er inderdaad een tijdje in gehad.
Ik heb gezocht naar AMD drivers maar deze zijn niet aanwezig. Ik heb ze nu voor de gein maar geïnstalleerd en.... Alles draait als een trein!
Ik snap er niets van. Zit ik met m'n leuke zelfbouw pc-tje heeft ie zowel AMD als Nvidia drivers nodig.
Ben wel erg benieuwd hoe dit komt en hoe ik nu van dat AMD gebeuren af kan komen.

[ Voor 11% gewijzigd door misshooter op 17-12-2011 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-04 15:47

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Driver sweeper downloaden, alle AMD crap deinstalleren, rebooten alle Nvidia crap deinstalleren, weer rebooten en laatste Nvidia drivers erop zetten.
Weet je zeker dat er alleen juiste Nvidia drivers op staan en geen garbage wat problemen kan veroorzaken ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DaLoona op 17-12-2011 11:22 ]

MSI MPG B650 Carbon#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429909

Ik heb het zelfde probleem is het nu opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Anoniem: 429909 schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:15:
Ik heb het zelfde probleem is het nu opgelost?
Dat hoop ik wel voor hem na 1,5 jaar ;)

[ Voor 3% gewijzigd door calsonic op 11-04-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Alles draait als een trein!
Als je de laatste berichten leest wel ja!
Pagina: 1