Windows 7 performance hotfix, cijfers fout?

Pagina: 1
Acties:

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 09:58
nieuws: Windows 7 krijgt performance-hotfix voor AMD Bulldozer-chips

De laatste alinea moet even herschreven worden, want in de eerste tabel wordt een "performance verschil" van 1% aangegeven, maar dit verschil is negatief, namelijk -1%.

De tweede tabel zou volgens mij toch echt op +0.4% uit moeten komen, ik zou graag wat inzicht hebben in hoe deze waardes berekend zijn...

Dus over de complete resultaten is de gemeten snelheidswinst ergens rond de -0,5%, een snelheidsverlies dus.

[ Voor 30% gewijzigd door hugoy op 16-12-2011 16:11 ]

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 26-11-2025
hAl en ik vroegen ons ook al af hoe die cijfers berekend waren; het lijkt erop dat iemand ergens een rekenfout heeft gemaakt, want welke manier van middelen ik ook neem, al mijn resultaten komen tussen -0,5% en +0,4% uit; ik zie hoe graag ik het ook zou willen, AMD kan alle beetjes performance-winst gebruiken :( geen manier om de +0,9% en +1% uit het artikel te halen...

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 09:58
Het gaat over een teruggehaalde update, die blijkbaar niet goed werkt. Lijkt me geen verrassing dat het dan geen geweldige patch is. Echter doet T.net er slecht aan om niet de methode uit te lichten en vervolgens met foute resultaten te komen, die op sommige vlakken ook heel anders zijn dan op andere websites.

Daarbij zijn de meeste verschillen waarschijnlijk niet eens significant door de hoeveelheid achtergrondprocessen die Windows 7 draait, behalve de photoshop die duidelijk trager is. Ik ben objectief als het om AMD en Intel gaat (ik koop wat het beste is in het prijssegment wat ik voor ogen heb), maar in deze heeft AMD een slechte hotfix uitgebracht die om die reden ook weer weggehaald is.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik had het heel lui met een spreadsheetprogramma uit laten rekenen, maar ben daar niet zo goed in :(
fixed iig
En met de significantie ben ik het ook wel eens, het scheelt natuurlijk weinig. Moet wel bij gezegd worden dat we onze benchmarks uitzoeken op reproduceerbaarheid en betrouwbaarheid :)