Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-08 10:34
Vanmorgen zet ik mooi m'n laptop met Vertex 2 120GB af, zet 'm op school weer aan. Laptop wou amper voorbij de POST geraken, en als ik na 5 minuten in het bios zat, was de Vertex 2 nergens te bekennen...

Nu, er staan behoorlijk belangrijke documenten op (voor school)...
Ik heb een backup, maar die is inmiddels ook wel weer flink gedateerd. Redelijke ramp dus...

Heb de Vertex 2 uit laptop gehaald, 'm proberen hotswap aan m'n vaste pc te hangen. OCZ Toolbox vindt em niet. Gereboot (met moeite). Nog steeds niks.
Blijk ik wel de Intel Storage drivers te gebruiken, die niet ondersteund worden door de OCZ Toolbox.
This OCZ Toolbox does not work with Intel RST 10.0/10.1 series AHCI drivers.
http://www.ocztechnology...._2,_Vertex_LE,_Agility_2/

Hang ik de Vertex 2 aan een andere (C2D) PC. Pc start niet op, blijft naar HD's scannen (geraakt zo'n POST dus niet door), ook al zet ik een timeout van 10 sec...

Hang ik 'm aan een P4 (Asus O5ADZ mobo), boot de pc wel, maar de Toolbox kan de SSD niet vinden...

Ik besef dat het hopeloos is, maar is er echt niks dat ik kan doen? Mijn papers, presentaties, etc... Dat wordt behoorlijk moeilijk, volgende week... :/

[ Voor 8% gewijzigd door Tweaker36 op 16-12-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah. En zo leer je weer: Altijd je backups up-to-date houden..

Neem eens contact op met OCZ en vraag of hun misschien nog iets weten. Zo niet -> Heeeeeel duur restore bedrijf inschakelen of je garantie gaan claimen. Maar met de 2e krijg je je data niet terug :') .

Tip: Gebruik Dropbox voor je aller belangrijkste schooldocumentatie, ik doe het ook zo. Veel makkelijker als handmatig backups maken + een stuk sneller als alles constant van en naar USB stickjes slepen.

2GB gratis, als je me je mail geeft kan ik je zo uitnodigen zodat we allebei 250MB extra opslagruimte erbij krijgen.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 15:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Leren van je fout en doorgaan met je leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Voor de rest is het een bekend euvel bij vertex 2 SSD's. Die zijn nogal... gevoelig en gaan snel dood.

Eventueel een van de honderd synchronisatie programma's gebruiken. Gewoon elke avond een autorun laten draaien richting een extern medium. Overigens ben je dan nog niet beschermd als je huis in brand vliegt. Voor betere veiligheid backuppen richting cloud of online opslagdienst en je eigen backupmedium.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

twiFight schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:35:
Leren van je fout en doorgaan met je leven.
Nee, daarmee komen we er wel...

Voor de volgende keer kan ik als tip ook Dropbox geven; zelf erg goede ervaringen mee. Daarnaast misschien ook aanwennen om wekelijks een backup te trekken.

Ik ben bang dat je je gegevens nu ook echt kwijt bent, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hier was het eergisteren helaas zelfde verhaal met een pc van een kennis van me (vertex 2 60GB).

Laatste hoop (heeele kleine kans dat het iets oplevert) is deze guide volgen.

Ruil hem aub om voor een SSD zonder sand-force controller.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-12-2011 15:44 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Dank voor de reacties.
Ik heb dropbox enzo allemaal wel, maarja...
De guide (link hierboven) heb ik gevolgd, maar helaas... Niks...
Dat wordt papers opnieuw schrijven, opgaven opnieuw maken, etc...

Even in de oven is ook geen oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door Tweaker36 op 16-12-2011 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20
Tweaker36 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:23:
Even in de oven is ook geen oplossing?
Dat is alleen een optie als het probleem in de soldeer zit, of je wraak wilt nemen op je ssd natuurlijk. Je data ga je er helaas niet mee terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bastiaan schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:42:
Voor de volgende keer kan ik als tip ook Dropbox geven; zelf erg goede ervaringen mee. Daarnaast misschien ook aanwennen om wekelijks een backup te trekken.
Dropbox specifiek niet, maar eerder elke vorm van online opslag (Xs4all bied al tijden Webdisk aan, 10GB oplag). Maar ook die van Microsoft (Skydrive) werken aardig handig, zeker voor opslag van je GSM gegevens.

Maarja, zoals gezegt blijft het een wijze les, belangrijke documenten minimaal in tweevoud op aparte locaties houden, kans dat je beide kwijt raakt is wel erg minimaal.

Mijn Vertex2 (en 3) draaien nog als een zonnetje, maar ik heb er verder ook geen belangrijke informatie op staan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 16-12-2011 17:32 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
Zijn er eigenlijk bedrijven die dergelijke SSD's kunnen herstellen?

Ik kan het zo niet direct vinden...

Edit: Ik bedoelde meer: een NL / Belgisch bedrijf in de buurt, waarvan geweten is dat het min of meer betaalbaar is, die het binnen een redelijke termijn kunnen doen, etc.
Uiteraard zijn er grotere bedrijven die dat kunnen, maar dat is voor 'gewone mensen' amper betaalbaar...

[ Voor 57% gewijzigd door Tweaker36 op 16-12-2011 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Google?

Toch een vrij simpele search.

Ik zeg wel vast dat dit voor de meeste studenten niet echt betaalbaar is. Bij SSD recovery spreek je vaak over bedragen van 1000+ euro waar je hooguit een deel van terug krijgt als ze de data niet kunnen recoveren.

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 19:08 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:14

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Naar aanleiding van dit soort topics heb ik mijn signature maar eens aangepast.
Pagina: 1