Netgear XAVB5004 15,8mbit?

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Recentelijk een Netgear XAVB5004 set gekocht om mijn hifi-installatie (blu-ray speler en receiver) erop aan te sluiten.

In de meterkast bevindt zich een dubbel stopcontact, een daarvan is gebruikt voor de stadsverwarming, op de andere zit een verdeeldoos met daarin 5 andere stroomafnemers, o.a. routers, modem, CAI-versterker etc. Omwille van het gebrek aan extra contacten heb ik nog een extra verdeeldoos gebruikt met 3 stopcontacten. Deze verdeeldoos heb ik aangesloten op de eerste verdeeldoos. Op deze tweede verdeeldoos heb ik de Powerline adapter (XAVB5001) geplaatst (oke, het is geen ideale situatie, maar meer om de hele setup initieel werkend te krijgen). De adapter is aangesloten op een Airport Extreme die 802.11g signaal uitzendt op 2.4 ghz.

De switch (XAVB5004) heb ik in de woonkamer geplaatst om de blu-ray speler en receiver te voeden van een IP adres. Dit gaat goed, echter ik haal maar 15,8mbit terwijl de reviews hogere waarden beloven!

Kan het zijn dat het niet goed gaat vanwege de vele verdeeldozen, dus de aansluiting?

Naar mijn idee kan ik geen zaken verbeteren zoals het herordenen van groepen etc.

Apple | Marantz | B&W

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:05

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Hoeveel slurpt die stadsverwarming aan vermogen? Anders kun je beter 1 goede verdeeldoos nemen met alle apparaten erop (je modem, airport, stadsverwarming, etc...) en het andere stopcontactje voor je powerline adapter gebruiken. In de handleidingen staat vaak dat je ze beter niet in een stekkerdoosje kunt stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door strandbal op 16-12-2011 12:30 ]

Hier stond een dode link.

• Ron_Tweaker
Dat klopt. Ik zit er ook aan te denken om een goede verdeeldoos te nemen met voldoende stopcontacten erin. Hier gaan alle apparaten op aangesloten worden en de Powerline adapter zet ik dan in de resterende stopcontact.

Apple | Marantz | B&W

• Ron_Tweaker
Vanavond even de Powerline adapter direct op een stopcontact gemonteerd en voila, meteen 115mbt! Bedankt voor de tip.

Apple | Marantz | B&W