Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor moeder, dunner/lichter alternatief voor XPS 15?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder is op zoek naar een nieuwe laptop...Uiteraard is die vraag gelijk aan mij doorgespeeld.

In de afgelopen tijd heb ik verschillende topics doorgelezen, de best buy guide gelezen, uitgeplozen wat er verder kan en de XPS 15 lijkt een uitstekende optie met alle acties die nu te vinden zijn echter is deze niet erg licht van gewicht.

Het budget is 900.- en daarvoor moet er voldaan worden aan de volgende eisen:

Gebruik voor werk (word/powerpoint/etc) en thuis (skypen / filmpje kijken af en toe).

- Voor langere periode te gebruiken.
(bv .i5 processor / liefst redelijke separate GPU zodat ze ook bovenstaande zaken nog kan blijven doen over een jaar of 3)
- Fijn scherm (bij de xps het 1080 optionele scherm)
- Goede technische ondersteuning (ik kan wel wat maar als er stront ad knikker is= Dell 3 jaar on site is fijn)

maar nu het enige probleem: draagbaarheid..De XPS 15 is niet héél zwaar met 2.8 kg maar een lichtgewicht ook niet echt. Een lichtere optie heeft echt de voorkeur..
Ik heb uiteraard gezocht maar kom telkens als ik kijk naar meer mobiele alternatieve uit op opties die al gauw 200-300e duurder zijn (XPS14 of 15z / Sony alternatief / net gereviewde samsung chrono etc).

Mijn vraag is of iemand wél een lichter alternatief uit zijn mouw kan schudden dat een beetje toekomst bestendig is :*) ?

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-11 20:02
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:51:
Mijn moeder is op zoek naar een nieuwe laptop...Uiteraard is die vraag gelijk aan mij doorgespeeld.

In de afgelopen tijd heb ik verschillende topics doorgelezen, de best buy guide gelezen, uitgeplozen wat er verder kan en de XPS 15 lijkt een uitstekende optie met alle acties die nu te vinden zijn echter is deze niet erg licht van gewicht.

Het budget is 900.- en daarvoor moet er voldaan worden aan de volgende eisen:

Gebruik voor werk (word/powerpoint/etc) en thuis (skypen / filmpje kijken af en toe).

- Voor langere periode te gebruiken.
(bv .i5 processor / liefst redelijke separate GPU zodat ze ook bovenstaande zaken nog kan blijven doen over een jaar of 3)
- Fijn scherm (bij de xps het 1080 optionele scherm)
- Goede technische ondersteuning (ik kan wel wat maar als er stront ad knikker is= Dell 3 jaar on site is fijn)

maar nu het enige probleem: draagbaarheid..De XPS 15 is niet héél zwaar met 2.8 kg maar een lichtgewicht ook niet echt. Een lichtere optie heeft echt de voorkeur..
Ik heb uiteraard gezocht maar kom telkens als ik kijk naar meer mobiele alternatieve uit op opties die al gauw 200-300e duurder zijn (XPS14 of 15z / Sony alternatief / net gereviewde samsung chrono etc).

Mijn vraag is of iemand wél een lichter alternatief uit zijn mouw kan schudden dat een beetje toekomst bestendig is :*) ?
Ten eerste, je hebt gewoon de BBG, daar kun je je vraag ook stellen, maar dan in het BBG discussietopic. Maar dat vind ik een beetje laffe manier om eronder uit te komen, en aangezien je hulp nodig hebt (en daarvoor op dit forum komt), wil ik je graag helpen.

Welke Office suite heeft ze nodig? Onenote, Word, Excel en Powerpoint zitten in 1 pakket; Home & Student. Voor Outlook erbij, moet je Home & Business nemen, en dan ben je nog 100 euro meer kwijt aan de suite. Voor Publisher, Access, Infopath en Sharepoint moet je Professional (Plus) kopen. Dus afhankelijk daarvan is sowieso al een hoop geld verloren.

Daarnaast, kijken voor een goedkope Ultrabook?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:02

Edmin

Crew Council

get on my horse!

naarden 4ever schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:00:
[...] Maar dat vind ik een beetje laffe manier om eronder uit te komen,
Dat merk ik aan de hoeveelheid reacties van je in dit soort topics en daar moest het maar eens mee afgelopen zijn.

TS, op GoT hebben we de BBG topics en een bepaald beleid over dit soort vragen. Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen om erachter te komen hoe dat bleeid inelkaar steekt en war je hier wel aan je antwoorden kunt komen. Succes! :)

Dit topic is gesloten.