Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zit hier met een raar probleem mijn pc loopt compleet vast.
Als ik game gebeurt er eerst niks (lees: 2uur ong) en dan opeens poef doet hij niks meer en moet ik hem met de reset knop opnieuw opstarten. Maar het gebeurd ook als ik gewoon aan het internetten ben.
De temperaturen zijn ook niet extreem ofzo 30 to 40 graden voor cpu als ik aan het internetten ben en voor de videokaart is dat ook zoiets.
Nog iets als ik hem opstart blijft hij ook heel lang op het windows logo hangen. Ik dacht zelf dat het een de hdd ligt omdat dat nog een oude ide schijf is.

Mijn config:

intel core i5 750
sapphire hd 6770
asus p7p55d le
cooler master gx 650watt
corsair xms3 8gb 4x4gb
1x 320gb ide schijf
1x 70gb sate laptop schijf
windows 7 ultimate 64bit

Niks is overklokt

Ik ben zelf ook natuurlijk lang bezig geweest voor ik dit topic heb geopend :
Ik heb de ram dimms ook al omgewisseld en 1 voor 1 erin gedaan geen verschil loopt nog steeds vast.
De 70gb hdd er ook al uitgehaald maakt ook geen verschil.
windows opnieuw geïnstalleerd maakt ook niks uit,
usb dingen eruit gehaald maakte ook niks uit.
drivers geupdate ook niks.

ik weet verder ook niks meer wordt hier langzaam een beetje wanhopig van, ik hoop dat jullie nog wat ideetjes hebben.

mvg,
jorn

edit:
tips:
1. hangen en opstartproblemen troubleshooter - volledig doorgenomen al maar of ik heb er de hardware niet voor of het heeft niks geholpen.
2. zo min mogelijk hardware - ik heb al niks extra's erin en alleen de dingen die nodig zijn voor starten zitten erin.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 15:14 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Volg eerst die maar eens ;) .
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:42:
Ik heb de ram bankjes ook al omgewisseld en 1 voor 1 erin gedaan geen verschil loopt nog steeds vast.
Geheugenbanken zijn iets virtueels, wat jij bedoelt zijn DIMM's (Of latjes als je het dan toch iets non-technisch wilt noemen :+ ).

[ Voor 73% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 14:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:45:

Volg eerst die maar eens ;) .

[...]

Geheugenbanken zijn de sloten waarin je de DIMM's aansluit, wat jij bedoelt zijn DIMM's (Of latjes als je het dan toch iets non-technisch wilt noemen :+ )
haha ja dat bedoelde ik ja kon even niet op de goede naam komen.
en die hangen en opstartproblemen troubleshooter heb ik helemaal doorgelezen maar daar ben ik niets wijzer van geworden.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Je moet hem dan ook niet alleen doorlezen, maar ook uitvoeren. Ik zie nergens in je TS dat je een alternatieve voeding hebt geprobeerd, of hebt geprobeerd te booten met zo min mogelijk hardware als nodig.

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:50:
Je moet hem dan ook niet alleen doorlezen, maar ook uitvoeren. Ik zie nergens in je TS dat je een alternatieve voeding hebt geprobeerd, of hebt geprobeerd te booten met zo min mogelijk hardware als nodig.
ja dat snap ik wel,
maar ik heb verder geen ander voeding of video kaart of andere hardware de rest vaan mijn pc's zijn allemaal veel ouder.
verder boot ik al met zo min mogelijk hardware als mogelijk

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Tjah je zult toch ergens hardware vandaan moeten halen om dingen uit te gaan sluiten.. Probeer IIG de dingen te doen die softwarematig zijn, zoals het (stress)testen van je CPU en GPU (Prime95 en Furmark zijn hier bijvoorbeeld goed voor)

Verwijderd

Topicstarter
ok dat zal ik eerst gaan proberen in iedergeval.
weet jij mischien nog een goed programma om de hardeschijf te testen ofzo?

edit:
furmark getest word 65graden -+ liep na 5min niet meer omhoog daarna nog ff 15min aangelaten maar er ging niks omhoog en hij crashte ook niet
begin nu met prime95

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 15:44 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Voor de HDD kan je bijv HDTune gebruiken.

Vergeet niet bij Prime95 de 2e optie te selecteren (Maximum heat and power consumption). En zorg er voor dat je bij Furmark de extreme burnin mode selecteerd.

Eventueel kan je je voeding ook nog stressen door zowel FM als P95 te draaien. Maar als je voeding ruk blijkt te zijn kan dit wel je PC naar zijn grootje helpen :') .

[ Voor 47% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:48:
Voor de HDD kan je bijv HDTune gebruiken.

