BSOD. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-02-2022
Heb nu al 2 weken ongeveer om de dag een BSOD, en krijg er nu toch wel genoeg van. Zonet las ik wel een code; Foutcode : 0x00000D1. Heb het even snel gegoogled maar weet niet zo goed wat ik er mee moet.

Windows 7 Ultimate x64

Kan iemand me misschien helpen?

Extra info; krijg soms ook een popupje van windows dat mijn harde schijf niet goed werkt, en of ik een backup wil maken. Heb al verschillende test gedaan maar die kon geen fouten vinden. Maar misschien dat hier van de BSOD komt?

Mvg,

Erwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er in je logboeken?

via uitvoeren (windowsteken+r) typ: eventvwr

Druk vervolgens (waarschijnlijk) op kritiek en zoek de error code op. Wat is de verdere info van de BSOD?

Vervolgens kun je oplossingen daarvoor uiteraard op google opzoeken en anders hier plaatsen. Dan kunnen wij je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x000000d1 (0x0000000000000060, 0x0000000000000002, 0x0000000000000000, 0xfffff880080544f4). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 121611-15366-01.

Dat kan ik alleen vinden in dat 'eventvwr'. Alleen C:\Windows\Memory.DMP bestaat niet ? Stond wel wat in de C:\Windows\Minidump namelijk het zelfde als wat hier boven staat; 121611-15366-01.dmp Ik neem aan dat ik die dan even moet openen om te kijken of er wat nuttigs in staat?

Bij kritiek stond trouwens niks. Heb dit gevonden bij 'beheerdersgebeurtenissen'

Bedankt voor de reactie iig :)

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 23:12
HD-tune installeren.
Dan bij smart kijken(of je harde schijf gezond is).
Ja je kan BSOD krijgen bij defecte sectoren op je harde schijf.
Zoek met google wat de smart gegevens betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
jan99999 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:10:
HD-tune installeren.
Dan bij smart kijken(of je harde schijf gezond is).
Ja je kan BSOD krijgen bij defecte sectoren op je harde schijf.
Zoek met google wat de smart gegevens betekenen.
Zal het vanavond even proberen moet zo namelijk werken ;(

Bedankt voor de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Vaak heeft die 0x000000D1 te maken met 0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Zorg er dus ook voor dat je alle drivers up to date hebt, soms kan het zijn dat het daar mis gaat.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
Outerspace schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:19:
Vaak heeft die 0x000000D1 te maken met 0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Zorg er dus ook voor dat je alle drivers up to date hebt, soms kan het zijn dat het daar mis gaat.
En aan welke drivers moet ik dan denken? Want ik installeer eigenlijk alleen maar GPU drivers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

rednol schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:22:
[...]

En aan welke drivers moet ik dan denken? Want ik installeer eigenlijk alleen maar GPU drivers..
GPUdrivers, chipsetdrivers en moederborddrivers.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het eerst eens te vervangen met een andere hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:30:
probeer het eerst eens te vervangen met een andere hdd
Helaas heb ik die hier niet meer liggen. En mijn broer ook niet...

@Outerspace.

Zal nu voor de genoemde dingen kijken of er drivers zijn die ik nog moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
GPU geupdate voor de chipset/mobo moet ik echt even goed zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 14:02
Probeer eens CHKDSK te draaien. Wellicht dat er iets niet lekker gaat met je harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
merauder schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:20:
Probeer eens CHKDSK te draaien. Wellicht dat er iets niet lekker gaat met je harde schijf.
Heb ik laatst ook al gedaan, kwam niks uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Weliswaar origineel geschreven voor XP en 2000, maar het principe is het zelfde: Windows XP en 2000 BSOD guide

Success met je analyse, laat vooral even weten waar het probleem zit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
Alles geupdate nu trouwens.

Ik heb sinds start van topicje, niet meer een BSOD gehad.

Ben trouwens van plan om een nieuwe moederbord + DDR3 geheugen videokaart en nog wat spullen te halen (en heel misschien een SSD'tje).

Maar als ik weer een BSOD krijg, dan zal ik dat van The Eagle er even bij pakken :).

MVg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
Godverdegodver! was bezig met dubstep nummer. Even een tijdje niet op geslagen en ja hoor 3 kwart nummer weg :( !!!!!!!!!!!!!!!!!

--

Kan het trouwens ook komen door OC van CPU?

[ Voor 18% gewijzigd door rednol op 18-12-2011 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rednol schreef op zondag 18 december 2011 @ 23:58:
Godverdegodver! was bezig met dubstep nummer. Even een tijdje niet op geslagen en ja hoor 3 kwart nummer weg :( !!!!!!!!!!!!!!!!!

--

Kan het trouwens ook komen door OC van CPU?
rednol schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:03:
Maar als ik weer een BSOD krijg, dan zal ik dat van The Eagle er even bij pakken :).
Druk aan het lezen inmiddels, mag ik hopen?
En, ja. Zet je OC eens terug en kijk of het probleem daarmee is verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
Ok zal straks mijn Multiplier weer op 17 zetten dacht ik ? 3,4 ghz. En dan het bericht van the eagle goed door spitten.

