Laptop scherm flikkert / valt uit bij kantelen scherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406528

Topicstarter
Hallo,

Ik ben niet zo into PC hardware, maar heb wel elektronica gestudeerd, dus kan wel redelijk volgen.

Ik zit met het volgende, ik heb een laptop van XXODD, en is nu zo'n 3.5 jaar oud. Altijd heel tevreden van geweest en zou hem dus ook nog even willen houden. Nu heb ik sinds 2 weken wel het volgende probleem. Als ik mijn scherm in een bepaalde hoek zet tov de body flikkert mijn scherm (word zwart). Wanneer ik het scherm een beetje naar achter zet stopt het vaak. Maar soms is het ook zo dat het scherm wit/grijs word.

Wanneer ik de laptop toe klap en de pc in standby gaat, en daarna opnieuw start is het probleem volledig van de baan (als het scherm ten minste ver genoeg naar achter staat).

Ik vermoed dat de kabel tussen het scherm en de grafische kaart defect is. Kan dit?
Kan je dit laten herstellen, of word het al moeilijk?

MVG

Ojeke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ja de kabel kan defect zijn en ze zijn te vervangen. Hoe moeilijk het is ligt een beetje aan je laptop en de ervaring met laptops uit elkaar halen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nja, niet bijster goed dus. Had al eens geprobeerd het probleem nader te zoeken door het toestel open te vijzen, maar ben niet ver gekomen (en durfde ook niet hard te trekken)

Zijn er bedrijven/mensen die dit werkje aandruven voor een schappelijke prijs. Wil er wel 100 euro voor neertellen voor het te laten maken (en dan mag het nog falen). Maar wil taferelen vermijden met prijzen van 600 euro en 4 weken wachten, want dan koop ik gewoon een nieuwe.

MVG

Ojeke

edit, laptop is de M762TU van XXODD

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 406528 op 16-12-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De meeste echte computerwinkels kunnen dat wel (dus niet de dozenschuivers), en anders gooi je een ad op V&A.
Je moet een beetje lef hebben om een notebook open te maken, soms moet je een beetje kracht zetten om het ding te openen. Zolang je niets forceert kan 't prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vraag liever iemand anders, zou eigenlijk ook niet weten waar ik de juiste kabel zou halen voor er tussen.

Ik ga er eens mee langs een PC winkel, allemaal alvast bedankt !

Ojeke