• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-02 09:12
Hallo,

Ik zit te twijfelen om een samsung 3d tv aan te schaffen. Maar nu zit ik mij af te vragen, heb ik nu ook een speciale 3dbluray speler nodig? Of kan ik ook gewoon mijn standaard bluray speler gebruiken??

Dit zelfde geld voor als ik straks een mediaspeler of htpc neem. Hoe kan ik dan 3d films bekijken, aangezien er geen drive in een media speler zit. Bij dvd kan je altijd gewoon de video_ts map afspelen en bij normale bluray de mkv.

Ik hoor graag van jullie.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:53

FeaR

In GoT we trust

En wat heb je zelf al gevonden? Want Google geeft mij toch behoorlijk wat dingen waar een speler aan moet voldoen om 3D weer te kunnen geven of uit te kunnen sturen. Alleen de HDMI-versie van het apparaat is al zeer belangrijk dus met je oude speler 3D afspelen kan je wellicht al vergeten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• G.Scholtens
Heb als bluray speler de Sony BDP-S360, maar kan nergens op internet vinden welke HDMI versie deze heeft?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik een beetje rondkijk dan zie ik toch op diverse plekken staan dat het een HDMI 1.3 is hoor.

• G.Scholtens
Dus dat wil zeggen dag ik geen 3d hiermee kan afspelen

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:34
G.Scholtens schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:37:
Dus dat wil zeggen dag ik geen 3d hiermee kan afspelen
Wikipedia: HDMI

Voor zover ik me kan herinneren (heb het ooit een keer uitgezocht, is wat op de achtergrond geraakt) moet de hardware speler / receiver het zeker ondersteunen (HDMI 1.4) . Maar je kan wel weer een HDMI1.3 kabel gebruiken voor 3D, omdat ze nagenoeg gelijk zijn alleen (op de ethernet en ARC na?).

Of je sony te upgraden is naar een 3D compatible blu-ray speler, weet ik niet. (heb wel firmware updates gezien met 2 klikken online, vind eigenlijk dat dit meer jouw pakkie aan is om te doen om te zien wat deze updates allemaal voor je kunnen betekenen)

[ Voor 55% gewijzigd door LinuX-TUX op 16-12-2011 16:48 ]

Pagina: 1