rednol schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:48:
..........
Extra info; krijg soms ook een popupje van windows dat mijn harde schijf niet goed werkt, en of ik een backup wil maken. Heb al verschillende test gedaan maar die kon geen fouten vinden. Maar misschien dat hier van de BSOD komt?
Ben hier toevallig met wat schijven bezig en herken dit verhaal wel. Het zal je HDD zijn die moeite heeft en het gaat begeven vroeg of laat, gezien je verhaal van video's renderen houd het in dat je behoorlijk wat ratelingen op je HDD loslaat in schrijven lezen en wissen en dat vinden ze niet leuk op lange termijn.
Voor mijn server backups gebruik ik schijven van 1,5 en 2 TB en 1 van die schijven draaide ik vol met een backup en tijdens die copieer actie begon windows ook te miepen van backup bla bla, het zal wel en doorgaan maar deze melding kwam geregeld. Na dat alles erop stond 1,3TB groot ben ik eens gaan kijken en hopla alle werk voor niets de schijf had door de grote actie ineens meerdere sectoren defect.. rara hoe kan dat ineens zo uit het niets.
Actie.: schijf was een backup die er eerst afgegooit is en daarna een nieuwe erop, en juist dat ineens wissen maakte dat de slechte sectoren er ineens waren.. -vermoed ik-.
Andere actie, splinternieuwe 1,5TB HDD in de server gezet en staat nog niets op alleen een basis map, tijd later kijk ik en is de schijf weg uit het beheer, rara kijken blijkt deze te ratelen en niets meer te doen ook niet meer te zien in de bios ect.. shit maar ach... nu maanden later met de zojuist genoemde schijf erbij zeg ik laat ik nog eens naar die schijf kijken en zie ineens hij doet het zelfs weer geen ratelen en de diagnose software zegt goed, alleen loopt de pc ineens wel vast in een freeze,,, rara.
HDD-tune zegt niets aan de hand, Ewen WD-tool zegt niets aan de hand maar laat ik een raport zien dan is het wel defect,, vandaar de freeze... nu kunnen er dus twee schijven terug naar de fabriek..
Lang verhaal maar zoek niet gelijk iets in drivers, als iets goed werkt gaat een driver niet stuk, hoe kan een driver trouwens "stuk" gaan.. kijk naar de hardware en dan kom je op de HDD's uit als zwakste schakel en soms verwacht je het niet maar zit het er wel....
Hallo ANWB mijn auto is defect kunt u even komen.
Heeft u uw driver update al in het motor managment gedaan mevr/men.
Nee moet dat dan.?
Ja dat is heel belangrijk, laad de nieuwste drivers maar eens in en dan doet u auto het wel weer.
Echt serieus, zou dat werken langs de snelweg.?
Waarom staat iedereen toch altijd gelijk met die drivers klaar.?