Vergeet niet bij Prime95 de 2e optie te selecteren (Maximum heat and power consumption). En zorg er voor dat je bij Furmark de extreme burnin mode selecteerd.

Eventueel kan je je voeding ook nog stressen door zowel FM als P95 te draaien. Maar als je voeding ruk blijkt te zijn kan dit wel je PC naar zijn grootje helpen :') .
ok dankje zal ik proberen
en ik zal die opties ook nog even doen want dat heb ik niet gedaan.

ik denk zelf dat het niet aan de voeding ligt eigenlijk dus ik wil dat als als laatste optie bewaren.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zo werkt het dus niet. Je voeding kan makkelijk de veroorzaker zijn van al deze symptonen.. Als je voeding ruk is kan in principe alles met je PC mis zijn en gaan. Het kan BSoD's veroorzaken, crashes, complete uitvallers of zelfs je PC frituren.

Zie de voeding als het hart van een computer, als jouw hart het niet goed doet kan er toch ook van alles mis gaan in je lichaam?

Het 1e wat ik hardwarematig zou proberen te vervangen is het Geheugen en de Voeding

Je voeding is trouwens ruk. Bij verschillende reviews kom ik vergelijkbare conclusies tegen:
http://www.hardocp.com/ar...50w_power_supply_review/9

[ Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke hem mijn angst om mijn pc te frituren overwonnen en de 2 tegelijk gestart
nu net 4 min bezig nog niks gemerkt dus hoop dat het goed gaat en de cpu werkt toen ik prime95 alleen heb gedaan met de goede optie maar 77 graden kan toch? zit nog een standaard intel fan op de cpu.

nu monitor ik de cpu en de gpu cpu is nu ong 78 en de gpu ong 64 graden
hoelang moet ik dit ong laten draaien?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ehm welke van de 2 is 78C? Want 78C voor een GPU is niet bijzonder, maar is voor je CPU niet goed :X .

(En waar lees je deze temps mee uit? Toch wel met GPU-Z en HWmonitor/Coretemp?).

[ Voor 29% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
voor de cpu
maar van wat ik er van weet valt dat wel mee

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee, 60-65c is voor een CPU onder de stock koeler normaal. Misschien 70c nog als uiterlijke. maar 78c is gewoonweg veel te hoog.
hyptonize schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:11:
[...]

De voeding zijn meer je longen, die zorgen voor zuurstof (stroom). En zonder stroom kan je computer niets, net als dat je lichaam niet zonder zuurstof kan. ;)
offtopic:
Het idee blijft hetzelfde, long klachten kunnen vanalles veroorzaken. Van simpele pijntjes tot aan je dood. En ondertussen kan het langzaam orgaan voor orgaan slopen :') .

[ Voor 68% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 16:13 ]

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2025

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 15:56:
Zie de voeding als het hart van een computer, als jouw hart het niet goed doet kan er toch ook van alles mis gaan in je lichaam?
De voeding zijn meer je longen, die zorgen voor zuurstof (stroom). En zonder stroom kan je computer niets, net als dat je lichaam niet zonder zuurstof kan. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok,
maar dat lijkt me niet de reden van het vast lopen.
voeding is niks mis mee want hij crasht niet bij die 2 testen tegelijk.
idle zijn de temps van de cpu zijn 35 graden o ik bekijk de temperaturen trouwen met coretemp en gpuz.
ik ga nu nog ff de hdd testen

edit:
hij is 1 de tijd dat ik dit topic heb geopend niet vastgelopen.
zelf blijf ik nog steeds bij het idee dat het aan de hdd ligt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 16:18 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:15:
ok,
maar dat lijkt me niet de reden van het vast lopen.
edit:
hij is 1 de tijd dat ik dit topic heb geopend niet vastgelopen.
zelf blijf ik nog steeds bij het idee dat het aan de hdd ligt
Dat zijn aannames, enige manier om uit te sluiten is te testen. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 16-12-2011 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lumics schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:31:
[...]

[...]

Dat zijn aannames, enige manier om uit te sluiten is te testen. ;)
ja dat klopt, maar ik ben nu de hdd aan het testen maar er is nog niks verkeerd gegaan.
als de hdd klaar i. Wat moet ik dan doen voor tests dan?

edit:
bedenk me net wat kan ik doen om de voeding te testen dan?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 17:07 ]

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 15:21

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 14:42:
...
1x 70gb sate laptop schijf
...
Sate gaat niet in een PC ... goed bij je kip of je patatje maar niet in je pc.

Niemand die dit zag?

