Computer kan videokaart niet aan?

Pagina: 1
Acties:

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-02 09:32
Hallo,

Ik heb daarnet mijn oude (kapotte) videokaart vervangen door een nVidia Geforce 8600 GT. Als ik mijn computer nu probeer op te starten, blijft hij vijf a tien seconden aan, er klinkt geen startbliepje en dan herstart hij zich.

Hoe zou dit kunnen komen?

Ik heb een Gigabyte P55M UD2 moederbord.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Als hij het zonder videokaart niet doet zou die stuk kunen zijn dus test met een andere kaart! Logisch trouwens want zoals je al uitlegt krijg je de problemen NA het vervangen! Hoe simpel is je vraag dan :)
Het enige waar je op moet letten is of de kaart goed in het systeem zit. Dus heb je 2 PCI-e poorten kan je ze beiden proberen en heb je de kaart er meteen een keer uit gehad, je mobo KAN natuurlijk ook stuk zijn.

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-02 09:32
Nee, met de oude videokaart kreeg ik dus een aantal bliepjes, wat volgens de handleiding overeenkomt met een kapotte videokaart. Nu heb ik die videokaart(een ATI Radeon HD4550) eruit gehaald en nadat ik de XFX(Geforce 8600 GT)-kaart erin gooi, start ie helemaal niet op. Nu vroeg ik me gewoon af of ik niet iets verkeerds had gedaan of zo :P

Verwijderd

Als je dus zeker weet of die XFX (welk type dat ook mag zijn) goed werkt en die oude ATI doet het ook in een ander systeem is het duidelijk lijkt mij!