Internetverbinding valt af en toe weg

Pagina: 1
Acties:

• Marcel_
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-02 20:55
Goedemiddag,

Ik heb sinds kort een erg vaag probleem. Als ik gewoon rustig aan mijn computer zit, valt soms mijn internetverbinding weg. De enige oplossing die er dan is, is mijn router en modem uit en weer aanzetten. Dit is natuurlijk niet erg handig, maar ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Alle stekkers zitten goed aangesloten etc. Mijn router is een Sitecom WL-025, en het modem is het Ubee modem van Ziggo. We hebben het Internet Z3 abonnement van Ziggo.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want het is erg vervelend.

Marcel :)

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 01:31
Ik zou zeggen, probeer het eens met modem only resetten.
Als dat werkt, Ziggo bellen.

Anders alleen router resetten.
Als dat werkt, router vervangen? :P

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:30

DjVe

Hatsaflats!

Wat valt weg, je (draadloze) verbinding tussen router en pc? Of echt je internet signaal? Wat doen andere apparaten in je netwerk? Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?

• Marcel_
Noxious schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:19:
Ik zou zeggen, probeer het eens met modem only resetten.
Als dat werkt, Ziggo bellen.

Anders alleen router resetten.
Als dat werkt, router vervangen? :P
De volgende keer als het gebeurt zal ik het eens proberen!
Jordy van e schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:19:
Wat valt weg, je (draadloze) verbinding tussen router en pc? Of echt je internet signaal? Wat doen andere apparaten in je netwerk? Wat heb je zelf al geprobeerd om het op te lossen?
Ik heb trouwens gewoon een kabelverbinding, maar ik heb wel verbinding met de router, maar gewoon geen internet. Kan geen websites bezoeken, op mijn telefoon blijft Wifi wel gewoon werken zo lijkt het, ik krijg namelijk wel Whatsapp berichten binnen op dat moment.

Wat ik al geprobeerd heb, zoals al genoemd het modem en de router opnieuw uit en aanzetten. En de instellingen van de router opnieuw gesteld met de Ziggo handleiding.

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Marcel_ schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:26:
[...]
Kan geen websites bezoeken, op mijn telefoon blijft Wifi wel gewoon werken zo lijkt het, ik krijg namelijk wel Whatsapp berichten binnen op dat moment.
Weet je zeker dat die berichten over WiFi binnenkomen, of dat de telefoon dan overschakelt naar 3G?

Probeer eens een pagina als http://whatismyipaddress.com/ om in dat geval te kijken of je een Ziggo IP hebt of een IP van je mobiele provider.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Misschien je computer eens goed laten scannen op allerhande rotzooi!?
Dit gedrag treedt bijvoorbeeld (ook) op als je veel connecties open hebt, bijvoorbeeld in het geval van torrents.

Is de router voorzien van de laatste firmware?
Gaat het name resolving fout?
Kan je nog wel een DNS server pingen?

offtopic:
Als bovenstaande termen je niets zeggen...even zoeken op GoT

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Marcel_
WoC schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:34:
[...]
Weet je zeker dat die berichten over WiFi binnenkomen, of dat de telefoon dan overschakelt naar 3G?

Probeer eens een pagina als http://whatismyipaddress.com/ om in dat geval te kijken of je een Ziggo IP hebt of een IP van je mobiele provider.
Dat zou ook nog best kunnen ja, heb ik eigenlijk niet op gelet. Zal er de volgende keer eens naar kijken!
lier schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:03:
Misschien je computer eens goed laten scannen op allerhande rotzooi!?
Dit gedrag treedt bijvoorbeeld (ook) op als je veel connecties open hebt, bijvoorbeeld in het geval van torrents.

Is de router voorzien van de laatste firmware?
Gaat het name resolving fout?
Kan je nog wel een DNS server pingen?

offtopic:
Als bovenstaande termen je niets zeggen...even zoeken op GoT
De router is inderdaad voorzien van de laatste firmware, zal eerst eens mijn computer grondig gaan scannen op infecties en dergelijke. Mocht het dan nog niet verdwenen zijn ga ik met bovenstaande instructies aan de slag, tot nu toe heeft het echter niet plaatsgevonden.
Pagina: 1