Je kan een andere voeding eens proberen, BIOS settings wil ook nog wel eens iets geks doen. Nieuwste BIOS mag hulp bieden en ik zou mij niet al te gek laten maken door de cpu temp. Ik heb machines op 80 graden zien draaien 24/7 365 dagen lang door zonder enig probleem.

Meh ...

Verwijderd

Topicstarter
Twarp schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:15:
[...]

Sate gaat niet in een PC ... goed bij je kip of je patatje maar niet in je pc.

Niemand die dit zag?

Je kan een andere voeding eens proberen, BIOS settings wil ook nog wel eens iets geks doen. Nieuwste BIOS mag hulp bieden en ik zou mij niet al te gek laten maken door de cpu temp. Ik heb machines op 80 graden zien draaien 24/7 365 dagen lang door zonder enig probleem.
haha klopt s-ata bedoelde ik
ik ga voor de zekerheid kijken naar een bios update.
en die cpu temps vond ik zelf ook niet belachelijk hoog en ik moet binnenkort toch een andere kast met betere en meerdere koelers dit is nog een hele oude kast.

Verwijderd

google, uw beste vriend:
intel core i5 750 max temperature

Jouw temperatuur is dus te hoog, ook al geloof je dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 17:41:
google, uw beste vriend:
intel core i5 750 max temperature

Jouw temperatuur is dus te hoog, ook al geloof je dat niet.
ik heb nooit gezegt dat ik het niet geloofde ik weet dat het te hoog is maar naar mijn weten word het pas gevaarlijk boven de 95graden ong
is er ook nog een ander goed programma zodat ik zeker weet dat hij zo warm word?

ik ga nog even cpu-z downloaden dan nog een x stressen kijken of hij echt zo warm word

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 18:23 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 18:14:
[...]

ik heb nooit gezegt dat ik het niet geloofde ik weet dat het te hoog is maar naar mijn weten word het pas gevaarlijk boven de 95graden ong
Onzin. Een CPU hoort niet boven de 70c uit te komen. (En al helemaal niet als hij op stock snelheid draait). Dit is gewoonweg slecht en kan met gemak de oorzaak zijn van al je problemen..

En mocht dit nou net toevallig niet de oorzaak zijn. Moet je alsnog wat aan die temperatuur doen om problemen in de toekomst tegen te gaan.

Standaard aanhouden met stock koeler en stock kloksnelheden:
CPU: 60 - 65c (Met hooguit een enkele uitloper naar 70c)
GPU 80 - 85c (Met hooguit een enkele uitloper naar 90c)
is er ook nog een ander goed programma zodat ik zeker weet dat hij zo warm word?
Mijn vorige posts niet gelezen?
ik ga nog even cpu-z downloaden dan nog een x stressen kijken of hij echt zo warm word
CPU-Z geeft geen temps weer. Ik zei GPU-Z. Al lijkt je GPU qua temps niet het probleem te zijn.

[ Voor 58% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dan is het te hoog he waarom gebeurde er dan niks toen ik heb aan het stressen was?
ik snap dat het aan de hoge kant zit en daar ga ik ook zeker wat aan doen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik zou toch echt proberen ergens een goede voeding vandaan te halen om te testen. Want je huidige is gewoon ruk en kan gemakkelijk de oorzaak zijn..

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:15:
Ik zou toch echt proberen ergens een goede voeding vandaan te halen om te testen. Want je huidige is gewoon ruk en kan gemakkelijk de oorzaak zijn..
nou dat vind ik heel sterk dat de voeding *ruk* is aangezien hij splinter nieuw is en cooler master een goed merk is. en in die link die jij in dit forum heb geplaatst word het allemaal wel heel erg gemaakt. ja ik kan ook wel een voeding helemaal slopen door er allemaal HELE zware test erop af te sturen!!!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De voeding begaf het binnen de specificaties die CM zelf op gaf. En dat geeft jouw het gevoel van A kwaliteit?

En nee CM heeft nog niet zo heel veel uitstekende voedingen gemaakt. De GX serie valt daar IIG niet onder.
Coolermaster is inderdaad een uitstekend merk, maar niet qua PSU's.
Daarnaast zegt de leeftijd van hardware vrij weinig. Alleen onderdelen met motoren 'slijten' echt.

Wil je meer reviews?
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/917/10
http://www.techpowerup.co...ster/GX650W_Bronze/8.html
V2 van de voeding, nogsteeds matig:
http://nl.hardware.info/r...-v2-650w-review-conclusie

Allemaal negatief over de prestaties onder load en de voeding in het algemeen.

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 16-12-2011 19:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:27:
De voeding begaf het binnen de specificaties die CM zelf op gaf. En dat geeft jouw het gevoel van A kwaliteit?

En nee CM heeft nog niet zo heel veel uitstekende voedingen gemaakt. De GX serie valt daar IIG niet onder.
Coolermaster is inderdaad een uitstekend merk, maar niet qua PSU's.
Daarnaast zegt de leeftijd van hardware vrij weinig. Alleen onderdelen met motoren 'slijten' echt.

Wil je meer reviews?
http://www.hardwaresecret...ower-Supply-Review/917/10
http://www.techpowerup.co...ster/GX650W_Bronze/8.html
V2 van de voeding, nogsteeds matig:
http://nl.hardware.info/r...-v2-650w-review-conclusie

Allemaal negatief over de prestaties onder load en de voeding in het algemeen.
ok als het daar dus wel aan ligt kan ik deze dan bijv gewoon terug sturen naar mycom waar ik hem heb gekocht?
ik heb verder geen ander voeding en ken verder ook geen mensen waar ik even een voeding van kan lenen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ja, maar je geld ga je er niet voor terug krijgen. Ze sturen je dan net zo leuk een nieuwe/refurbished versie terug. En dan zit je nogsteeds met een rukke voeding :+ .

Of je moet kunnen afspreken dat je een deel van het bedrag graag in een alternatieve voeding wilt steken. Maar hier zijn ze niet toe verplicht.

Verwijderd

Topicstarter
updateje : net vastgelopen hij stond dus 2 uur niks te doen ong en nu ik weer even wat wou proberen liep hij vast

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Geeft het windows logboek nog wat weer info? Pf alleen maar een (of meerdere) domme "Kernel Power" melding(en)? Want dan kan het alsnog overal aan liggen :+ .

howto (engels) als je niet weet waar je deze kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:41:
Geeft het windows logboek nog wat weer info? Pf alleen maar een (of meerdere) domme "Kernel Power" melding(en)? Want dan kan het alsnog overal aan liggen :+ .

howto (engels) als je niet weet waar je deze kan vinden
ik ga direct kijken heb hem net opnieuw gestart
neen alleen maar kernel power meldingen
en hij is weer vast gelopen word er nu een beetje gek van :(
ik kan de muis nu nog wel bewegen enzo maar en het denk rondje draait ook nog steeds maar meer doet hij ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2011 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand die verder nog iets weer?

Verwijderd

mijn cpu kan gewoon tot 100 graden aan hoor. ik denk dat je je aanstelt niet elke cpu is hetzelfde. en als je echt tegen het limiet aanzit zet de computer zichzelf wel uit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:45:
mijn cpu kan gewoon tot 100 graden aan hoor. ik denk dat je je aanstelt niet elke cpu is hetzelfde. en als je echt tegen het limiet aanzit zet de computer zichzelf wel uit
dat leek mij ook want toen ik de pc ging stressen gebeurde er niks toen werd hij 80 en als ik game ong 65 maar dan stopt hij wel na een tijdje. en als ik hem dan direct weer opstart en wil gebruiken loopt hij ook snel vast maar wacht ik even ong 30min dan kan ik gewoon weer ong 2 uur met de pc bezig :? .

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:02
Je kan nog proberen om eens een paar uren Ubuntu te draaien, als hij daar vast loopt is het een hardware probleem.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:56

Quad

Doof

Malantur schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:57:
Je kan nog proberen om eens een paar uren Ubuntu te draaien, als hij daar niet vast loopt is het een hardware probleem.
Je bedoelt, als hij daar vast loopt is het een hardware probleem? :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:02
Quad schreef op zondag 18 december 2011 @ 15:04:
[...]

Je bedoelt, als hij daar vast loopt is het een hardware probleem? :)
Fixed :F

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Verwijderd

Topicstarter
goed idee heb hier nog wel een ergens een cd liggen als het goed is

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:45:
Dan ben je blij, hoe warmer je CPU wordt hoe onstabieler hij wordt, grote kans in combinatie met de brakke voeding dat dit het probleem is hoor, just my 2 cents. Snap niet waarom je zo blij doet dat je CPU tot 100 graden kan 8)7

Mensen vragen hier om hulp en gaan dan bijdehand doen :X

www.maartendeboer.net

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het bovenstaande dus..

Het is geen A kwaliteit voeding (Verre van) en de CPU word veel te warm. Dit bij elkaar kan met gemak zorgen voor alle problemen. Maar de TS lijkt hier zich niks van aan te trekken. Zoals ik in mijn 1e post al aangaf:

Neem hem door, en dan ook grondig. Met wild gegok kom je bijna nooit bij het probleem.

Verwijderd

staat gewoon in de specificaties hoe heet een cpu kan worden, en mijn i7 920 kan tot 100 graden aan.

Dus stik maar zelf in je bijdehande onzin praat.
Pagina: 1