-

Ik hou gewoon mijn mobiel bij de hand kan ik mooi snel foto maken als hij weer BSOD'd :p

[ Voor 28% gewijzigd door rednol op 19-12-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
Vanmiddag weer een BSOD gehad bij het renderen van een filmpje met Adobe After Effects, kortom CPU stress. Toch maar m'n CPU down geclockt en kijken als het nu verholpen is.

Er kwam trouwens bij de BSOD één of andere foutmelding van men netwerk kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neverwinterx
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 11:34
Kijk met whocrashed eens wat de bsod's veroorzaakt. Als hij klaagt over een specifieke driver telkens, dan moet je die eens herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverloop
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-12-2021
Oververhitting. Wellicht overclocked je BIOS automatisch af-fabriek. Check eens de temperatuur van je processor in je BIOS.

Wellicht zal je koelpasta vernieuwd moeten worden, tussen je CPU en cooler.

[ Voor 24% gewijzigd door vverloop op 24-12-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
vverloop schreef op zaterdag 24 december 2011 @ 18:01:
Oververhitting. Wellicht overclocked je BIOS automatisch af-fabriek. Check eens de temperatuur van je processor in je BIOS.

Wellicht zal je koelpasta vernieuwd moeten worden, tussen je CPU en cooler.
Die is nog vrij nieuw laatst nieuwe CPU gekocht.

Vorige BSOD was door ath.sys(of iets in die richting) had net weer een BSOD hierbij stond tcpip.sys, mijn broer zei dat het met men netwerkkaart te maken heeft dus zal even kijken voor andere drivers... zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
rednol schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:48:
..........
Extra info; krijg soms ook een popupje van windows dat mijn harde schijf niet goed werkt, en of ik een backup wil maken. Heb al verschillende test gedaan maar die kon geen fouten vinden. Maar misschien dat hier van de BSOD komt?
Ben hier toevallig met wat schijven bezig en herken dit verhaal wel. Het zal je HDD zijn die moeite heeft en het gaat begeven vroeg of laat, gezien je verhaal van video's renderen houd het in dat je behoorlijk wat ratelingen op je HDD loslaat in schrijven lezen en wissen en dat vinden ze niet leuk op lange termijn.

Voor mijn server backups gebruik ik schijven van 1,5 en 2 TB en 1 van die schijven draaide ik vol met een backup en tijdens die copieer actie begon windows ook te miepen van backup bla bla, het zal wel en doorgaan maar deze melding kwam geregeld. Na dat alles erop stond 1,3TB groot ben ik eens gaan kijken en hopla alle werk voor niets de schijf had door de grote actie ineens meerdere sectoren defect.. rara hoe kan dat ineens zo uit het niets.

Actie.: schijf was een backup die er eerst afgegooit is en daarna een nieuwe erop, en juist dat ineens wissen maakte dat de slechte sectoren er ineens waren.. -vermoed ik-.
Andere actie, splinternieuwe 1,5TB HDD in de server gezet en staat nog niets op alleen een basis map, tijd later kijk ik en is de schijf weg uit het beheer, rara kijken blijkt deze te ratelen en niets meer te doen ook niet meer te zien in de bios ect.. shit maar ach... nu maanden later met de zojuist genoemde schijf erbij zeg ik laat ik nog eens naar die schijf kijken en zie ineens hij doet het zelfs weer geen ratelen en de diagnose software zegt goed, alleen loopt de pc ineens wel vast in een freeze,,, rara.

HDD-tune zegt niets aan de hand, Ewen WD-tool zegt niets aan de hand maar laat ik een raport zien dan is het wel defect,, vandaar de freeze... nu kunnen er dus twee schijven terug naar de fabriek..

Lang verhaal maar zoek niet gelijk iets in drivers, als iets goed werkt gaat een driver niet stuk, hoe kan een driver trouwens "stuk" gaan.. kijk naar de hardware en dan kom je op de HDD's uit als zwakste schakel en soms verwacht je het niet maar zit het er wel....

Hallo ANWB mijn auto is defect kunt u even komen.
Heeft u uw driver update al in het motor managment gedaan mevr/men.
Nee moet dat dan.?
Ja dat is heel belangrijk, laad de nieuwste drivers maar eens in en dan doet u auto het wel weer.

Echt serieus, zou dat werken langs de snelweg.?
Waarom staat iedereen toch altijd gelijk met die drivers klaar.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
achja, heb het trouwens al lang niet meer gehad hoor die BSOD's weet niet waar door het komt.. niks vervangen of gedaan eigenlijk :p CPU clock staat nu nog hoger (4,2 ghz) dus ik weetn iet wat het probleem is geweest, als het maar niet terug komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:52

Pablo

Rito pls

rednol schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 15:08:
achja, heb het trouwens al lang niet meer gehad hoor die BSOD's weet niet waar door het komt.. niks vervangen of gedaan eigenlijk :p CPU clock staat nu nog hoger (4,2 ghz) dus ik weetn iet wat het probleem is geweest, als het maar niet terug komt :)
top ICTer _/-\o_
Probleem is weg. Niks meer aan doen 8)7

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednol
whaha :p
Pagina: 1