• Koruda
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 29-12-2016
Hallo

Sinds enkele uren weigert mijn pc te booten. De pc start op en de ventilatoren blazen. Ik krijg echter geen beeld.
Ik had mijn pc geopend om er 4gig ram (2x2gig) aan toe te voegen, er zat reeds 4gig(2x2gig) in.
Hierna weigerde pc echter te booten. Ik dacht dat het waarschijnlijk aan de ram-latjes lag, dus deze had ik er weer uit gehaald, maar het probleem blijft.

SPECS:
Asus P5Q Pro
Intel Core2Duo E8500
NVidia Geforce GTX260

Grtz
Koruda

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Je probleem kan aan van alles liggen, dus ga dignen uitsluiten om te achterhalen waar het kan liggen.

30" monitor te koop

• Koruda
Heeft geholpen...
Thx :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Misschien ook handig als je even vertelt wat je nu hebt gedaan. Dan heeft iemand anders er misschien ook nog wat aan.

30" monitor te koop

• Koruda
De ram-reepjes beter gestoken, tot je ze voelt en hoort klikken :p
Als ik de nieuwe toevoeg werkt het weer niet.
De originele dat er inzaten zijn PC2-6400 en de nieuwe zijn PC2-5300.
Kan dat het probleem zijn?

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:07

JapyDooge

NoxiousPluK

Waarschijnlijk kun je geen twee types door elkaar heen gebruiken? :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nou, het is een Asusbord, ik vermoed dus eerder dat het gewoon niet compatible is met dat bord.
Daarbij, 4 DIMMen op een Intelbordje zijn niet altijd even stabiel zonder het MCHvoltage iets hoger te zetten. Dat kun je dus ook altijd nog eens proberen.

30" monitor te koop

• Koruda
Is het ook mogelijk dat 1 van de 2 nieuwe reepjes defect is?
Het werkt namelijk met 3 latjes, wanneer ik het 4de er bij steek werkt het niet meer...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Test het dan met enkel die ene DIMM waarvan je denkt dat die stuk is. Werkt dat wel, dan is het waarschijnlijker dat je eerst het MCHvoltage moet verhogen.

30" monitor te koop

• Koruda
Werkt niet met dat ene latje alleen. Dan mag ik concluderen dat ie defect is?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ik zou hem ook nog even in een andere PC steken, puur om het uit te sluiten. Maar je kan er haast al van uit gaan dat deze de veroorzaker is.

Edit: Die DIMM doet het ook niet als je hem in een van de andere 3 sloten steekt?

[Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 15:31]

• Koruda
Ik heb momenteel geen andere pc waarin ik hem kan testen.
Ik ga het gewoon effe omwisselen bij mijn lokale pc boer waar ik hem gekocht heb. :p

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Lijkt me wel het makkelijkste, kan je direct een nieuwe meekrijgen en/of bestellen :9 .

• Koruda
Jup.
Bedankt voor jullie hulp allemaal allezins. :D

EDIT:
Het blijkt dan toch niets met het ram-geheugen te maken te hebben.
Alles zit vast. Reeds laten draaien zonder gfx en nog andere dingen proberen te elimineren, maar nog steeds geen boot.

Iemand ideeën?

[Voor 67% gewijzigd door Koruda op 16-12-2011 16:25]

• Udo van Dongen
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 12-04 18:33
Mijn P5Q deed een tijd geleden ook helemaal niets meer, alleen de ventilator ging draaien, verder niets (zwart scherm enzo). Wat bij mij heeft geholpen is een moederbord reset door het jumpertje te verplaatsen zoals in het boekje is beschreven. Daarna was het probleem opgelost, en moest i alles alleen opnieuw instellen (boor volgorde, RAID etc. etc.). Maar buiten dat heb ik vaker problemen met de P5Qpro gehad. Op een of andere manier raakte de BIOS al zijn instellingen helemaal kwijt wanneer de PC een tijd helemaal uit had gestaan. afgelopen week is de P5Q pro eruit gegaan omdat ik dit soort wispelturigheden niet kan hebben.

• lovly_1
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08-09 12:29
Hoi Udo,

het hetzelfde probleem met mijn P5Q bord.
Kan helaas de handleiding niet meer vinden.
Zou je me even kunnen vertellen welke handelingen je hebt uitgevoerd?

Alvast dank voor de moeite.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee